طی روزهای اخیر افشای تنها برخی دستگیری های انجام شده توسط نهادهای امنیتی از گروهک های تروریستی در جنوب شرق، این گروه ها را به شدت دچار اضطرار و نگرانی کرده است.

 به گزارش مشرق، چند روز قبل حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات کشورمان در نشست خبری اظهار داشت: 19 بهمن‌ماه یعنی 18 روز قبل از برگزاری رأی‌گیری یکی از عناصر تکفیری را در مرزهای جنوب شرق کشور شناسایی کردیم که دو بمب دست‌ساز را فراهم کرده بود که امکان کنترل از راه دور را داشت. وی همچنین مقادیری مواد منفجره‌، ریموت کنترل الکترونیک، مواد پیش‌ساز و اقلامی که در عملیات‌های تروریستی مورد استفاده قرار می‌گیرند را به همراه داشت.

علوی با اشاره به این اقلام از یک عدد بمب آهنربایی نام برد که تروریست مذکور قصد داشت از طریق چسباندن آن به اتومبیل نسبت به انجام اعمال تروریستی در داخل کشور اقدام کند.

 همچنین منابع انتظامی و امنیتی نیز از دستگیری 2 نفر از اعضای گروهکی که در شهادت ماموران پلیس در مهرستان نقش داشته‌اند خبر داده است.


علت اصلی نگرانی گروهک های تروریستی چیست؟

 بررسی رفتار شناسی گروهک های تروریستی در جنوب شرق در مواجه با اطلاع رسانی ها این دستگیری ها نشان می دهد که این گروه ها به شدت دچار دستپاچگی شده بطوریکه در فاصله کوتاهی چندین بار اقدام به تکذیب ناشیانه دستگیری عوامل خود کرده اند.

 به اعتقاد کارشناسان امنیتی، تعداد افراد گروهک های تروریستی در جنوب شرق به شدت محدود است و این گروه ها همواره به لحاظ نیروی انسانی دچار مشکل بوده و به همین دلیل دستگیری تعدادی از اعضای این گروه ها به شدت سبب تضعیف این گروه هک ها شده و حتی ساختار و شاکله آنها را نیز بهم می ریزد.

 از سوی دیگر گروهک های تروریستی برای تربیت نیروهای عملیاتی ماه ها تلاش می کنند و پس از دستگیری تا مدت ها دچار مشکل تامین نیروی جایگزین برای عملیات های جدید می شوند.

 ارزیابی های اطلاعاتی اخیر نیز نشان می دهد که دستگیری عوامل گروهک های ترویستی در ماه های اخیر سبب خنثی شدن بسیاری از عملیات های از پیش طراحی شده آنها شده است.  

 در همین حال تجربه نیز نشان داده که دستگیری عوامل این گروهک ها همواره سبب آسیب های جدی اطلاعاتی به آنها می شود و موجی از شناسایی دیگر عوامل انها در داخل و خارج از کشور را به دنبال دارد.

 به همین دلیل، هر نوع دستگیری از این گروهک های می تواند بخشی از ادامه موجودیت این گروه ها را مورد هدف قرار بدهد.

طی سال های اخیر عملیات های موفق دستگیری زنده اعضای گروهک های تروریستی و همکاری مردم بومی منطقه با نهادهای امنیتی سبب شده که بسیاری از عملیات ها در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان خنثی بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسین ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    بزنید اون چن نفر باقیموندشون رو با پهپاد نابود کنید تا برا ابد فکر رخنه به ایران رو به گور ببرن .
  • انقلابی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    انشاءالله به یاری خدا همت نیرههای شجاع وغیو رمان درمززهای شرقی این اشرار برای همیشه نابود گردنند
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      0 0
      اصلش ان شا الله است
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      0 0
      اتفاقا ان شاءالله اصله
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      0 0
      ان شاءالله اسرائیل نابود شود
  • مرتضی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    خدارو شکر....
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    کار این گروه ها داره یکسره میشه
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    خدا عمر با عزت بدهد به سربازان امام زمان ع
  • ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    0 0
    جواب درستش اینه چون عربستان رسما اعلام کمک به این وحشیا کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس