کد خبر 540819
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵

انتخابات هفتم اسفندماه در استان‌ها با حاشیه‌های جالبی همراه بود، از رأی‌گیری در ارتفاع ۲۸۰۰ متری تا ماجرای تنها بازمانده سربازان ارگ بم که همراه ۲۷۱ نوه و فرزندش رای داد.

به گزارش مشرق، وقتی عزم ساختن داری پای رفتنت بیشتر از قبل یاری گر می‌شود و دیگر برایت مهم نیست مسیر هموار است یا نه؛ با هیجان خاصی وارد شعبه اخذ رأی می‌شود، نگاهی به شناسنامه‌اش دارد و نگاهی به جمعیت، می‌گوید ارمنی است و سال‌هاست افتخار هم‌نشینی با ایرانیان را دارد و دوست دارد آبادانی کشور را ببیند.  

در شمال ایران کوه ریزش کرده است و مردم روستا شناسنامه به دست در انتظار رأی‌گیری چشم‌به‌راه دارند و انگار خستگی را نمی‌شناسند و با عزمی راسخ برای رأی دادن منتظرند.

آن‌طرف‌تر کوه سبلان ایستاده در ارتفاع دو هزار و ۸۰۰ متری باجه رأی‌گیری را به دست گرفته و این روستاهای صعب‌العبور این کوه بلند است که با ارسال صندوق‌های سیار اخذ رأی می‌فهماند باتدبیر درست هیچ فردی از رأی دادن باز‌نمی‌ماند.

اما حاشیه انتخابات در کرمان کمی تلخ و شیرین است، با گذر از قسمت شیرین ماجرا به تنها بازمانده سربازان ارگ بم می‌رسی که راهی تصمیم‌گیری برای کشور شدند و روند تاریخی این انتخابات را رقم زدند شیرینی این خبر در تلخی خبر ناظرانی که تاب بی‌طرفی خود را نیاوردند گم نشد.  

photo_2016-02-26_10-59-09.jpg

در همسایگی کرمان این زرتشتیان یزد بودند که با همه قوا به میدان آمده و پا به‌پای مردم دیگر حماسه‌آفرینی کردند و نشان دادند که عشق به میهن دین و مذهب نمی‌شناسد.

حاشیه‌های انتخابات امروز بیش از این‌هاست و زیبایی اتفاقات رخ‌داده گاهی اوقات حس ترغیب آدمی را برمی‌انگیزد. برخی از حاشیه‌های امروز حضور ملت در پای صندوق‌های رأی را مرور می‌کنیم؛ حاشیه‌هایی که فراتر از متن در پرونده هفتم اسفندماه به یادگار نشستند.    

رأی‌گیری در ارتفاع ۲۸۰۰ متری کوه سبلان

درحالی‌که به دلیل شرایط جوی ارتفاعات کوه سبلان هنوز پوشیده از برف است، تمهیدات لازم فراهم شد تا ساکنان روستاهای صعب‌العبور ارتفاعات دومین کوه بلند کشور بتوانند در انتخابات مشارکت داشته باشند.

از ساعات اولیه اخذ رأی صندوق‌های رأی به ارتفاعات کوه سبلان و روستاهای آن ارسال‌شده و اخذ آرا تا پایان ساعات رأی‌گیری ادامه داشت.

در استان ایلام نیز رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفته است که آرای مردم ساکن در مناطق دوردست و سخت گذر این استان با کمک یک فروند بالگرد و صندوق سیار جمع‌آوری‌شده است.

مردم جزایر قشم، کیش، هرمز، لارک، سیری، ابوموسی نیز از ساعات ابتدایی آغاز پای صندوق‌های رأی حضور یافتند. دراین‌بین ستاد برگزاری انتخابات در استان هرمزگان با مشخص کردن شناور و بالگرد کار جابجایی صندوق‌های رأی میان جزایر و شناورها را راحت‌تر کرده بود.

ریزش کوه مانع برگزاری انتخابات نشد

ریزش کوه در مسیر یکی از روستاهای رامیان با کمک مسئولان برطرف شد تا مانعی بر سر راه حضور با شکوه روستائیان در انتخابات نباشد. با رفع این مشکل مردم روستاهای باقر آباد و سیدکلا در یک روز خوب زمستانی شکوه آفریدند و ثابت کردند که پای ارزش هاى نظام اسلامی هستند.  

عشق به میهن مذهب نمی‌شناسد

یزد یکی از قویترین پایگاه های زرتشتیان است و از آنجا که زرتشتیان در مجلس نماینده دارند، اقلیت های زرتشتی یزد امروز با همه قوا به میدان آمده و پا به پای مردم یزد حماسه آفرینی کردند.

امروز به جز شعب ثابت و سیار متعددی که در سطح شهر و استان پراکنده بود، شعبه های اقلیت های زرتشتی و شعبه های ویژه زنان بیش از دیگر شعب خبرساز شده اند.

اقلیت های زرتشتی نیز برای انتخاب نماینده خود به میدان آمده اند و حضور گسترده آنها با لباس ها و پوشش های ویژه، توجه عکاسان را به خود جلب کرده بود و اغلب عکاسان رسانه های استان در یکی از این شعب به عکاسی پرداختند.

در استان اصفهان هم اقلیت های مذهبی پای صندوق رای آمدند تا اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران بگوید: حضور در انتخابات پیشرفت کشور را به همراه دارد و مسیحیان برای پیشرفت ایران در انتخابات مشارکت کرده‌اند.

تنها بازمانده سربازان ارگ بم همراه ۲۷۱ نوه و فرزندانش رأی دادند

برگزاری انتخابات در کرمان با حواشی مواجه بود و از همه جذاب‌تر حضور پیرمرد ۱۲۸ ساله و تنها بازمانده سربازان ارگ بم است که به همراه ۲۷۱ نفر اعضای خانواده‌اش در پای صندوق رأی حاضر شد.

انتخابات کرمان

حیدر شهریاری با ۱۲۸ سال سن تنها سرباز محافظ ارگ بم است که همچنان در قید حیات بوده و حکایت‌هایش از ارگ بم و سکونت در این ارگ تاریخی زبانزد است. وی امروز با دو همسر، ۱۹ فرزند و ۲۵۰ نوه، نتیجه و نبیره اش، امروز در روستای رحمت‌آباد در شهرستان ریگان کرمان حضور یافت و در انتخابات شرکت کردند.

وی پس از رأی‌دهی گفت: تا قبل از پیروی انقلاب مردم زیردست خان‌های منطقه بودند و روزگار سختی داشتند اما امروز مردم در قالب کشاورزی و دامداری و با افزایش خدمات و رفاه در حال زندگی هستند.

شیعه و سنی در پای صندوق های رای

مشارکت شیعه و سنتی در انتخابات و در کنار هم از دیگر حواشی انتخابات هفتم اسفندماه بود. مولوی اسلام ملازهی، امام‌جمعه اهل سنت ریگان اظهار داشت: اعلام می‌کنم که حضور اهل سنت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و همه باید در انتخابات حضور یابند.

وی گفت: این روز نماد اتحاد شیعه و سنی در ریگان است و باید به یک حماسه ملی تبدیل شود.

مردم و شیعه و سنی گلستان نیز با حضور پرشور در پای صندوق های رای ضمن نمایش وحدت خود، با آرمان های انقلاب تجدید میثاق کردند.

استان گلستان که رنگین کمانی از اقوام است، شاهد حضور پر شور مردم پیش از آغاز زمان رای گیری در پای صندوق های اخذ رای بود. در این میان ترکمن ها و اهل سنت که در اکثر حوزه های انتخابیه حداقل یک نماینده در رقابت انتخاباتی دهمین دوره مجلس خبرگان دارند هم از همان ساعت اولیه پای صندوق های رای آمده اند.

در سیستان و بلوچستان نیز شیعه و سنی به میدان آمدند؛ امام جماعت اهل سنت مسجد حضرت ابراهیم (ع) زاهدان با اشاره به حضور پرشور اهل سنت در انتخابات تاکید کرده که حضور در انتخابات تکلیف است، باید آگاهانه در این صحنه حساس حاضر بود، بدانیم همه ما موظف به حضور و سرنوشت سازی برای خودمان به واسطه شرکت در انتخابات هستیم.

تخلفات انتخاباتی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان اما از عزل پنج نفر از ناظران انتخابات که از بی‌طرفی خارج‌شده بودند خبر داد.

حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در این خصوص با اشاره به اینکه پنج نفر از ناظران به دلیل خارج شدن از بی‌طرفی عزل شدند، گفت: ناظران باید حتماً بی‌طرفی را رعایت کنند.

درمجموع ۱۱ هزار ناظر شناسایی‌شده و به‌صورت میانگین چهار و نیم نفر برای هر صندوق اختصاص‌یافته است.

در استان اصفهان نیز فرماندار شهرضا از دستگیری مجرمان فعال در حوزه فروش شناسنامه و کارت ملی خبر داد و البته تاکید کرد که این خبر مربوط به روز گذشته است

وی گفته است: به لحاظ درایت و هوشمندی دستگاه های انتظامی و امنیتی در روز گذشته سه مجرم که قصد فروش تعداد ۳۰ شناسنامه در شهرستان را داشتند دستگیر شدند و البته فرآیند بروز این جرم هیچ ارتباطی با شهرضا نداشته بلکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهد بروز این موضوع بوده ایم.

همچنین امروز فرمانده سپاه کربلای مازندران گفته است که دیروز یک خبر جعلی در فضای مجازی منتسب به سپاه منتشر و در آن عنوان‌شده بود سپاه نسبت به کاندیدای خاصی مسئله دارد که این مسئله توسط سپاه رد و تکذیب شده و این موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است تا افراد متخلف دستگیر و شناسایی شوند.

آغاز زندگی مشترک در پای صندوق‌های رأی

زوج جوان کهگیلویه و بویراحمدی نیز امروز زندگی مشترک خود را در پای صندوق رأی آغاز کردند.

این عروس و داماد یاسوجی با لباس محلی در یکی از شعب اخذ رأی این شهر حاضر شدند و رأی خود را به صندوق ریختند.

زوج جوان  کهگیلویه و بویراحمدی هدف از این اقدام خود را تعیین سرنوشت خود و جامعه از طریق شرکت در انتخابات و دعوت مردم به حضور گسترده در پای صندوقهای رأی بیان کردند.

عروس و داماد آبادانی نیز با حضور در پای صندوق رای، اولین روز زندگی مشترک خود را ضمن بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی جشن گرفتند.

حمید فرحانی اصل و یاسمین ناصحی زاده داماد و عروس آبادان امروز با حضور در حوزه دبستان عمار چوئبده در شهرستان آبادان ضمن رای دادن به کاندیداهای مورد نظر خود در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، اولین روز زندگی مشترک خود را با بیعت مجدد با آرمان های انقلاب اسلامی جشن گرفتند.

زوج آبادانی انتخابات در خوزستان

این دو زوج آبادانی در خصوص هدف از این کار خود گفتند: با این کار به دنیا نشان می دهیم که ما مردم ایران و شهروندان آبادانی در هر شرایطی حتی در بهترین روز زندگی که همان روز ازدواج است نیز تجدید بیعت خود با آرمان های انقلاب اسلامی و تقویت نهال انقلاب را فراموش نمی کنیم.

صندوق های سیار اخذ رای بر بالین بیماران حاضر شدند

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: با هدف فراهم سازی حضور همه اقشار جامعه نسبت به اعزام صندوق های سیار به نقاط مرزی، بیمارستان ها و حتی بیماران بستری در منازل اقدام شد.

در عمده استانها برای بیمارستان ها و مراکزی همچون پادگان ها، نقاط مرزی که افراد امکان خروج ندارند صندوق های سیار ارسال شده است..

عکس زیبایی که در نماز جمعه اهواز به ثبت رسید

همچنین امروز عکس زیبایی در نماز جمعه اهواز به ثبت رسید که نشان داد علمای خوزستان در کنار رقابت برای مجلس خبرگان، برادری، اتحاد و همدلی خود را فراموش نکرده اند.

جزایری کعبی شفیعی

با وجود شایعه پراکنی هایی که در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی از سوی برخی ها صورت گرفت امروز حضور آیات عظام محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، عباس کعبی و علی شفیعی نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در کنار هم در نماز جمعه نشان داد، علمای خوزستان، هیچگاه برادری، همدلی و اتحاد خود برای خوزستان و نظام جمهوری اسلامی را فراموش نمی کنند.

آنها هر چند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان رقیب حضور دارند ولی این رقابت، آنها را از وظیفه ذاتی خود که برادری و اتحادشان است، دور نکرد و امروز با حضور در نماز جمعه، شانه به شانه در کنار هم حضور یافتند و نماز دشمن شکن جمعه را اقامه کردند
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هما ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    چشم بدخواهان و دشمنان کور باد
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    ان شاء الله همونطور که برای اخذ رای مردم در روستاهای صعب العبور مسئولین خود را به آب و آتش زدند و بعضا از هلیکوپتر استفاده کردند ، وقتی کسی هم دچار بیماری میشود برای درمانش خود را به زحمت بیاندازند و از همه امکانات استفاده کنند تا به بیمارستان منتقلش کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس