زماني توجه‌ها دو چندان مي‌شود كه عكاس زن خبرگزاي آمريكايي به پيكر سربازان گمنام و بي ادعاي ميهن اسلامي‌مان ‌كه با پرچم سه رنگ پوشيده است، خيره و متاثر مي‌شود و اشك در جشمانش حلقه مي‌زند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مراسم تدوين پيكر پاك و مطهر 2 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز از مسجد جامع المهدي منطقه المپيك تهران تشييع و در دانشگاه علامه طباطبايي به خاك سپرده شد كه در ذيل بخشي از حاشيه‌هاي مراسم از نظرتان مي‌گذرد:

* ‌ساعت 9 صبح؛ ‌ "عشاق الشهدا " كم كم به "محضر شهدا " مي‌آيند، ‌زيارت عاشورا مي‌خوانند و ذكر مصائب اهل بيت مي‌كنند.

* ساعت 10؛ پيكر مطهر شهدا از داخل مسجد ‌روي دستان خيل عظيم مردم و دانشجويان به سمت دانشگاه علامه قرار مي‌گيرد؛ مداحان و تشييع كنندگان با ذكر مداحي به سر و سينه خود مي‌زنند.

* از هر تيپ و قيافه‌اي آمده‌اند؛ "دختر و پسر "، "پير و جوان "، "دانشجو و روحاني "، "خوش تيپ و معمولي "؛ البته محور "اين‌هماني‌هاي " عشاق به طور حتم عشق به شهيد است.

* "كساني كه به ولايت امام اعتقاد ندارند، بر سر جنازه‌ام حاضر نشوند! ما با خداي خود پيمان مي‌بينديم كه در تمام عاشورا و كربلا حسين زمان‌مان را تنها نگذاريم. " اين جملات بخشي از وصيت‌نامه‌ يك شهيد است كه بر روي سنگري كه در محوطه حيات سنگر جهاد علمي (دانشگاه علامه) درست شده، حال و هوايي ديگري به هر فردي مي‌دهد.

* پيش از رسيدن "كاروان شهدا " به "روضه الشهدا " (محل تدفين)، هر كس به كاري مشغول است؛ يكي قبور را تميز مي‌كند و ديگري دعايي مي‌خواند اما بهترين بهره را دانشجويي مي‌برد كه با مغتنم شمردن اين فرصت طلايي و البته كوتاه در درون يكي از قبور، در منزل ابدي شهيد، تنهايي با معبود خويش خلوت مي‌كند.

* "شهيد گمنام، فرزند روح‌الله " ديگر براي هر عاشق شهيد‌ آشناست؛ جمله زيبايي كه بر روي سنگ قبر اكثر شهداي گمنام نقش بسته و ‌البته براي اين دو شهيد 17 و 23 ساله نيز ايضاً.

* عكاسان خبري هم براي گرفتن بهترين عكس، تكاپوي درخور توجهي دارند اما اين همه ماجرا نيست؛ زماني توجه‌ها دو‌چندان مي‌شود كه عكاس زن خبرگزاي آمريكايي به پيكر سربازان گمنام و بي‌ادعاي ميهن اسلامي‌مان ‌كه با پرچم سه رنگ پوشيده است، خيره شده و متأثر مي‌شود و اشك در جشمانش حلقه مي‌زند؛ ‌شايد غبطه مي‌خورد،‌ شايد ياد حمايت‌هاي آمريكا از صدام و رژيم بعث ‌مي‌افتد، شايد ...؛ الله اعلم!

* در بين مراسم هم حتي فرصت مغتنم است براي پاسخگويي به يك شبهه سياسي. داود دانش‌جعفري از اساتيد دانشگاه علامه كه روزي رئيس ستاد انتخابات محسن رضايي را عهده‌دار‌ بود، براي تشييع و خاكسپاري به اين مراسم آمده است و البته در حين برگزاي مراسم مورد سئوال خبرنگار فارس قرار مي‌گيرد. حال اينكه سؤال و جواب چيست، بماند براي ‌بعد!

* سرانجام پس از تشييع جنازه با شكوه مردم و قرائت نماز و تلقين اين دو فرزند روح‌الله در "ميدان الشهدا " دانشگاه علامه طباطبايي براي هميشه در خانه ابدي آرام مي‌گيرند؛ باشد كه مورد شفاعتشان قرار بگيرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    1 0
    بنام خدا اميدوارم همه ماها بتوانيم رهرو خوبي براي شهدا باشيم. يك تذكر املايي تدفين درست است نه تدوين ببخشيد التماس دعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس