کد خبر 544736
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

اعلام سه روز عزای عمومی در بابل عراق و آزادی ۲۱ کیلومتر از اراضی غرب الانبار از مهمترین تحولات عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از شکبه سومریه، «حیدر الزنبور» رئیس شورای استان بابل عراق در پی حمله تروریستی روز یکشنبه در «الحله» واقع در شمال این استان که به شهادت و زخمی شدن ده ها نفر منجر گردید سه روز عزای عمومی اعلام کرده و از آغاز تحقیقات درباره این اقدام تروریستی خبر داد.

الزنبور با بیان اینکه شورای استان بابل انجام تحقیق در خصوص این حادثه تروریستی برای تعیین مقصران را به اجرا گذاشته است، گفت: شورای استان بابل تصمیم گرفت به منظور گرامیداشت قربانیان انفجار کامیون بمب گذاری شده در الحله سه روز عزای عمومی اعلام کند.

از سوی دیگر دفتر رسانه ای سازمان بدر عراق روز یکشنبه از آزادی ۲۱ کیلومتر از اراضی غرب الانبار در جریان پیشروی گروه های مردمی عراق خبر داد.

دفتر رسانه ای سازمان بدر عراق طی بیانیه ای اعلام کرد که گروه های مردمی به فرماندهی «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر در جریان پیشروی از الثرثار به سمت حدیثه در غرب الرمادی ۲۱ کیلومتر از اراضی و همچنین پایگاه «ام المعارک» را آزاد کردند.

دفتر رسانه ای سازمان بدر عراق همچنین از خنثی سازی ۱۷ بمب و بسته انفجاری و انهدام یک خودروی بمب گذاری شده که تروریستی انتحاری هدایت آن را برعهده داشت خبر داد.

در همین حال یک منبع محلی در استان دیاله عراق روز یکشنبه اعلام کرد که یکی از عناصر گروه های مردمی در حمله مسلحانه در شمال شرقی بعقوبه کشته شد. وی گفت: افراد مسلح ناشناس شامگاه یکشنبه به سمت خودروی یکی از عناصر گروه های مردمی که از جاده بعقوبه-المقدادیه در شمال شرقی بعقوبه مشغول تردد بود تیراندازی کردند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس