کد خبر 544256
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون به مناسبت روز درختکاری در خانه سینما نهال درخت کاشتند.

به گزارش مشرق، عصر دیروز شنبه 15 اسفند رضا میرکریمی در آئین نمادینی که به مناسبت روز درختکاری در خانه سینما برگزار شد، ضمن تشکر از هنرمندانی که همواره در کار خیر پیش قدم بوده اند، گفت: باید به زمین به عنوان مادری که به آن بی توجهی و بی مهری شده است نگاه کنیم و به آن بیش از این با رفتارهای غلط آسیب نرسانیم.

وی با اشاره به اینکه در میان چند صد میلیارد کهکشان تنها زمین است که ما در روی آن زندگی می کنیم، افزود: متاسفانه با بی مهری های ما زمین بیش از حد گرم شده است که باید چاره ای برای آن اندیشید.

بازیگران سینما و تلویزیون نهال کاشتند +عکس
مدیرعامل خانه سینما تاکید کرد: زمین بیش از این گرم نشود هر چند ما اشتباه کرده ایم اما درختان، پرندگان و ماهی ها تقصیر ندارند.

میرکریمی خاطرنشان کرد: امروز با حضور هنرمندان نهال هایی در خانه سینما کاشته خواهد شد که امیدواریم این حرکت نمادین آغاز یک کار جدی در طول سال باشد.

بازیگران سینما و تلویزیون نهال کاشتند +عکس
وی در پایان گفت: فکر می کنم گروه های تاثیرگذار جامعه مثل سینماگران می توانند در دفاع از محیط زیست موثر باشند چرا که محیط زیست چیزی است که فرزندان ما به آن نیاز دارند.

این مراسم را که سهیل محمودی شاعر و ترانه سرای معاصر اجرا می کرد در ادامه از محمود صلاحی مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

بازیگران سینما و تلویزیون نهال کاشتند +عکس
صلاحی نیز در سخنانی کوتاه گفت: اگر در ایام حج و در حریم امن الهی به درخت آسیبی بزنیم باید دیه آن را پرداخت کنیم بنابر این احترام به درخت و محیط زیست از جمله آداب دینی ما است.
وی افزود: خوشبختانه امروز فضای سبز ما در تهران نسبت به پیش از انقلاب بسیار بهتر شده است ضمن اینکه در گذشته فضاهای سبز بیشتر عمودی بود اما امروز فضاهای سبز افقی بسیاری در تهران داریم.

بازیگران سینما و تلویزیون نهال کاشتند +عکس
صلاحی در ادامه به بیلبوردهای سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیلبوردهای شهر برخلاف گذشته که تنها به مسائل اقتصادی اختصاص داشت پر شده است از تبلیغاتی برای سلامت، محیط زیست، مطالعه و ...

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: تهران که خیلی ها از آن به عنوان شهری نه چندان مناسب برای زندگی یاد می کنند از قدیم به آن چنارستان گفته می شد.

بازیگران سینما و تلویزیون نهال کاشتند +عکس
وی افزود: سرسبز بودن تهران در نام محله های این شهر نیز نمود پیدا کرده است و همانطور که می دانید بسیاری از محله های تهران مثل ونک، نارمک، وردآورد، پاچنار و ... از نام درختان گرفته شده است.

بازیگران سینما و تلویزیون نهال کاشتند +عکس
در پایان این مراسم و با حضور هنرمندان دو نهال به نام مرحوم سیف الله داد و مرحوم علی حاتمی در محوطه باز خانه سینما کاشته شد و جمعی از هنرمندان سینما از جمله مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، فاطمه گودرزی، آتیلا پسیانی، فرهاد توحیدی، رویا تیموریان، بهرام رادان، نرگس آبیار، رضا میرکریمی، اشکان خطیبی، بهروز افخمی، مجید مظفری، علیرضا تابش و اکبر نبوی، رضا مقصودی، مهوش وقاری، نیکی مظفری حضور داشتند.

بازیگران سینما و تلویزیون نهال کاشتند +عکس
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عنقا ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    ای کاش نهال تقوی رادرزمین جانمان بکاریم.
  • علي ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    تو رو خدا دست برداريداز اين ديوارنويسي ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس