کد خبر 542609
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

در ادامه درگیری ها در مناطق خناصر - اثریا، بیش از 20 تن از بهترین و زبده ترین رزمندگان یگان ویژه و نخبه حزب الله در درگیری با تروریستهای داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که شب گذشته در حرم حضرت زینب سلام الله علیها تشییع شدند

گروه فیلم و صوت مشرق-  در ادامه درگیری ها در مناطق خناصر - اثریا، نیروهای داعش در عملیاتی شبانه با حمله به روستای "الحمام" در جنوب جاده اثریا - خناصر طی دو مرحله کنترل آن را بدست گرفتند.
این حمله در ساعات نیمه شب رخ داد که طی آن نیروهای داعش با استفاده از باز بودن و عوارض منطقه (بیابانی) خود را به نزدیکی مواضع یگانهای نظامی حزب الله رسانده و به آنها حمله کردند. در این حمله بیش از 20 تن از بهترین و زبده ترین رزمندگان یگان ویژه و نخبه حزب الله در درگیری با تروریستهای داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که در میان آنها نام سه تن از فرماندهان ارشد این نیرو شامل "شهید علی فیاض ملقب به حاج علا بوسنیایی، شهید احمد اسبیتی و شهید حسین جفال" بچشم می خورد.

در رابطه با نحوه شهادت این رزمندگان، منابع میدانی اشاره داشتند که نیروهای داعش با استفاده از تاریکی شب از بیابانهای بخش شرقی روستای الحمام خود را به نزدیکی مواضع نیروهای رسانده و با پرتاب دهها نارنجک به داخل مقر استقرار آنها همگی را به شهادت رسانده اند. با کمال تاسف مقر مربوطه به تجهیزات دید در شب و رادارهای حرارتی که جزو تجهیزات الزامی تحویلی به یگانهای مستقر در منطقه می باشد هم مجهز نشده بودند و بی دقتی برخی افراد در عدم تحویل این تجهیزات موجب چنین ضربه جبران ناپذیری به سازمان رزم حزب الله و محور مقاومت گردید.

شهدای حزب الله در درگیری های اخیر

فیلم/ تشییع شهدای حزب الله در حرم عمه سادات

شهید حاج علا و تیم همراه وی از بهترین و زبده ترین فرماندهان و رزمندگان یگان کماندویی حزب الله بودند که نقش بسیار تاثیرگذاری در نبردهای سوریه و عراق ایفا کرده بودند. در سوریع عملیات کمینهای العتیبه که به هلاکت بیش از 300 تروریست تکفیری القاعده منجر شد، عملیات پاکسازی خیابانها و کوچه ها و محلات حاشیه حرم حضرت زینب مانند الحجیره و ... تا دفاع از شهر بغداد پایتخت عراق در حمله سراسری و ویرانگر داعش در سال 2014 و خصوصا جمع آوری و بستر سازی عملیات کمین علیه زهران علوش از رهبران شبکه تروریستی بین المللی القاعده در منطقه غوطه شرقیه همگی تنها بخش بسیار کوچکی از افتخارات شهید مجاهد حاج علاء بوده است.

پیکر مطهر حاج علاء به همراه سایر همرزمان شهیدش شب گذشته در حرم حضرت زینب سلام الله علیها تشییع شد.

{$sepehr_media_1414604_400_300}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    صلوات
  • هادی ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    مزد جهاد شهادت است... . . . ای خدا..
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    خدایش رحمت...ودعا کنند که ماهم ادامه دهنده راهشان باشیم با عمل به موقع در عرصه های مختلف با بصیرت...'
  • ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    بسیار درد ناک بود این خبر خداوند انشاا.. روح تمام شهدا را شاد و انتقام خونشان زا از این تکفیری ها لعنتی بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس