رئیس جمعیت هلال احمر از ورود 9 فروند بالگرد جدید به ناوگان هوایی امداد و نجات تا پایان فروردین 95 خبر داد.

به گزارش مشرق، سید امیرمحسن ضیایی روز سه شنبه در حاشیه دومین نشست بازپیوند خانواده برای مهاجرین به خبرنگاران گفت: در زمان حاضر یک فروند بالگرد جدید در داخل کشور مونتاژ و از شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگردی ایران) تحویل گرفته شده است که در نوروز امسال به کار گرفته می شود.

وی همچنین در ادامه از افتتاح ساختمان جدید همودیالیز در تاجیکستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این ساختمان با تجهیزات ویژه و 10 دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی به زودی افتتاح می شود.

ضیایی درباره نشست امروز نیز گفت: یکی از اهداف مهم جمعیت هلال احمر بازپیوند خانواده مهاجرین است که تا کنون در این راستا نیز اقداماتی را به انجام رسانده است و در حال حاضر نیز برای گسترش کمک به این خانواده ها و نیز یافتن راهکارهای ویژه برای کمک بیشتر با ارتباط تنگاتنگ با کشورهای همسایه تلاش می شود.

**ایران از بزرگ ترین کشورهای پناهنده پذیر

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، ایران را یکی از بزرگ ترین کشورهای پناهنده پذیر بر شمرد و گفت:ایران، 30 سال است که پذیرای چندین میلیون پناهنده از کشورهای مختلف به ویژه افغانستان است و در این راستا نیز خدمات زیادی را به پناهجویان بنا بر اهداف انسانی و بر حسب وظیفه به انجام رسانده است.

وی ابراز امیدواری کرد با بهبود روند کشورهای همسایه و ایجاد تحول در آنها شاهد بازگشت مهاجرین به کشورهایشان باشیم.

ضیایی در ادامه مساله مهاجرت را موضوعی مهم دانست و از همه کشورها خواست تا با کمک به یکدیگر و نیز کمک به ایران در بازگشت پناهجویان به کشور و خانواده هایشان کمک کنند.

ضیایی در ادامه با اشاره به مصوبه شب گذشته هیات دولت در رفع مشکلات بودجه ای هلال احمر نیز گفت: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری از بودجه 700 میلیارد تومانی تخصیص یافته به هلال احمر تنها مبلغ اندکی به این مجموعه اختصاص یافته بود، اینک هیات دولت تصویب کرد تا مقدار باقی مانده این بودجه به هلال احمر داده شود اما هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این بودجه تا پایان امسال پرداخت می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ابراز امیدواری کرد هلال احمر با بودجه تعیین شده بتواند خدمات بهتری را به هموطنان و پناهجویان ارائه دهد.

دومین نشست بازپیوند خانواده برای مهاجرین امروز با حضور صلیب سرخ، هلال احمر و تعدادی از سازمان های مردم نهاد در هتل استقلال تهران برگزار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس