کد خبر 541269
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

به گزارش مشرق،  دکتر زهرا عبدالهی در نشست کشوری کارشناسان مسئول تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در یزد، گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و با هدف افزایش دسترسی آحاد مردم به خدمات آموزشی در زمینه تغذیه و کنترل بیماری‌های غیر واگیر ناشی از تغذیه نادرست از جمله دیابت، فشار خون، چاقی و اضافه وزن، بیماری‌های قلبی - عروقی و غیره، مشاوره تغذیه و مدیریت بهبود تغذیه، توسط کارشناسان تغذیه در مراکز سلامت جامعه به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 50 درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند و استان یزد نیز یکی از استان‌های با شیوع بالای بیماری‌های غیر واگیر است که علت اصلی این امر الگوی نامطلوب غذایی و عدم تحرک کافی مردم این استان است.

عبداللهی خاطر نشان کرد: به منظور ارائه خدمات تغذیه‌ای، با اجرای طرح تحول نظام سلامت، حدود 480 کارشناس تغذیه در مراکز سلامت جامعه پذیرفته شده و جهت ارائه خدمات سطح اول به مردم و با هدف بهبود و اصلاح الگوی تغذیه مردم، افزایش دانش و آگاهی مردم در خصوص مصرف صحیح قند، نمک و چربی، برگزاری کلاس‌های عمومی برای جمعیت تحت پوشش و پایش و نظارت بر برنامه‎‎های مدارس در حال فعالیت است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح به همه گروه‌های سنی از جمله کودکان زیر پنج سال که دچار اختلال رشد هستند، مادران باردار که مشکل اختلال در روند وزن‌گیری دارند، تمام بیماران دیابتی، مبتلایان به فشار خون و کسانی که الگوی غذایی آنها نیز باید اصلاح شود، خدمات متعدد ارائه می‌شود؛ به طوری که این افراد پس از مراجعه به پزشک به کارشناس تغذیه ارجاع می‌شوند.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت همچنین ارائه مکمل ویتامین دی به دختران و پسران مقطع دبیرستان، زنان میانسال و سالمندان به صورت ماهیانه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه تغذیه عنوان کرد.

همزمان با این نشست، مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت و کارشناسان مسئول تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی از شش مرکز سلامت جامعه یزد بازدید کردند.

همچنین در این نشست کارشناسان مسئول تغذیه پنج دانشگاه البرز، قم، اصفهان، شیراز و همدان، اقدامات نوآورانه خود را در راستای طرح تحول سلامت ارائه و تغییرات برنامه عملیاتی سال 1395 نیز مطرح شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    سوسیس کالباس بخورید سوغات فرنگه براتون خوبه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس