کد خبر 543258
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

امام‌جمعه مشهد مقدس، تصویب قانون امربه‌معروف و نهی از منکر را بزرگ‌ترین دستاورد مجلس نهم دانست و گفت: تصویب این قانون باعث شد تا این فریضه الهی به‌طور رسمی تبدیل به قانون شود و عامل آن نیز خون شهدای امربه‌معروف بود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شامگاه چهارشنبه در پایان جلسه تفسیر قرآن و معارفه حجج‌الاسلام لطفی و حسن‌زاده، با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه، اظهار کرد: از همه برادران و خواهرانی که در این انتخابات شرکت کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه باید از نوع تشکر مردم مشهد در انتخابات جمعه گذشته نیز تشکر کرد، گفت: هیچ‌چیز بالاتر از این نیست که مشمول دعای بقیه‌الله قرار بگیرید، دنیا و آخرت ما و شما با دعای وجود امام زمان تأمین می‌شود که باید گفت شما در شهرتان کاری کردید که تبسم بر لبان بقیه‌الله نقش‌ بست و خاطرشان از این عمل شما مسرور شد.

امام‌جمعه مشهد اضافه کرد: شما با انتخاب خود افرادی را به صحنه آوردید که معتقد به امام زمان(عج) هستند و این امر باعث رضایت ایشان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: پیش از تصویب قانون امربه‌معروف و نهی از منکر، تشکلی در مشهد شکل‌ گرفته بود که امربه‌معروف و نهی از منکر را اجرا می‌کرد؛ بنیان این تشکل در تهران از سوی سردار ایزدی زده شد و در مشهد نیز سردار دهقان از طرف سردار ایزدی دستور داشت تا فعالیت‌های مربوط به آن تشکل را اجرا کند.

آیت‌الله علم‌الهدی، تصویب قانون امربه‌معروف  و نهی از منکر را بزرگ‌ترین دستاورد مجلس نهم دانست و افزود: تصویب این قانون سبب شد تا این فریضه الهی به‌طور رسمی تبدیل به قانون شود و عامل آن نیز خون شهدای امربه‌معروف بود.

وی با اشاره به قانون امربه‌معروف و نهی از منکر، یادآور شد: در قانون ذکر شده تمام دستگاه‌های کشور از جمله قوه قضاییه موظف‌ هستند از همه تشکل‌های مرتبط با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که زیر نظر ستاد امربه‌معروف فعالیت می‌کنند، حمایت‌های لازم را داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: این تشکل، اولین تشکلی است که از قبل شکل‌گرفته و امروز متفق شده‌اند تا کار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به بهترین شکل به انجام برسانند.

وی با بیان اینکه این تشکل باید در تمام شهرستان‌های خراسان شعبه داشته باشد، عنوان کرد: امیدواریم پس‌ازاین به خصوص در ایام پیک مسافران نوروزی، شاهد تحقق دو امر باشیم؛ اول اینکه از اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر توسط فعالان در این تشکل کوچک‌ترین ممانعتی به وجود نیاید و از جهت دوم اینکه شاهد توسعه این جریان در شهرستان‌ها و حتی بخش‌ها باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به وضعیت فرهنگی در سه شهر خراسان رضوی، گفت: در سه شهر بزرگ نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه شاهد بروز فجایعی ازنظر فرهنگی هستیم که نیازمند توسعه تشکل‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در این مناطق است.

وی یادآور شد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر حاضر است دیگر تشکل‌هایی که آمادگی انجام فریده امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را دارد، به رسمیت بشناسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    امر به معروف با نیکی با مردم صحبت کنید. نهی از منکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس