کد خبر 541231
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: به منظور مبارزه با تروریستهای موسوم به بوکوحرام ، مستشاران نظامی خود را به نیجریه گسیل می کند.

به گزارش مشرق، یک مقام نظامی آمریکا گفت: مستشاران نظامی پنتاگون با آموزش نیروهای نظامی نیجریه و ارائه پیشنهادات و طرحهای خود به دولت این کشور در مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام کمک خواهند کرد.

بنابراین گزارش ، با این اقدام ، همکاریهای نظامی آمریکا و نیجریه که از سال 2014 میلادی دچار وقفه شده بود ، پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

در سال 2014 میلادی در زمان ریاست جمهوری «گودلاک جاناتان» در نیجریه، آمریکا به دلیل آن چه که نقض جدی حقوق بشر در ارتش این کشور اعلام شد، از فروش سلاح به ابوجا سر باز زد.به همین ترتیب، نیجریه نیز به طور ناگهانی به آموزش نیروهایش در خانه خود توسط آمریکا، پایان داد.

«محمدو بوهاری» رئیس جمهوری جدید نیجریه در ژوئیه (تیر/مرداد) گذشته به واشنگتن سفر کرد و مورد استقبال گرمی نیز قرار گرفت.

به گفته یک مقام مسئول آمریکایی، برنامه آموزش نظامی نیروهای نیجریه ای در این کشور به تازگی از سر گرفته شده است.

با این حال این مقام آمریکایی اعلام کرد: تا این لحظه هیچ تصمیمی برای استقرار مستشاران نظامی برای مقابله با گروه «بوکو حرام»، اتخاذ نشده است.

وی افزود: فکر نمی کنم امروز کسی آماده تصویب این تصمیم باشد. توصیه های صورت گرفته در حال ارزیابی است.

دولت واشنگتن در سال 2014 میلادی نیجریه را به اتهام نقض حقوق بشر تحت تحریم تسلیحاتی قرار داد ولی به نظر می رسد که با اقدام اخیر خود در صدد جبران گذشته است.

طبق این گزارش اکنون 40 مستشار نظامی آمریکا در نیجریه حضور دارند که براساس توافقات جدید ، تعداد این مشاوران نظامی در نیجریه افزایش می یابد.

همچنین به نوشته نشریه آمریکایی 'نیویورک تایمز' ، دهها تن از نظامیان آمریکایی تحت عنوان گروه شناسایی به فرماندهی ژنرال 'دونالد بولداک' به منطقه 'میدوگوری' در شمال شرقی نیجریه اعزام خواهند شد. این منطقه از هفت سال پیش محل عملیات تروریستی بوکوحرام محسوب می شود.
منطقه 'میدوگوری' نزدیک به 3 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 2 میلیون نفر ازآنان از مهاجران هستند. گروه تروریستی بوکوحرام طی ماههای گذشته عملیات متعددی در این منطقه انجام داده است.

عملیات گروه تروریستی بوکوحرام از سال 2009 میلادی تا کنون موجب کشته شدن بیش از 17هزار تن از ساکنان شمال نیجریه شده است.

نظامیان آمریکایی با استقرار در آفریقا وظیفه آموزش نیروهای نظامی این کشورها را برعهده دارند.
در نوامبر گذشته (آبان/ آذر)، بولداک در واشنگتن اعلام کرد که حدود یک هزار و 400 سرباز از نیروهای آمریکا در آفریقا در حدود 20 کشور استقرار دارند.این افراد که غالبا به شکل گروه های کوچک پراکنده هستند، ماموریت آموزش، مشاوره و تجهیز را برعهده دارند.

آمریکا پاییز امسال گروهی 300 نفره را برای ماموریت اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی هوایی به کامرون فرستاد. هدف این اقدام کمک به عملیات ضد بوکو حرام اعلام شد که توسط ائتلافی منطقه ای در جریان است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس