کد خبر 542766
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳

سال ۱۳۶۱ دوره دبستان را به پایان رسانید و وارد دوره راهنمایی تحصیلی گردید .سال ۱۳۶۴ نیز این دوره را با موفقیت به پایان رسانید. و در تابستان همان سال ، در سن ۱۴ سالگی، بر اثر اصابت گلوله به مغز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - در فروردین سال ۱۳۵۰  در خانواده مذهبی و انقلابی ، در شهر خرمشهر، شهید مجید آینه بند متولد شد. وی  به همراه خانواده، سال ۱۳۵۱ در اهواز ساکن و سال ۱۳۵۴  وارد   دوره آمادگی گردید. سال ۱۳۵۵ به دبستان رفت. سال ۱۳۵۹ بعلت تعطیل شدن مدارس در اثر حمله  مزدوران عراقی ، کلاس چهارم را با  یکماه درس خواندن  در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ بطور متفرقه امتحان داده و قبول گردید. سال ۱۳۶۱ دوره دبستان را به پایان رسانید و  وارد  دوره راهنمایی تحصیلی گردید .سال ۱۳۶۴   نیز این دوره  را با موفقیت به پایان رسانید. و در تابستان همان سال ، در سن ۱۴ سالگی،  بر اثر اصابت گلوله به مغز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

 

sh  

شهید  از  مکبران  مسجد امام جعفر صادق (ع) اهواز بود. از کودکی  در فعالیتهای  مجالس مذهبی شرکت می نمود  و  در چراغانی جشنهای نیمه شعبان و … زیرا او در برقکاری کاملا” مسلط بود  و  به  همراه  پدرش، در  برقکاری اماکن مذهبی  و مسجد و درمانگاه ، فعالیت می کرد. در ایام انقلاب نیز در راهپیمایی ها   شرکت فعالانه داشت . و در روز  چهارشنیه سیاه اهواز نیز حضور فعال داشت. شهید عضو انجمن اسلامی مدرسه راهنمایی و نیز عضو لشکر قدس مسجد امام جعفر صادق (ع) بود. شهید ،حدود 100نوع کیت  آموزش، با کمترین خرج و ساده ترین  وسایل ساخته و  یا  اختراع نموده  است. وی  بسیار مهربان و مودب و متین و باوقار و عاقل و فعال  بود و با کمی سن، اخلاقی مردانه  و سنی بسیار بیشر از سن خویش داشت. از تمامی عمرش به نحو احسن استفاده می کرد. اخلاق وی زبانزد  اقوام و آشنایان بود. از کودکی  بازی وی با  وسایل الکترونیکی  بود و در آخرین سال عمرش نیز به دایی  شهیدش گفته بود  باید یک روز این تلویزیون رنگی را باز کنیم و ببینیم چگونه کار میکند و شبیه آنرا بسازیم. تنها برادر کوچک یکساله اش  را بغل کرده  و می گفت خودم همه چیز یادش میدهم  و بسیار خوشحال بود که  بالاخره پس از سالها خداوند به او برادر عنایت فرموده است. شهید مجید آینه بند در اردویی که از طرف لشکر قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهواز تشکیل گردیده بود  ، در حین آموزش  ،بر اثر فرار گلوله  از لوله کلت و اصابت به مغزش،  به شهادت رسید.

   « مطالعات علمی شهید مجید آینه بند »

8-a 9-a

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس