کد خبر 544344
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

شبکه خبری المنار تاکید کرد: « تصمیم های عربی به زبان عبری»، کم مانده است سیاستمداران و رسانه های صهیونیست از خوشحالی بال در بیاورند از همسویی برخی عرب ها با تل آویو و موضع مشترک آنها ضد کسانی که به خاطر فلسطین می جنگند.

به گزارش مشرق، المنار با اشاره به تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و شورای وزیران کشور عرب علیه مقاومت و تروریستی خواندن حزب الله لبنان، خاطرنشان کرد: «تزیپی لیونی» وزیر سابق خارجه اسرائیل این تصمیم عرب ها را مهم و روزنامه صهیونیستی معاریو هم آن را دستاوردی بزرگ برای اسرائیل دانست که بعد از هماهنگی با سعودی ها در دیدارهای متبادل اتخاذ شده است.

تبادل افکار و همدستی عربی و عبری علیه حزب الله لبنان نتوانست جلوی احساسات میهن دوستانه ملت های عربی را بگیرد، بعد از عراق ، لبنان و الجرائز که از این تصمیم ها اعلام برائت کردند و تونس نیز آن را مایه تاسف خواند.

« خشم سوریه ، یمن و فلسطین در حالی است که بسیاری دیگر از معترضان به این تصمیم به دلایلی هنوز سکوت اختیار کرده اند».

المنار افزود که از منابع دیپلماتیک اطلاع یافتیم که یک کشور عرب حوزه خلیج فارس این مصوبه را آماده کرده و آن را برای وزیران کشور عرب که در تونس جلسه داشتند، فرستاده است.

« لبنان و عراق فورا اعتراض کتبی خود را نسبت به این مساله ابراز داشتند و الجزائر به اعتراض شفاهی اکتفا کرد».

ساعاتی بعد « رمطان لعمامره » وزیر خارجه الجزایر رسما اعلام کرد که کشورمتبوعش از درج نام حزب الله در لیست گروه های تروریستی اعلام برائت می کند چون حزب الله یک گروه سیاسی لبنانی است که طبق قوانین لبنان فعالیت می کند.

تعدادی از نمایندگان پارلمان تونس با استناد به قوانین تونس خواستار استعفای وزیر کشور به دلیل موافقت با مصوبه علیه حزب الله شدند.

اتحادیه کارگران تونس (یکی از چهار ضلع تونس که جایزه صلح نوبل به آنها تعلق گرفت) اتهام تروریسم به حزب الله را خوش خدمتی به صهیونیست ها و حکومت های مرتجع دانست و از مردم تونس خواست تا مقابل این تصمیم بایستند.

المنار تاکید کرد: اما چه کسی حق تصمیم گیری برا تروریست خواندن دیگران را دارد؟ چه کسی همه جور تروریست را به فلسطین ، یمن و سوریه کشاند.

« ملت ها اشتباه برخی رهبران عرب در قبال مجاهدانی که با تروریسم صهیونیستی و تکفیری مبارزه می کنند، محکوم کردند ... اما خوشحالی و سرمستی صهیونیست ها از اشتباه برخی حاکمان عرب که برعکس ملت های خود شنا می کنند، طولانی نخواهد شد».

المنارهمچنین با طرح این سئوال که آیا در مقابل ما یک « صحنه جدید عربی» قرار گرفته است، نوشت: سعودی خیلی عجله کرد و به این نتیجه رسید که می تواند در غیبت نقش متوازن مصر و سوریه تصمیم های خود را برگردن سران کشورهای عربی و ملت ها بیاندازد.

ملت های در مغرب عربی به ویژه الجزائر و تونس نشان دادند که سعودی ها به سوی کرانه نامعلوم پرواز می کنند و رویاهای آنها به زودی نقش برآب می شود و این در حالی بود که قبل از آنها مردم از خاک فرات فریاد زدند، حزب الله لبنان تروریستی نیست.

« کویت هم اعلام کرد که اجرای مصوبه شورای همکاری علیه حزب الله قابل اجرا نیست و برای اجرائی شدن نیاز به تصمیم دولت کویت و صدور قانونی از سوی مجلس الامه دارد».

المنار تاکید کرد که به زودی « پیامدهای جادوی سعودی به خودش بازمی گردد» و همه کسانی که تاکنون حاضر نشده اند، روابط علنی رژیم های سعودی و صهیونیستی را باور کنند، خواهند فهمید که متهم کردن حزب الله به تروریسم هیچ توجیهی ندارد و پاسخی به نقش حزب الله در آزادسازی جنوب لبنان و حمایت از ملت و مقاومت فلسطین است و البته ین ارزیابی در بیانیه وزارت خارجه تونس مشهود است.

المنار با اشاره به برخی صداها در گروه 14 مارس در مخالفت با تروریستی خواندن حزب الله ، سئوال کرد: سعودی تا کجا می تواند پیش رود ؟ آیا به زودی طرحش را به اتحادیه عرب برای تحقق اجماع عربی تحمیل می کند؟ آیا موفق خواهد شد؟ پاسخ سعودی به کشورهائی که با تصمیم های آن مخالفت می کنند، چیست؟ آیا شاهد گسترش جنایات تروریستی و خشونت آمیز تروریست های مورد حمایت آل سعود در این کشورها خواهیم بود؟ برای پاسخ به این سئوالات باید منتظر گذشت ایام بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس