کد خبر 541862
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

منابع دیپلماتیک غربی فاش کردند که ولیعهد سعودی برای بررسی پرونده لبنان به فرانسه سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، منابع دیپلماتیک غربی به روزنامه النهار لبنان گفتند: شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد سعودی سوم ماه مارس آینده سفری رسمی به پاریس خواهد داشت.

این منابع افزودند: این سفر فرصتی برای بحث و بررسی پرونده لبنان با مسئولان فرانسوی که نگران طولانی شدن بحران بین لبنان و عربستان هستند و تلاش می کنند که راههای برون رفت را در راستای منافع دو کشور ایجاد کنند.

عربستان سعودی با همراهی برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اخیرا حمله ای تبلیغاتی را علیه حزب الله لبنان به راه انداخته است و درحال مجازات مردم لبنان به خاطر موضع‌گیری مستقل آنها در سیاست خارجی و تن ندادن به دنباله روی از مواضع مسئولان سعودی است.

در همین راستا، عربستان اعلام کرده است که سه میلیارد دلار کمک مالی خود به لبنان برای خرید سلاح برای ارتش و یک میلیارد دیگر برای خرید سلاح برای نیروهای امنیت داخلی این کشور را قطع کرده اند زیرا به گفته مقامات سعودی، لبنان در سیاست خارجی خود با عربستان علیه ایران همراهی نکرده است.

عربستان سه سال پیش اعلام کرد که این مبلغ مالی را به فرانسه می دهد تا در عوض فرانسه به لبنان سلاح بدهد.

سیاستمداران و شخصیت های سیاسی و دینی و مردم لبنان در واکنش به این مواضع ریاض درقبال کشورشان تاکید کرده اند که عزت و شرف خود را به دلارهای سعودی نمی فروشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس