کد خبر 545114
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از اختلاس مدیر بانکی دولتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق, ‌‌حیدر فتاحی‌ از دستگیری مدیر بانکی دولتی در شهرستان پردیس به جرم برداشت از حساب‌های سپرده‌گذاران خبر داد و اظهار داشت: حسب گزارشات واصله و بازرسی‌هایی که از این بانک دولتی به عمل آمد، متوجه شدیم که رئیس یکی از شعب بانکی دولتی در حوزه شهرستان پردیس به صورت نامشروع و غیرقانونی مبادرت به برداشت از حساب‌های قرض‌الحسنه مردم می‌کرده است.

وی افزود: به جای اینکه پول به حساب خزانه دولت یا بانک منتقل شود، این فرد مبالغ را از حساب‌ها برداشت و برای استفاده شخصی صرف می‌کرد که با عنایت خداوند متعال این بزه کشف و منجر به دستگیری رئیس این بانک شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در خصوص مدت زمانی که این فرد مشغول به اختلاس بود، گفت: در دوران مدیریت خود در این بانک و به مرور زمان این برداشت‌ها را انجام می‌داده و در 5 تا 6 ماه اخیر این فرد اقدام به برداشت پول می‌کرده؛ به صورتی که مبالغ اصلی که مردم برای قرض‌الحسنه پرداخت می‌کردند در دفترچه زده می‌شد، اما در سیستم این پول‌ها بعضاً خیلی کمتر به ثبت می‌رسید.

فتاحی تصریح کرد: در ابتدای پروسه شناسایی و دستگیری این فرد، واحد بازرسی و حراست بانک مربوطه وارد شدند و در گزارشاتی که به مرجع قضایی دادند، بعد از چند ماه تحقیق و تفحص امروز این رئیس بانک دستگیر و روانه زندان شد.

وی در خصوص مبلغ اختلاس نیز اظهار کرد: رئیس این بانک به صورت متوالی، مداوم و نوبت‌های گوناگون از حساب‌های سپرده‌گذاران برداشت می‌کرده است، اما تاکنون با توجه به اعتراف و اثبات مراجع جمعاً یک میلیارد و 800 میلیون ریال معادل 180 میلیون تومان از این بزه کشف شده است و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس با هشدار به افرادی که قصد سوءاستفاده از اموال دولتی و مردم را دارند، گفت: این اموال دولتی به عنوان امانت در دست مدیران است و ما باید نسبت به این اموال که از باب مدیریت در اختیار داریم و به نوعی بیت‌المال است، امانت‌دار خوبی باشیم و خیانت در امانت نکنیم.

فتاحی اضافه کرد: اگر این عمل توسط فردی انجام شود، به عناوین مجرمانه از جمله خیانت در امانت، اختلاس، تحصیل مال نامشروع تحت تعقیب کیفری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین افرادی هم که سوءاستفاده از موقعیت شغلی و به حقوق بیت‌المال و مردم تعرض می‌کنند، دستگاه قضایی به شدت برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس با توصیه به واحدهای بازرسی و حراست ادارات و بانک‌ها گفت: این واحدها باید به صورت مستمر و با دقت زیاد به این مسائل ورود کنند که در این مورد واحد بازرسی و حراست این بانک بسیار خوب عمل کرده و این قابل تقدیر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس