کد خبر 543039
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

وزیر امور خارجه دانمارک در واکنش به پیروزی «دونالد ترامپ» در رقابت های درون حزبی سه شنبه بزرگ جمهوریخواهان واکنش نشان داد و گفت که «اگر ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شود، همکاری با این فرد غیر قابل پیش بینی، دشوار خواهد بود.»

به گزارش مشرق،  تارنمای خبری لوکال امروز (چهارشنبه) نوشت: «کریستین ینسن» (Kristian Jensen)، وزیر امور خارجه دانمارک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «دی آر» این کشور گفت که «ترامپ هر روز به شکلی در می آید و پیروزی او منجر به تغییر مواضع فراوانی خواهد شد.»

ترامپ در رقابت های انتخاباتی درون حزبی جمهوریخواهان موسوم به «سه شنبه بزرگ» در هفت ایالت از 11 ایالت پیروز شد.

وزیر خارجه دانمارک که نتایج این رقابت ها را تحلیل می کرد گفت که رییس جمهور شدن ترامپ تاثیر حتمی بر روابط دو کشور خواهد داشت.

ینسن گفت: ریاست جمهوری ترامپ تاثیر فراوانی بر ثبات آمریکا و همکاری های این کشور خواهد گذاشت، زیرا فردی کاملاً غیر قابل پیش بینی است و در آن صورت، همکاری با واشنگتن بسیار بسیار دشوار خواهد شد. نمی دانید فردا چه نطری خواهد داشت، زیرا حرفش را مانند لباس زیر هر روز عوض می کند.

به عقیده ینسن، دانمارک ترجیح می دهد، هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز رقابت های درون حزبی دموکرات ها که در رقابت های سه شنبه بزرگ این حزب در هفت ایالت از 12 ایالت پیروز شد، رئیس جمهوری آمریکا شود.

وزیر خارجه دانمارک اظهار کرد: شکی نیست که همکاری با هیلاری کلینتون بسیار راحت تر از دونالد ترامپ است، زیرا از زمانی که سیاستمدار و وزیر امور خارجه بود از وی شناخت داریم و می دانیم زمانی که بانوی اول آمریکا بود، چه مواضعی داشت.

پایگاه خبری لوکال نیز نوشت: برخی سیاستمداران دانمارکی اظهارات جنجالی ترامپ را محکوم کرده و حتی هشدار دادند که در صورت ریاست جمهوری وی، دانمارک مجبور خواهد شد در روابط با آمریکا بازنگری کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس