کد خبر 542417
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

طلائیه یکی از مناطق مورد بازدید زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس محسوب می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، منطقه طلاییه در منتهی‌الیه جنوب‌غربی دشت آزادگان واقع شده است. مرز ایران در محدوده طلائیه به صورت یک زاویه قائمه است که به آن «دال طلائیه» گفته می‌شود.

یکی از محورهای اصلی حمله عراق در روزهای اول جنگ محور نشوه،‌طلائیه، کوشک – اهواز بود، ارتش عراق برای پیشروی به سوی حمیدیه و اهواز از این معبر نظامی وارد خاک ایران شد و پس از شکست مقاومت نیروهای مرزی ایران به سوی جاده اهواز – خرمشهر و جفیر و کرخه کور پیشروی کرد.

طلائیه یکی از محورهای مهم عملیات‌های خیبر و بدر و کلید حفظ جزایر مجنون در طول جنگ بود چرا که تصرف طلائیه به معنی تثبیت پیشروی ایران در «هور» بود.

عملیات خیبر سوم اسفندماه 62 با رمز یا رسول‌الله(ص) در این منطقه انجام شد و رزمندگان به جزایر مجنون شمالی و جنوبی یورش بردند و حماسه‌های به یاد ماندنی خلق کردند.

این منطقه شاهد شهادت مردان بزرگی همچون شهیدان حمید باکری و حاج همت بوده است.

یادمان شهدای طلائیه یکی از مقرهای اصلی نیروهای کمیته جستجوی مفقودین پس از جنگ تحمیلی بوده است که پس از کشف پیکرهای شهدای عملیات خیبر، حسینیه‌ای به نام حضرت ابوالفضل(ع) بنا شده است. در مرکز آن یک ضریح زیبای چوبی وجود دارد و پنج شهید گمنام در آن آرمیده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس