کد خبر 544779
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مقرر شد ۵ درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی مانند بنزین، نفت و گاز در سال ۹۵ اضافه شود.

 به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره نشست دیروز (یکشنبه16  اسفند) کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 گفت: در جلسه دیروز کمیسیون تلفیق بودجه با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و سازمان های ذی ربط ادامه رسیدگی به بخش درآمدی بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تبصره یک بند یک بحث سهم صندوق توسعه ملی از محل صادرات گاز طبیعی بررسی و مقرر شد درصد اختصاصی برای این موضوع فعلا مراعا باقی بماند.

پورابراهیمی داورانی افزود: در کمیسیون تلفیق مصوب شد به دولت اجازه داده شود از طریق انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی با ضمانت وزارت نفت مبلغ 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شود که منابع حاصل از آن برای توسعه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز با اولویت میادین شترک استفاده شود.

وی گفت: مقرر شد 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی مانند بنزین و نفت و گاز اضافه شود و این عدد در اختیار شرکت پالایش و پخش نفت قرار گیرد و سقف آن 1500 میلیارد تومان خواهد بود.

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: مصوب شد با واگذاری باقی مانده سهام دولت در بانک ها و بیمه های مشمول واگذاری در سال 95 موافقت شود و همچنین مقرر شد تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) به مبلغ50 میلیارد دلار برای طرح هایی که دارای توجیه فنی اقتصادی هستند اختصاص یابد و به شرکت های تابع وزارتخانه های نیرو و نفت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، وزارت دفاع و ارتباطات، صنعت، جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی تا سقف 10 هزار میلیارد تومان در خصوص انتشار اوراق مشارکت اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به دولت اجازه داده شد اسناد خزانه اسلامی با سررسید یک تا سه ساله صادر و به طلبکاران ارائه کند که میزان آن 1500 میلیارد تومان است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    زمانی که نفت 110دلار بود میگفتیند قیمت بنزین و بقیه محصولات به روز باید باشد الان که نفت26دلار است چرا بنزین لیتری250 عرضه نمیشود تازه گران هم میشود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس