کد خبر 542885
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

رئیس شوراهای بیداری عراق گفت: داعش از بیم روشن شدن جرقه آتش انقلاب مسلحانه توسط عشایر فلوجه طی 2 هفته اخیر بسیاری از شهروندان معترض را که از اوضاع هولناک و مشقت بار زیر یوغ داعش به ستوه آمده‌اند، اعدام کرد.

به گزارش مشرق،  شیخ «وسام الحردان» رئیس شوراهای بیداری عراق در بغداد درباره آنچه که اخیرا از انقلاب مسلحانه عشایر فلوجه علیه داعش نامیده شده است، اظهار داشت: امروز فشار روانی بر عشایر و شهروندان فلوجه به حدی است که آنها مرگ را بر ماندن زیر یوغ داعش ترجیح می‌دهند.

وی افزود: شایعات درباره وابستگی عشایر به شوراهای بیداری یا پلیس برای به راه انداختن انقلاب مسلحانه در فلوجه تنها یک فرضیه است، چون اصلا شوراهای بیداری در فلوجه نیستند و همه نیروهای پلیس هم که از آنجا خارج شده‌اند.

الحردان با تاکید بر اینکه خبری از انقلاب مسلحانه عشایر به معنای واقعی نیست، گفت: در نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز و فشار داعش بر مردم فلوجه که هیچ قدرت مقابله با این تروریست‌ها را ندارند، افرادی از میان شهروندان دست به حملات تلافی‌جویانه علیه داعش زده بودند.

رئیس شوراهای بیداری عراق گفت: وضعیت گرسنگی، کشتار، شکنجه و حبس که داعش از زمان سیطره خود بر فلوجه بر اهالی آن تحمیل کرده صبر بسیاری از مردم را به سر آورده تا جایی که زیر این فشارها از انقلاب مسلحانه سخن گفتند، اما در همین اوضاع داعش با اعدام بسیاری از شهروندان جرقه اعتراضات مردمی را خاموش کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس