کد خبر 542082
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

یک گروه حمایت از مصرف کننده از مردم فرانسه خواسته است تا از مصرف 185 محصول آرایشی - بهداشتی به دلیل محتویات سمی آنها پرهیز شود.

گروه فیلم و صوت مشرق،  یک گروه حمایت از مصرف کننده از مردم فرانسه خواسته است تا از مصرف 185 محصول آرایشی - بهداشتی به دلیل محتویات سمی آنها پرهیز شود. مراکز تحقیقاتی معتبر جهان از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا تاکنون نسبت به استفاده مواد سمی در تولید محصولات بهداشتی آرایشی از جمله برندهای مختلف بارها هشدار داده است .

این محصولات شامل موارد متنوعی از اقلام مانند شامپو ،اسپری ، عطر تا خمیردندان را شامل شده و مارک ها و برندهایی مانند آدیداس، هد اند شولدرز، گارنیه، کلگیت، لورآل و اکس را در بر می گیرد.

گروه حمایت از مصرف کننده 'او اف س کو شوآزیر' (UFC Que Choisir) روز اعلام کرد: با وجود هشدار های مکرر به متخصصین سم شناسی و پوست، این تولیدکنندگان هنوز روش های خود را تغییر نداده اند.

{$sepehr_media_1412351_400_300}
دانلود

در میان این 185 محصول، بیش از 100 قلم حاوی مواد تغییر دهنده هورمون هستند و حدود 50 قلم از این محصولات حاوی فیلتر ماوراء بنفشی به نام اتیل هکسیل متوکسی سینامات (Ethylhexyl Methoxycinnamate) هستند که بر اساس نظر این گروه وجود آنها در محصولات مو و پاک کننده 'کاملاً غیرضروری' است.

این گروه می گوید که بسیاری از این محصولات مانند دستمال مرطوب اطفال شرکت نیوآ حاوی مواد سمی حساسیت زایی هستند که برای پوست نوزادان مناسب نیستند.

از مردم فرانسه درخواست شده است تا هیچکدام از این محصولات را بالاخص برای افراد حساس مانند نوزادان خریداری نکنند و هر گونه عوارض جانبی ناشی از مصرف این محصولات را گزارش دهند.


 برخی رسانه ها اعلام کردند که ایران رتبه هفتم مصرف لوازم آرایشی را در جهان و در خاورمیانه پس از عربستان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    در همچین دامنه ای ، چنین اطلاعات وچود ندارد
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    سلام بر مشرق چرا از لفظ خاورمیانه استفاده می کنید. منطقه ما جنوب غرب آسیا یا به صورت کاملتر غرب آسیا است. خاورمیانه یک واژه استعماری بر مبنای خود محوری انگلیسی است. لطفا دقت کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس