کد خبر 542333
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

اظهارات مسئولان آمریکایی و غربی درباره آینده خاورمیانه به ویژه دو کشور عراق و سوریه، پرده از مأموریتی برمی‌دارد که به عربستان سعودی در یمن داده شده است.

به گزارش مشرق، تقسیم و تجزیه جهان عرب به شکلی که به منافع و اهداف رژیم صهیونیستی خدمت کند و هموار کننده تسلط آمریکا بر منطقه باشد، هدف اصلی تلاش‌های آمریکا و غرب در منطقه است.

این بخشی از اظهارات «مایکل هایدن»، رئیس سابق سازمان «سیا» درباره تحولات جاری در منطقه به ویژه عراق و سوریه است، بدون آنکه از یمن نام ببرد.

هایدن تصریح می‌کند که شاهد فروپاشی مرزهای ترسیم شده طی کنفرانس‌های ورسای و سایکس پیکو هستیم و می‌توانم بگویم سوریه و عراق دیگر از این پس وجود خارجی ندارند و لبنان درحال از دست دادن انسجام و یکپارچگی خود است، درحالی که لیبی مدت‌ها پیش آن را از دست داده است.

ملاحظه می‌شود که آمریکایی‌ها چقدر صریح و شفاف و با اطمینان خاطر از آینده منطقه سخن می‌گویند. واشنگتن با حذف و از پیش رو برداشتن گروه‌های تروریستی تکفیری مانند داعش و القاعده در واقع اهداف خود را در منطقه محقق می‌کند، اهدافی که برای به دست آوردن آنها تلاش بسیار کرد.

«برنارد باژولیه» رئیس سرویس اطلاعات فرانسه که کشورش نیز از تقسیمات جدید منطقه بهره مند خواهد شد، طی سخنانی تصریح کرد که خاورمیانه‌ای که تاکنون می‌شناختیم به ابدیت پیوست و کشورهایی مانند سوریه و عراق هرگز نخواهند توانست مرزهای سابق خود را داشته باشند.

از این اظهارات که پرده از توطئه‌های تدارک دیده شده برای عراق و سوریه برمی‌دارد، می‌توان به واقعیت آنچه در یمن در جریان است، پی برد و عربستان سعودی ابزار آمریکا و غرب برای اجرای این نقشه در یمن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس