کد خبر 544144
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲

مراسم یادبود مرحوم واعظ طبسی با حضور رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش  مشرق، مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی ‌با حضور رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

*‌ اخلاص، بارزترین خصوصیت آیت‌الله طبسی

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه از دست دادن عالمان دین و علم باعث بیداری نفس می‌شود، گفت: اخلاص یکی از بارزترین خصوصیات آیت‌الله واعظ طبسی به شمار می‌رود.

وی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی اظهار کرد: ارتحال شخصیت‌های دینی و علمی گاهی تنبیه است و همیشه عامل تنبه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: رخت بربستن ارواح طیبه علم و دین و به ملکوت اعلا برای ما بینش خاصی را پدید می‌آورد که موجب بیداری نیز می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از ابعاد برجسته اخلاقی آیت‌الله طبسی را بیداری نفس عنوان و خاطرنشان کرد: در وجود انسان دو نوع حرکت وجود دارد، حرکت قطعیه که قابل تصور و دید است و حرکت توسلیه که جواب دو سؤال برای چه آمده‌ای و برای که آمده‌ای است.

راشدیزدی اضافه کرد: تمام امور عبادی از این دو حرکت ترکیب شده است، نماز یک حرکت قطعیه دارد که بعد از تکبیره‌الاحرام آغاز می‌شود و تا پایان اعمال نماز انجام می‌شود، اینها حرکت قطعیه است اما حرکت توسلیه این است که برای که نماز خواندید؟

وی با بیان این که اخلاص، بارزترین خصوصیت آیت الله طبسی به شمار می‌رود، یادآور شد: نشانی که همه باید آن را داشته باشند و روی اعمالمان اعمال شود، واژه اخلاص است، اخلاص یعنی حرکت توسلیه که برای خدا باشد، اگر انسان بخواهد عمل بالا برود باید حتما برای خدا باشد.

‌این مراسم از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشکری برگزار شد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس