کد خبر 543422
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹

ارتش آمریکا در حالی از اعزام ۱۰۰۰ نظامی تازه نفس به افغانستان خبر می‌دهد که نیروهای امنیتی افغان به تازگی از برخی مناطق استراتژیک در داخل این کشور خارج شده و این مناطق را به طالبان تحویل داده‌اند.

به گزارش مشرق، ارتش آمریکا اعلام کرد که 1000 نظامی تازه نفس این کشور از پایگاه «فورد هود» تگزاس در فصل بهار سال جاری میلادی به افغانستان اعزام خواهند شد.

این نیروها از لشکر 3 و 1 «کالواری» برای حمایت از عملیات نظامیان آمریکایی در افغانستان موسوم به «نگهبان آزادی» به این کشور خواهند رفت.

«جان تامسون» فرمانده این نیروها گفت: نظامیان مذکور به طور کامل آموزش، تجهیز و آماده می‌باشند تا این ماموریت مهم در افغانستان را انجام دهند.

«سانست بلینسکی» سخنگوی لشکر کالواری نیز اذعان داشت: احتمال دارد این نظامیان در ماههای می یا ژوئن سال جاری میلادی اعزام شوند.

بلینسکی افزود: برخی از این نظامیان پس از بررسی دقیق ماموریت به جنوب افغانستان فرستاده خواهند شد.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان یکی از ولایتهای ناامن این کشور محسوب می‌شود و مدتی است که در این منطقه درگیریهای شدیدی میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان ادامه دارد.

همچنین چندی پیش حدود 800 نظامی جدید آمریکایی برای ماموریت مستشاری به نیروهای ارتش ملی افغانستان عازم ولایت «هلمند» شدند.

اعزام این تعداد از نظامیان آمریکایی به ولایت هلمند در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش روزنامه «گاردین»، کنگره این کشور از آن اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

علاوه‌ بر آن، نیروهای امنیتی افغان به تازگی از دو منطقه استراتژیک «موسی‌قلعه» و «نوزاد» در این ولایت خارج شدند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس