کد خبر 545746
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

پس از تنش‌های مرزی اسلام‌آباد و کابل، بالگردهای پاکستانی با ورود به خاک افغانستان مناطقی در ولایت کنر در شرق این کشور را بمباران کردند.

به گزارش مشرق،  مقامات محلی ولایت کنر اعلام کردند که بالگردهای پاکستانی پس از ورود دو کیلومتری به خاک افغانستان، مناطقی در این ولایت را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، بالگردهای پاکستانی دو بار در منطقه «دانگام» ولایت کنر، اهدافی را بمباران کردند.

«عنایت‌الله» فرماندار منطقه دانگام با تایید این خبر گفت که بیش از 100 خمپاره نیز در این منطقه طی دو روز گذشته شلیک شده‌ است.

هنوز هیچ تلفاتی در این مناطق گزارش نشده است.

«عبدالحسیب سیدخیلی» رئیس پلیس ولایت کنر گفت: نیروهای پاکستانی قانون مرزی را زیر پا گذاشته‌اند و به نقطه صفر مرزی در محدوده خط دیورند وارد شده‌اند.

خیلی افزود: نظامیان پاکستانی در مناطق صفر مرزی پاسگاههایی را ایجاد کرده‌اند و از این پاسگاهها ولایت کنر را هدف قرار می‌دهند.

هزاران تن از ساکنان این مناطق به دلیل بمباران و شلیک خمپاره نیروهای پاکستانی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

همچنین چندی پیش نیز منابع محلی ولایت ننگرهار اعلام کردند که درگیری نیروهای مرزی افغان و افراد مسلح وابسته به نظامیان پاکستانی روز گذشته در منطقه «انارکی» شهرستان گوشته ولایت ننگرهار به‌وقوع پیوسته است.

آنها اظهار داشتند: درگیری میان دو طرف در ابتدا با تیراندازی افراد وابسته به نظامیان پاکستانی آغاز شده است.

این در حالی است که پیش از این نیز چندین مرتبه میان نیروهای مرزی افغانستان و افراد مسلح وابسته به نظامیان پاکستانی درگیری‌هایی در شهرستان گوشته ولایت ننگرهار به‌وقوع پیوسته بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس