کد خبر 543198
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱

ارتش یمن، تجمع نیروهای ائتلاف سعودی و منصور هادی را در استان مارب با استفاده از یک موشک بالستیک هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جنگنده های ائتلاف(متجاوز سعودی) حملات گسترده ای به استان های حجه، تعز و مارب یمن داشته اند. عناصر مسلح ناشناس نیز یکی از افسران امنیتی یمن را در برابر خانه خود در استان حضرموت ترور کردند. عبدالله الاحیف نماینده  پارلمان یمن نیز در شهر زبید در جنوب استان الحدیده توسط عناصر مسلح ترور شد.

جنگ تحمیلی ضد یمن وارد یازدهمین ماه خود شده و حملات هوایی عربستان سعودی به یمن افزایش یافته است، در پی این حملات شمار بیشتری از شهروندان یمن کشته و زخمی شده اند.
جنگنده های ائتلاف سعودی موسسه کشاورزی  الجر را در شهر عبس در استان حجه هدف قرار دادند. یک بازار تجاری نیز در منطقه یختل در شهر ساحلی مخا در غرب تعز هدف این حملات قرار گرفت. جنگنده های سعودی بارها مناطق سرواح و المخدره و همچنین صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند. دانشکده جامعه شناسی صنعا و پایگاه نظامی القری در شمال این شهر با حملات جنگنده های سعودی روبرو شد.

از سوی دیگر یک مقام نظامی یمنی تاکید کرد ارتش و کمیته های مردمی یمن، تجمع نیروهای ائتلاف سعودی و منصور هادی را در پایگاه نظامی تداوین در استان مارب با استفاده از یک موشک بالستیک هدف قرار دادند.

بر اثر اصابت این موشک شمار زیادی از نیروهای منصور هادی کشته و زخمی شدند و تجهیزات نظامی آنان منهدم شد. همچنین ائتلاف سعودی از هدف قرار دادن دو موشک بالستیک ارتش یمن بر فراز شهر مارب خبر داد.

در عرصه میدانی نیز درگیری هایی در منطقه الدعوه در شرق شهر تعز رخ داد و این درگیری ها به برخی از نقاط دیگر این شهر کشیده شد. یک منبع نظامی یمنی از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای منصور هادی و ائتلاف سعودی بر اثر حملات موشکی ارتش و کمیته های  مردمی یمن در منطقه ذو باب و الوازعیه استان تعز خبر داد. درگیری های شدیدی در استان البیضا گزارش شده است. ارتش و کمیته های مردمی یمن از یک سو و نیروهای منصور هادی و ائتلاف سعودی از سوی دیگر مواضع یکدیگر را با حملات توپخانه ای به شدت هدف قرار دادند. درگیری ها در استان الضالع نیز میان ارتش یمن و کمیته های مردمی با نیروهای منصور هادی در جبهه المریس از سرگرفته شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس