کد خبر 541898
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرحی مخالفت کردند که در صورت تایید آن دیوان عالی اصل ۹۰ تشکیل شده و ساز و کار جدیدی برای انتخاب رئیس دیوان محاسبات و رای اعتماد به وزرا پیش بینی شده بود.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی رسیدگی به گزارش کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار صحن علنی قرار گرفت. در ابتدا مخالفان و موافقان این طرح درخصوص کلیات آن وارد بحث شدند.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مخالفت با این طرح گفت: یکی از مواد این طرح تاکید دارد که دو نفر از سوی کمیسیون بودجه به عنوان نامزد ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی پیشنهاد شود که به نظر من این پیشنهاد خوب نیست و موجب ایجاد انشقاق در صحن علنی می شود.

نادران ایراد دیگر این طرح را درخصوص تشکیل کمیسیون های ویژه دانست و گفت: طبق این اصلاحیه کمیسیون های ویژه دو ماه پس از تشکیل منحل می شوند، این در حالی است که شاید کار برخی کمیسیون های ویژه تا چهار سال طول بکشد لذا خواهشمند کلیات این طرح را به تصویب نرسانید تا در مجلس بعد مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس در موافقت با این طرح تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ به دلایل مختلفی نتوانسته به وظایف اصلی خودش عمل کنند لذا نیازمند آن است که ساختار جدیدی برای کمیسیون اصل ۹۰ در نظر گرفته شود و به دیوان عالی تبدیل شود.

پورابراهیمی ادامه داد: ما برای تصمیم گیری در صحن علنی قطعا نیازمند آن هستیم که اختیار انتخاب داشته باشیم، بنابراین معرفی دو نفر برای ریاست دیوان محاسبات اشکال و ایرادی ندارد، مگر حقوقدانان شورای نگهبان دو برابر معرفی نمی شوند؟ این چه ایرادی دارد. این امر به بهبود تصمیم گیری ما کمک می کند و نه تنها اشکال نیست بلکه حسن است.

عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: موضوع مهم مطرح شده در این طرح انتخاب شیوه جدید برای بررسی صلاحیت وزرا است. اشکالاتی در آیین نامه قبلی وجود داشت اما در این طرح اصلاحیه روش قابل قبول که دارای کار کارشناسی است پیشنهاد داده شده است و قرار است کمیسیون ها درباره وزرای پیشنهادی گزارش دهند.

در پایان نمایندگان با کلیات این طرح مخالفت کردند و این طرح از دستور کار صحن علنی خارج شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس