هنرمند سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون ضمن انتقاد از هزینه ۶۶ میلیارد تومانی برای ساخت سریال مختارنامه گفت: ما شخصیت های بزرگتری هم داریم که هنوز به آن نپرداختیم و مغفول واقع شدند.

به گزارش مشرق،داریوش ارجمند روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان خطاب به آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: جای شخصیت هایی مانند شما با این نوع نگاه و سعه صدر در صداوسیمای ما خالی است.

ارجمند گفت: من تاکنون دو نقش تاریخی «مالک اشتر» و «حضرت عبدالعظیم حسنی» را بازی کرده ام و بسیار علاقه مند بودم نقش حضرت ابوالفضل (ع) را نیز بازی کنم که دیگر سنم اجازه نمی دهد.

وی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل (ع) نشان دهنده مرزهای انسانی بشر است و هر فردی نمی تواند نقش وی را بازی کند.

وی با بیان اینکه برای ایفای نقش مالک اشتر مبعوث شدم، گفت: من برای بازی نقش مالک اشتر یکبار استخاره گرفتم که خوب در نیامد و منجر به انصرافم شد اما پس از گذشت چندماه در یک جلسه مجاب شدم بار دیگر استخاره کنم که این بار خوب در آمد و در نهایت این نقش را بازی کردم.

بازیگر نقش ماندگار مالک اشتر نخعی در سریال امام علی (ع) با دفاع از شخصیت حشمت فردوس در سریال ستایش، گفت: یک هنرمند اگر بتواند نقش منفی را به گونه ای باورپذیر ارائه دهد در کارش موفق خواهد بود و به نظر من حشمت فردوس جایگاه پدر در خانواده را بازتعریف کرد و مرد بسیار شریفی بود!

ارجمند در ادامه با بیان اینکه اصلاً دوست نداشتم در سریال مختارنامه بازی کنم، تصریح کرد: با دلیل و منطق به شما می گویم که سریال مختارنامه ایراد بسیار زیادی داشت و ساخت چنین سریالی به صرفه نبود.

وی با انتقاد از ساخت این سریال گفت: من رفتار مختار را رفتاری شیعه نمی دانم زیرا وی که خود را مدعی رهروی از امام علی (ع) می دانست نمی بایست قاتلان امام حسین (ع) و یارانش را به آن شکل مجازات می کرد زیرا شما می دانید که رفتار امام علی (ع) با ضاربش چقدر منصفانه بود.

وی خاطرنشان کرد: مختار باید مسببان واقعه عاشورا را محاکمه می کرد تا عاملان اصلی مشخص شوند اما وی بدون آنکه با امام زمان خود مشورت کند تصمیم به مجازات و اعدام قاتلان امام حسین و یارانش گرفت.

این هنرمند مطرح سینما و تلویزیون در ادامه انتقادات خود بیان کرد: مختار برای نظام و کشور ما به این اندازه ارزشمند نبود که برای ساخت سریالش ۱۲ سال وقت گذاشته و ۶۶ میلیارد تومان هزینه صرف شود و در آخر سریال نیز به دروغ نحوه کشته شدن مختار را گونه دیگر نشان دادند.

داریوش ارجمند اظهار کرد: در تاریخ اسلام ما شخصیت های والامقامی نظیر «ابوذر» زندگی می کردند که من نخستین فردی بودم که در سال ۴۹ تئاتر ابوذر را روی صحنه بردم اما متاسفانه سریال این شخصیت ساخته نشده است.

ارجمند ادامه داد: به قول بزرگان ما باید یکبار دیگر منابع فرهنگی خود را بازنگری کنیم تا مورد استعمار و سوء استفاده قرار نگیرد.

به گفته وی، وقایع تاریخی در گذر زمان اثبات خود را نشان می دهد و اگر در واقعه عاشورا خللی ایجاد شده بود کسی آن را باور نمی کرد اما در واقعه مختار، چه کسی او را باور می کند؟

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در این جلسه از داریوش ارجمند درخواست کرد با ارائه طرحی، ارزش های دینی مغفول در جامعه را احیا کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    برو بابا مختار بهترین کار رو کرد، الان هم مختارها باید به گوش باشند تا قاتلان کلام حق رو، رو مجازت کنند.
  • هومن ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    ایشان یک بازیگر برجسته اند، اما تاریخ و قضاوت راجع به آن را باید به اهلش واگذارند. ایشان مشخصا بخش هایی از اطلاعات اولیه ی تاریخی را در ذهن ندارند، چون با داشتن آن اطلاعات به گونه ای دیگر قضاوت می کنند. به هرحال، سلام بر ایشان که نقش مالک اشتر را مالک اشتر وار به انجام رساندند.
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    پخش سریال مختار توی منطقه با بیداری اسلامی همراه شد...عاقلان دانند....
  • aras ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    ایشون سالها مجری برنامه مذهبی و ادبی شبانه بودن و سطح سوادشون نشون میداد که بسیار اهل مطالعه کتب تاریخی هستن ، بدون اطلاع در مورد ایشون صحبت کردید
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    منکر مختار هم دیگه میشن حالا بد کاری کرده همشون تکه تکه کرده
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    حتما انتطار پول بیشتری داشته است که این چیزها میگه. اخه مرد حسابی توکخ قبول نداری چرا رفتی بازی کردی.
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    برای این سریال اگر 660 میلیارد هم خرج می شد توجیه داشت 66 میلیارد که هیچ.
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    آقای ارجمند بفرمایید که باید چکار میکرد با آن ها، اگر فیلم را تماشا کرده باشید میبینید که از عموی امام سجاد (ع) که خود امام ایشان را نائب انتخاب کرده بودند اجازه گرفت. نگویید که اینطور نبوده است چراکه همه میدانند جناب میرباقری رعایت اصل صداقت را در آثارشان من جمله مختار نامه مینمایند. به هر حال شما محبوب ما هستید چون نقش مالک اشتر نخعی را ایفا نموده اید. یادی هم از جناب عرب نیا با بازی برجسته شان در نقش مختار گرامی باد.
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    همین مونده ای خدا چی بگیم همه صاحب نظر شدن به تو چه اصلا
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    اگر شما نقش مختار را بازی می کردید چطور؟
  • حسین ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    قرآن میفرماید نفس در برابر نفس ، گوش در برابر گوش و ... مختار در مجازات قاتلان ، عادلانه حکمو اجرا کرد اما در آخر از رو جنازشون اسب نتاخت.
  • امین ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    وقتی که باعث شادی خاندان رسالت شده و امام معصوم برای مختار دعا کرده فکر کنم برای دنیا و اخرت مختار کافی باشه.حالا دیگران هر چی بخوان بگن
  • NASHENAS ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    مختار انصافا یکی از بهترین کارها بود ولی اگه اشتباهاتش تو سریالا و فیمای دیگه پوشش داده نشه فیلم خوبی از کار در نمیاد
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    موافقم آقا هومن با یه جستجوی ساده میتوان نظر حقیقی ائمه که در کتب معتبر شیعه ثبت شده را نسبت به مختار دانست. ضمنا یه سریال با اینهمه خرج که بدون مشاور تاریخی و مذهبی ساخته نشده بود که
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    معلومه که سریال رو ندیده .توی سریال، مختار هر کدام از جانیان عاشورا رو که زنده دستگیر میشدن محاکمه کرد مثلا خولی و آن ملعونهایی که بر بدن حضرت اسب تاختند. اما آنهایی که تا لحظه مرگ تسلیم نشدن رو مجبور شدن،در دم بکشن. مثل عمر سعد و حرمله ملعون. من تا قبل از این سریال افسانه هایی عجیب راجع به نحوه ی مجازات این ملعونها توسط مختار شنیده بودم که در این سریال هیچکدام را ندیدم. واقعا منظورش چیه از این حرفا؟؟؟؟ 66 میلیارد برای آشنایی با تاریخ اسلام زیاده؟ آنوقت میگه: حشمت فردوس جایگاه پدر در خانواده را بازتعریف کرد و مرد بسیار شریفی بود! یکی نیست بهش بگه: استاد اگه خودت بهتر بلدی برو ابوذر رو بساز. فقط که میر باقری نباید کارای تاریخی بسازه. واللللا
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    حالا چون مجری بودن باید بدون سند حرف بزنن؟؟؟
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    چرا نظرات من را ثبت نکردی اخوی اینجاهم سانسور ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس