نیروهای مردمی به همراه ارتش عراق پس از اجرای موفیقت آمیز مرحله نخست عملیات سامراء، مرحله دوم آن را به اجرا گذاشتند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد نیروهای مردمی عراق با کمک نیروهای نظامی مرحله دوم عملیات آزاد سازی جزیره سامراء را آغاز کردند.در این مرحله نیروهای مشترک عراقی به بازرسی مناطق آزاد شده، خنثی سازی مین، تله های انفجاری و خانه های بمبگذاری شده پرداختند.

ستاد تبلیغات وزارت دفاع عراق در بیانیه ای در این باره گفت در مرحله دوم عملیات تامین امنیت جزیره سامراء خودروهای بمبگذاری شده هدف قرار می گیرد و تاکنون سه خودروی بمبگذاری شده منفجر شده است. همچنین شمار زیادی از ترویست های داعش در کمین نیروهای ارتش و بسیج مردمی در منطقه جبال مکحول به هلاکت رسیدند.

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر در این باره گفت عملیات ما در پنج محور طراحی شده است. محور نخست از مناطق بیجی، حدیثه و راه آهن و مسیر اصلی آغاز شد و نیروهای ما تلاش می کنند مناطق مورد نظر را محاصره کنند.

ضامن الجبوری فرمانده پلیس استان صلاح الدین گفت هدف ما در عملیات کنونی تامین امنیت جزیره سامراء و جزیره تکریت است. این مناطق بسیار گسترده است و گروه داعش از روستاها و مناطق کشاورزی در جزیره سامراء و جزیره تکریت به عنوان حلقه وصل استان الانبار - صلاح الدین - نینوا استفاده می کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس