طی روزهای اخیر شخصیت‌های برجسته حزب جمهوریخواه انتقادات خود از دونالد ترامپ، نامزد پیشروی این حزب را به شدت افزایش داده و بدین ترتیب باعث تشدید تنش در درون حزب خود شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از یورو نیوز، درحالی که دونالد ترامپ٬ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در رقابت های درون حزبی روز به روز قدرتمندتر ظاهر می شود٬ برخی چهره های برجسته این حزب نگرانی عمیق خود را نسبت به پیروزی او در انتخابات ماه نوامبر اعلام کردند.

میت رامنی٬ نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری از جمله آنهاست. او روز پنجشنبه با «شیاد و متقلب» خواندن دونالد ترامپ گفت: «من می دانم که دونالد ترامپ یک شیاد و متقلب است. وعده های او مانند مدرک دانشگاه ترامپ بی ارزش است. سیاست داخلی او کشور را به رکود خواهد کشاند و سیاست خارجی وی هم آمریکا و جهان را ناامن تر خواهد کرد. او خلق و خو و قوه داوری درخور یک رئیس جمهور را ندارد. به ویژگی های شخصی دونالد ترامپ فکر کنید: قلدری٬ حرص و آز٬ ابتذال٬ زن ستیزی و خودنمایی های پوچ درجه سه.»

در مقابل دونالد ترامپ هم اظهارات هم حزبی اش را بی پاسخ نگذاشت و ضمن بی ربط توصیف کردن آن گفت: « میت یک نامزد بازنده است. او به طرز وحشتناکی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته باخت. من چهار سال قبل و در جریان مبارزات انتخاباتی اش از او حمایت کردم و حالا ببینید چطور وفادار است. او التماس می کرد که تاییدش کنم. می توانستم بگویم میت زانو بزند و او در برابر من زانو می زد. او به من التماس می کرد.»

کریستین تاد وایتمن، فرماندار سابق نیوجرسی نیز چهارشنبه در رادیوی سراسری گفت: «بسیاری از مردم از حمایت ترامپ اکراه دارند.» سوپر پک ضد مالیاتی موسوم به «انجمن جریان رشد» با برپایی تبلیغاتی به ارزش 1.5 میلیون دلار در فلوریدا، ترامپ را تاجر پلیدی نشان می‌دهد که برای فرار از پرداخت قبوض خود در پشت قوانین ورشکستگی مخقی می‌شود.»

سرمایه‌دارانی که برای اعطای مستقیم مبالغ هنگفت به ستاد انتخاباتی نامزدها محدودیت قانونی دارند از طریق کمیته‌های سیاسی موسوم به سوپر پک‌ها کمک‌های مالی نامحدودی را پرداخت می‌کنند.


در انتخابات مقدماتی سه‌شنبه بزرگ، سناتور تد کروز دیگر نامزد جمهوری‌خواه در ایالت متبوع خود تگزاس و ایالت همسایه، اوکلاهما، و نیز در آلاسکا به پیروزی رسید.

مک کین که نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2008 بود، روز پنجشنبه، هم سو با میت رامنی، نامزد ریاست جمهوری در سال 2012، از ترامپ انتقاد کرد و گفت با مت رامنی درباره دونالد ترامپ هم عقیده است. رامنی پیش با «شیاد و متقلب»  خواندن ترامپ از سیاست های خارجی وی انتقاد کرده بود.

مک کین نیز به انتقاد از نامزد پیشتاز جمهوری خواه پرداخته و گفت، با دیدگاه 65 تن از رهبران سیاست خارجی و دفاعی حزب جمهوری خواه مبنی بر اظهارنظرهای ناآگاهانه و به راستی خطرناک آقای ترامپ درباره مسائل امنیتی هم عقیده و هم سو است.

وی همچنین در ادامه بر لزوم هوشیاری امریکایی ها در انتخاب نامزد مطلوب خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد و افزود: «از رای دهندگان حزب جمهوری خواه می‌خواهم به آن چه کارشناسان امنیت ملی و آگاه‌ترین و محترم‌ترین رهبران حزب ما درباره آقای ترامپ می گویند به دقت توجه کنند و در انتخاب نامزد مورد نظر خود برای فرماندهی کل نیروهای مسلح (رئیس جمهوری امریکا) طولانی و سخت اندیشه و تامل کنند.»

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: «جمهوری‌خواهان اکنون در بیم طوفان به سر می‌برند و دموکرات‌ها باید با غنیمت شمردن فرصت بوجود آمده آمریکایی‌ها را در معرض یک گزینه جایگزینِ سیاست تندروی ترامپ قرار دهند و تصویری از خود ارائه دهند که به آن مفتخر بوده نه آنکه منقبض شوند.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهگانه ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    فقط خدا کنه تا ترامپ به پیروزی برسه تا پدر همه شون رو در بیاره گناه نابخشودنی او در نگاه سیاستمداران کثیف آمریکایی فقط اینه که رک و صریحه
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    ترامپ رئیس جمهور میشه چون مطلوب صهیونیستاس دیگرانم هیچ غلطی نمیتونن بکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس