کد خبر 542016
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در خصوص ادعاهای احتمال تجزیه سوریه تاکید کرد که کشورش به هیچ وجه به ایجاد کریدور توسط حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) و نیروهای مقاومت مردمی (ی.پ.گ) در شمال سوریه اجازه نخواهد داد.

به گزارش مشرق،  اردوغان روز گذشته در قالب سفر دوره ای به آفریقا، عازم ساحل عاج شد.

به نوشته روزنامه ملیت، اردوغان در راه سفر به کشورهای جنوب صحرای آفریقا در هواپیما در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص ادعاهای تجزیه سوریه به سه قسمت گفت: این نگرانی را همه دارند. ترکیه هم نگران است.

او گفت : علت نگرانی ترکیه از این تجزیه برخی حمایت های خارجی از تلاش پ.ی.د و ی.پ.گ برای ایجاد کریدوری در شمال سوریه و در طول مرزهای این کشور است .

وی اضافه کرد: ترکیه به دفعات و به صراحت اعلام کرده است که فرصت، اجازه و امکان چنین شکل گیری در شمال سوریه و در طول مرزهای خود را نخواهد داد.

رئیس جمهوری ترکیه ادعا کرده است که شکل گیری چنین کریدوری توسط تروریستها، منشا تهدید و ناراحتی همیشگی برای کشورش خواهد شد.

ترکیه پ.ی.د و ی.پ.گ را دنباله روی پ.ک.ک و سازمان تروریستی اعلام کرده است. مقامات ترکیه با ادعای اینکه پ.ی.د در تلاش تغییر ساختار جمعیتی در شمال سوریه و راندن ترکمن ها و اعراب مرزنشین سوریه با ترکیه به مناطق دیگر و پیوند دادن به اصطلاح کانتون های کرد سوری در طول مرزهای ترکیه می باشد، به دفعات به صراحت اعلام کرده اند که به چنین تغییری در مرزهای این کشور اجازه نخواهند داد.

ترکیه در این راستا در نزدیک به یک ماه اخیر همسو با پیشروی نیروهای ی.پ.گ در منطقه، برای جلوگیری از بسته شدن کریدور ارتباطی خود با معارضان سوری، مواضع ی.پ.گ در نزدیکی عزز را گلوله باران می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن از اصفهان ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    باید به ردوغان گفت این فکر را باید زمانی که برای نابودی سوریه نقشه می کشیدی و چشم بسته نوکری صهیونیستها را می کردی می نمودی.
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    راست گفتن که چاه کن جاش ته چاهه اینم عاقبت نوکری صهیونیسم
  • ناشناس ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خردوغان طوري خط و نشان مي كشد كه انگار ابرقدرت نظامي و اقتصادي است، كشوري كه مردم اش مثل سگ گرسنه اند و از درون دچار اختلاف و ناامني و بمب گذاري است و نان خوردن مردم اش از قاچاق انسان و مواد و اسلحه و دلالي نفت با داعشيان تامين مي شود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس