کد خبر 541656
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳

تاثیر زیدان روی رئال مادرید که به "افکتو دی زیدان" شهره شده بود، تنها دو ماه دوام داشت و رئال حالا بار دیگر به شرایط ناامید کننده دوران بنیتس بازگشته است.

به گزارش مشرق،‌ آس نوشت: باخت خانگی 1 بر 0 شب گذشته رئال مقابل رقیب همشهری اتلتیکو، رئال مادرید را بطور کامل از کسب عنوان قهرمانی لالیگا در فصل جاری ناامید کرد و برد احتمالی امشب بارسا برابر سویا نیز می تواند فاصله رئال با بارسلونا در صدر جدول را به 12 امتیاز افزایش داده و شرایط رئال را اسفناک تر از قبل کند.

برای وضعیت فعلی رئال که دیگر امیدی به قهرمانی لالیگا ندارد و در لیگ قهرمانان نیز چشم انداز روشنی برایش پیش بینی نمی شود، می توان به 6 نکته کلیدی اشاره داشت:


1- پیش فصلی متفاوت با سال های گذشته

بسیاری از بازیکنان رئال، آشکارا در مصاحبه های خود از دوران آماده سازی پیش فصل گلایه کرده اند:" بیش از اینکه تمرین کنیم در حال مسافرت بودیم.".

رئال تابستان گذشته اردوی آماده سازی خود را از استرالیا که در آن مقطع، آب و هوایی سرد و بارانی داشت شروع کرد و سپس به چین با اقلیمی کاملا متفاوت رفت. رئال در آلمان نیز دو بازی دوستانه برگزار کرد. در مجموع بازیکنان رئال 45 هزار کیلومتر روی هوا در حال مسافرت از قاره ای به قاره ای دیگر بودند. رونالدو و کاراواخال بیش از دیگر بازیکنان از این مساله گله کردند.

2- مشکلات با "خسوس اولمو" پزشک تیم

رئال مادرید تا بدینجای فصل با 21 مصدومیت روبرو شده و برخی بازیکنان همچون کارواخال، مارسلو، راموس، بیل و په په، بیش از یک بار دچار آسیب دیدگی شده اند. جو رختکن رئال نیز بر علیه پزشک تیم است چراکه معتقدند او اخبار درون تیم را در اختیار مدیریت رئال و حتی رسانه ها قرار می دهد.

بسیاری معتقدند مصدومیت های گرت بیل به دلیل روش های درمانی ناموفق خسوس اولمو است و به همین دلیل است که بیل همچنان دور از میادین است؛ در حالیکه پیش بینی می شد او دو هفته قبل بتواند شرایط بازی را به دست بیاورد.

اولمو یکی از مخالفان جدی آنچلوتی، مربی سابق رئال بود و روش های تمرینی او را نمی پسندید. او در گزارشان خود به فلورنتینو پرز تمرینات کارلتو را دلیل اصلی مصدومیت های متعدد بازیکنان در فصل گذشته عنوان کرده بود.

در این فصل ناواس، کارواخال، مارسلو، په په، مودریچ، کواچیچ، خامس، بیل و بنزما دچار مصدومیت های مختلف عضلانی شده اند و این کار را برای رئال در بازی های بزرگ سخت کرده است. مصاحبه جنجالی رونالدو پس از شکست در دربی نیز دقیقا به همین مساله ارتباط داشت.


3- تغییر مربی، اخراج آنچلوتی و آمدن بنیتس

برکناری بی رحمانه آنچلوتی از سوی پرز برای بازیکنان رئال بسیار گران تمام شد. بزرگان تیم از جمله راموس و رونالدو، در صفحات اجتماعی خود علنا نسبت به ادامه کار با آنچلوتی ابراز تمایل کرده بودند اما پرز مربی ای که لادسیما را برای رئال به ارمغان آورده بود را به جرم یک فصل بدون جام از کار برکنار کرد و بنیتس را جایگزین وی کرد.

بنیتس از همان ابتدا محبوب بازیکنان نبود و در 6 ماه حضورش هرگز نتوانست ارتباطی عاطفی با بازیکنانش برقرار کند. او نیز برکنار شد و زیدان جای وی را گرفت. اینکه زیدان نیز حالا به مشکل برخورد کرده نمی تواند چندان هم عجیب باشد. او تیم را در میانه فصل تحویل گرفته و نمی تواند برنامه های خود را به درستی پیاده کند.

4- فقدان مدیر ورزشی

رئال مادرید در مجموعه فنی خود یک مدیر ورزشی ندارد و همه چیز به فلورنتینو پرز(رئیس باشگاه) ختم می شود. رئال مادرید این فصل، ترکیب ناجوری است که در برخی پست ها بیش از نیازش بازیکن دارد و در برخی دیگر کمبود بازیکن را به شدت حس می کند.

بطور مثال رئال بیش از اندازه هافبک تهاجمی در تیم خود می بیند(خامس، کواچیچ، ایسکو، مودریچ و کروس) در حالیکه در پست هافبک دفاعی تنها کاسمیرو را در اختیار دارد که او هم مورد استفاده قرار نمی گیرد.(در واقع کروس در پستی غیرتخصصی در حال بازی کردن است).

یا در قسمت چپ زمین که تنها مارسلو مشاهده می شود. مشخص نیست چرا تیمی چون رئال مادرید تنها یک بال چپ تخصصی دارد و در روزهای غیبت او مجبور است از بازیکنانی راست پا(دانیلو یا کارواخال) در آن قسمت زمین استفاده کند. به چه دلیل کوئنترائو که رقیب جدی مارسلو بود به موناکو قرض داده شد؟ نتیجه نداشتن مدیر ورزشی این می شود که رئال برای بازیکنی چون ایارامندی، 40 میلیون یورو می پردازد و دو سال بعد او را 20 میلیون یورو می فروشد.

5- افت شدید خامس

ستاره فصل گذشته رئال که 18 پاس گل داد و 17 بار گلزنی کرد، در فصل جاری افتی چشمگیر داشته است. کسی که از او به عنوان یکی از شانس های توپ طلا در آینده یاد می شد، روز گذشته در هنگام تعویض شدن به شدت از سوی هواداران رئال هو شد.مساله ای که برای اولین بار اتفاق می افتاد.

خامس در بازی های اخیرش مهره ای کند، گیج و فاقد خلاقیت نشان داده است. در صحنه گل اتلتیکو، خامس در پستی که باید حضور نداشت و نتوانست مانع از توپگیری و نفوذ گریزمان شود. او امسال بیشتر در جلوی زمین بازی می کند در حالیکه آنچلوتی فصل گذشته از او در میانه زمین استفاده می کرد که به توان فیزیکی بالاتری نیز نیاز داشت.

6- کاهش تاثیرگذاری بزرگان رئال

راموس، رونالدو و کروس، دیگر بازیکنان فصول گذشته نیستند و نمی توانند روی بازیکنان جوان تر تیم و شکل بازی رئال تاثیر همیشگی را بگذارند. شاید پیش فصل بد و مصدومیت شانه، یکی از دلایل اصلی افت کاپیتان راموس باشد.

رونالدو نیز هرگز بازیکن سابق نشان نداده است. البته او همچنان روند یک گل در هر بازی را حفظ کرده(34 گل در 33 بازی) اما باید توجه داشت که او فقط در نیمی از بازی های تیمش(17بازی)گلزنی کرده و آمار گل های بیرون از خانه اش و نیز در مقابل تیم های بزرگ(اگر رم را فاکتور بگیریم) اسفبار است.

گرت بیل که تنها در 42 درصد بازی های رئال حضور داشته نیز یکی دیگر معضلات رئال محسوب می شود.از بزرگان رئال تنها عملکرد بنزما، مودریچ و مارسلو خوب و قابل توجه بوده است.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس