وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه امسال متقاضی ورود به دانشگاه‌های خیلی کم بود، گفت: حدود 600 هزار صندلی در دانشگاه‌ها خالی مانده است.

به گزارش مشرق، محمد فرهادی ظهر امروز در نشست با روسای دانشگاه‌های خراسان شمالی در دانشگاه بجنورد اظهار کرد: مجوز ردیف هیات علمی دانشگاه در حوزه اداری و استخدامی است و امسال قرار شده است تا اعتبار جذب 1500 ردیف هیات علمی تامین شود.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت دانشگاه پیام نور تصریح کرد: دانشگاه پیام نور باید به روال سابق آموزش از راه دور و به مسیر فعالیت خودش بازگردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اساسا دانشگاه پیام نور با فعالیت مجازی می‌تواند پذیرش نامحدود دانشجو داشته باشد که این مورد پیگیری می‌شود و اصلاح اساسنامه آن در دستور کار است.

وی گفت: نقاطی هستند که فاصله‌شان با دانشگاه پیام نور 10 کیلومتر بوده که این درست نیست و در سند آمایش به این موارد توجه شده است و یا مرکز آموزش عالی داریم که متاسفانه 45 دانشجو دارد ازاین‌رو باید به سمتی برویم که دانشگاه‌ها در مسیر خودشان حرکت و کار کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رویکرد این وزارتخانه در عدم صدور مجوز فعالیت برای دانشگاه‌های جدید غیرانتفاعی و غیردولتی بیان داشت: در این دولت مجوزی برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی داده نشده است و این وزارتخانه به این موضوع توجه دارد.

وی با اشاره به‌ضرورت آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه هم به موضوع توسعه آموزش‌های مهارتی تاکید شده که در این زمینه اکنون دارد کار و برنامه‌ریزی می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت ورودی به دانشگاه‌ها بیان داشت: امسال متقاضی ورود به دانشگاه خیلی کم داشتیم و حدود 600 هزار صندلی دانشگاه‌ها خالی مانده است.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های مختلف سطح خراسان شمالی هم تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین نسبت به پیگیری مسائل و مشکلات دانشگاه‌های استان از جمله مجتمع آموزش عالی شیروان قول مساعد داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    جمعیت ایران به فنا رفت
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    تغییر کاربری بدید به آموزشگاه های فنی حرفه ای
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    خوب چرا این صندلی ها و ظرفیت ها رو به رشته هایی که مردم بیشتر علاقه نشون می دهند منتقل نمی کنید؟
  • علی ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    دانشگاه آزاد سه ساله دکتری رو عملا بی کنکور کرده دیگه درسخوندن ارزشی ندارد مردم میگن دکتری هم که آخرین مدرک تحصیلی است ارزشش رو از دست داده پول هدر دادنه دیپلم بهتر از دکتری شده چون این فکر در ذهن میاد اگر این فرد اراده میکرد بدون کنکور کارشناسی و ارشد و دکتری آزاد قبول میشد و الان دکتر بود و یک مدرک بی ارزش داشت و کلی پول رو هدر داده بود
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    چه دانشگاه ودانشجویی؟" بهتر است سری به آمار واقعی فارغ التحصیلان بیکار بزنیم ؛بعد متوجه واقعیات اسفناک قشر تحصیل کرده بیکار شوید
  • ناشناس ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام این همه فارغ التحصیل داریم چی کار واسشون کردن که بقیه هم انگیزه درس خوندن داشته باشن چه بهتر که خالی بمونه لا اقل پولشون تو جیبشون می ماند دیگر انگیزه واسه درس خوندن نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس