کد خبر 544985
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: زمان آغاز اردوهای راهیان نور دریایی در خلیج فارس به میزبانی بوشهر 24 اسفندماه و خاتمه آن 13 فروردین ماه سال 95 است.

به گزارش مشرق، سردار علی رزمجو در نشست هماهنگی راهیان نور دریایی افزود: استان بوشهر امسال نیز مانند سالهای گذشته میزبان زائران و کاروان های راهیان نور دریایی است که این هم فرصت مناسبی برای معرفی نقش آفرینی رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس است.

وی یادآورشد: راهیان نور دریایی از بندر بوشهر به جزیره خارگ در خلیج فارس انجام می شود .
فرمانده ارشد سپاه استان بوشهر اضافه کرد: ترابری زائران با استفاده از دو فروند شناور کروبوت و اسکورت های مربوطه با ایمنی کامل و رعایت استانداردهای لازم دریایی انجام خواهد شد.

سردار رزمجو گفت: کاروان های معنوی راهیان نور دریایی با بهره گیری از راویان توانمند و یادآوری وقایع و رویدادهای تاریخی دوران سراسر حماسه و ایثار دفاع مقدس فرصت مناسبی برای آشنایی و بهره مندی مردم به خصوص نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت فراهم می کند.

وی اظهارداشت: جزیره خارگ به عنوان نماد مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس شناخته می شود طوریکه به تعداد روزهای جنگ این جزیره استراتژیک که بزرگترین پایانه صادراتی نفت کشور در آن قرار دارد مورد بمباران موشکی و هوایی رژیم بعث و حامیانش قرار گرفت اما حتی برای یک روز نیز صادرات نفت در آن قطع نشد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:ایمان ، شجاعت و رشادت نیروهای مردمی و نظامی مستقر در جزیره خارگ به عنوان برگ زرینی دیگری بر افتخارات ملت ایران افزوده است.

سردار رزمجو افزود: راهیان نور دریایی فرصت مناسبی برای تبیین حماسه آفرینی یادشده در جزیره خارگ توسط راویان مجرب است که خاطرات و وقایع عملیات های دریایی نیز در آن تشریح خواهد شد.

وی یادآورشد: همزمان با شروع راهیان نور دریایی در 24اسفندماه نمایشگاهی از دستاوردهای دفاعی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سپاه پاسداران ، ارتش جمهوری اسلامی، شرکت نفت و دیگر سازمانها برای بازدید علاقه مندان و زائران در جزیره خارگ افتتاح می شود.

رزمجو گفت:سپاه پاسداران با وحدت و همدلی ، تلاش و همراهی دیگر نهادها و سازمان های استان بوشهر با آمادگی کامل آماده میزبانی از زائران راهیان نور دریایی است .

جزیره خارگ در 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس