دبیر ستاد راهیان نور قرارگاه منطقه جنوب غرب کشور از برپایی نخستین نمایشگاه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان حمید از 20 اسفند تا 14 فروردین به منظور حضور و بازدید زائرین راهیان نور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش، سرهنگ رضا جودکی با اعلام این خبر افزود: پادگان حمید از جمله مراکزی بود که در اوایل جنگ تحمیلی چندین ماه به اشغال متجاوزین بعثی عراق در آمد و بیشتر ساختمان های آن تخریب شد.

جودکی اضافه کرد: ما امسال در کنار این ویرانه های بازمانده از جنگ، نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس هوانیروز و پدافند هوایی را برپا می کنیم .

دبیر ستاد راهیان نور قرارگاه منطقه جنوب غرب کشور افزود: در این نمایشگاه علاوه بر تجهیزات و ادوات هوانیروز، همر زمان شهدایی همچون کشوری، شیرودی و وطن پور حضور خواهند داشت و خاطرات آن دوران ارزشمند را برای زائرین بازگو خواهند نمود.

سرهنگ جودکی گفت: تلاش خواهیم کرد تا مجوزهای لازم برای پرواز بالگردها، همزمان با حضور زائرین در منطقه را دریافت کنیم.

پادگان حمید در کیلومتر 39 جاده اهواز به خرمشهر از پادگان های مهم در دوران دفاع مقدس واقع شده است که در همان ابتدای جنگ مورد هجوم دشمن بعثی قرار گرفت و سقوط کرد.

این پادگان پس از سقوط، محلی برای ساماندهی و تغذیه نیروهای دشمن بعثی مستقر در جبهه اهواز و جفیر بود؛ اما با مشخص شدن شکست قطعی دشمن در عملیات بیت المقدس، نیروهای بعثی با قوی ترین امکانات و وسایل تخریبی به انهدام این پادگان پرداختند.

این پادگان 18 اردیبهشت سال 61 به دست رزمندگان اسلام آزاد شد و هم اکنون محل استقرار یکی از یگان های لشکر 92 زرهی اهواز و مکانی برای اسکان زائران کربلای خوزستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس