رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم ما آگاه هستند که مجلس خبرگان در طول قدرت رهبر قرار دارد و مقدس‌ترین نهادی است که در جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز روزی تاریخی و ماندگار برای کشور ما به شمار می‌رود چرا که مردم ما برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی پای صندوق‌های رای آمده‌اند و برای همگان روشن‌ است که حضور در انتخابات به معنای صحه گذاشتن بر نظام حاکم کشور است، نظامی که اسلامی و الهی است و ولایت فقیه در آن حاکم است.

وی افزود: امروز از ایام‌الله به حساب می‌آید و این روز به کمک دین خدا خواهد آمد. همراهی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یکی از خدمات و کارهای مفیدی بود که در دوره گذشته انجام شد و مجلس خبرگان را یک سال بیشتر ادامه دادیم تا بتوانیم دو انتخابات را همزمان برگزار کنیم و کمتر کشوری در دنیا است که به طور متوسط در هر سال یک انتخابات دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مردم ما آگاه هستند که مجلس خبرگان در طول قدرت رهبر قرار دارد و مقدس‌ترین نهادی است که در جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کنند بدانند که به دین خدا کمک می‌کنند و مردم باید به کسانی رای دهند که به وظایف خبرگان آشنایی داشته باشند چرا که این مجلس دو وظیفه خطیر یعنی تعیین رهبری و نظارت بر فعالیت رهبری را بر عهده دارد.

آیت‌الله یزدی افزود: مجلس خبرگان برای زندگی روزمره مردم نیست بلکه برای فرهنگ اصیل حاکم برای کشور است؛ کسانی را باید برای این مجلس انتخاب کرد که با اسلام و مبانی آن آشنا باشند تا شخصی را که در راس قوای کشور قرار می‌گیرد بتواند قابلیت و کارایی لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که در انتخاب خبرگان کسانی باید وارد شوند که توانایی، صلاحیت و اهلیت انتخاب رهبر را داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: نمایندگانی باید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند که دغدغه زندگی مردم و نظام را داشته باشند و تنها به فکر منافع شخصی و حوزه انتخابیه خود نباشند.

وی اضافه کرد: نماینده هر حوزه باید بداند که طبق قانون اساسی نماینده کل کشور است و باید نگاهی کشوری داشته باشد و کسانی که در حوزه‌های انتخابیه خود وعده‌های نامناسب شخصی و یا گروهی به افراد می‌دهند اشتباهی حقوقی و قانونی را مرتکب می‌شوند. بر اساس قانون اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در مسائل داخلی و خارجی کشور ورود کرده و به دغدغه مردم در این موارد توجه کنند.

آیت‌الله یزدی تاکید کرد: وقتی مجلس در راس حاکمیت کشور قرار دارد باید در تصویب قوانین داخلی و قوانین خارجی منافع عامه مردم را در نظر بگیرند و این سفارش امام و مقام معظم رهبری است که باید به مستضعفین توجه کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس