نماینده تهران در مجلس تأکید کرد: پیشنهاد پایان یافتن مأموریت‌ کمیسیون‌های ویژه 2 ماه پس از تشکیل در طرح اصلاحیه آئین‌نامه غیرمنطقی است، شاید کار یک کمیسیون ویژه 4 سال به طول انجامد.

به گزارش مشرق، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان مخالف کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: این تغییرات با توجه به تقاضاهایی که انجام شده به صلاح کشور نیست.

وی افزود: تا پیش از این انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات بر اساس پیشنهاد کمیسیون بودجه و رأی مجلس انجام می‌شد، اما الآن در طرح مذکور پیشنهاد شده 2 نفر برای ریاست دیوان محاسبات معرفی شود.

نادران تأکید کرد: اینکه برای نمایندگان ناظر در هیأت‌ها و مجامع تقاضا کنیم کمیسیون مربوطه 2 نفر را معرفی کند، کار درستی است ولی برای مدیریت مرکز مهم مانند «دیوان محاسبات» الزام معرفی 2 نفر موجب ایجاد انشقاق و تفرقه می‌شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: البته بنده فلسفه این پیشنهاد را می‌دانم ولی الآن راجع به منطق آن صحبت می‌کنم که منطقی نیست، این تغییر آئین‌نامه داخلی فوریت ندارد، لذا از نمایندگان می‌خواهم اجازه دهند که طرح مذکور به کمیسیون مربوطه برگردد تا در فرصت بهتری اشکالات آن رفع شود.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات مهمترین دستگاه مربوط به قوه مقننه است که جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی دارد، گفت: یکی دیگر از ایرادهای این طرح، این است که گفته شده مأموریت کمیسیون‌های ویژه بعد 2 ماه کنسل می‌شود، شاید کار کمیسیون ویژه‌ای 4 سال به طول انجامد، چگونه این اصلاحیه را آوردند؟ لذا استدعا دارم کلیات این طرح را به تصویب نرسانید تا در مجلس بعدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس نیز طی سخنانی به عنوان موافق کلیات طرح مذکور خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل 90 به دلایل مختلفی نتوانسته به وظایف اصلی خودش عمل کند لذا نیازمند آن هستیم که ساختار جدیدی برای کمیسیون اصل 90 در نظر گرفته شده و به دیوان عالی تبدیل شود.

وی افزود: ما برای تصمیم‌گیری در صحن علنی قطعاً نیازمند آن هستیم که اختیار انتخاب داشته باشیم، بنابراین معرفی 2 نفر برای ریاست دیوان محاسبات اشکال و ایرادی ندارد، مگر حقوقدانان شورای نگهبان 2 برابر معرفی نمی‌شوند؟ این پیشنهاد چه ایرادی دارد؟ این امر به بهبود تصمیم‌گیری ما کمک می‌کند و نه تنها اشکال نیست بلکه حسن است.

پورابراهیمی همچنین گفت: موضوع مهم پیشنهاد شده در طرح اصلاحیه آیین‌نامه، انتخاب شیوه جدیدی برای بررسی صلاحیت وزراست، اشکالاتی در آیین‌نامه قبلی وجود داشت اما در این طرح اصلاحیه روش قابل قبول که دارای کار کارشناسی است، پیشنهاد شده که بر اساس آن قرار است کمیسیون‌ها نیز درباره وزرای پیشنهادی گزارش دهند.

نماینده کرمان و راور در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: روی این طرح اصلاحیه زحمات زیادی کشیده شده لذا از نمایندگان تقاضا می‌کنم که به کلیات آن رأی دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس