به گزارش مشرق، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از ساعت 8 صبح در 53 هزار شعبه انتخابیه در سراسر کشور آغاز شد و 54 میلیون ایرانی پای صندوق های رای سرنوشت خود را رقم خواهند زد.

رای‌گیری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ساعت 8 صبح روز جمعه هفتم اسفند 1394؛ آغاز شد و حداقل 10 ساعت ادامه خواهد داشت.


23:59

زمان اخذ رأی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری پایان یافت

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دقایقی قبل پایان یافت.

23:37

شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه آغاز شد

با پایان یافتن اخذ رأی در اکثر حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، روند شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور و همچنین در اکثر شهرستان‌های تهران آغاز شد.

23:02

مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟

پس از اعلام خبر تعطیلی کلیه مدارس شهر تهران، مسوولان مربوطه سایر استان ها نیز اقدام به اعلام خبر تعطیلی یا باز بودن مدارس در استان های مربوطه کردند. برای اطلاع از تعطیلی مدارس استان ها اینجا کلیک کنید.

22:59

زمان رای‌گیری تا 23:45 دقیقه در تهران تمدید شد

 سیدحسین هاشمی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت که مدت زمان رای‌گیری در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تا ساعت 23:45 دقیقه امشب در تهران تمدید شده است.


22:50

 مشارکت ۲۸ میلیون نفری مردم در انتخابات تا ساعت ۲۱
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات از مشارکت ۲۸ میلیون نفر در انتخابات هفتم اسفند تاکنون خبر داد و گفت: این آمار بر اساس تعرفه‌های مصرف شده به دست آمده است.

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص میزان مشارکت در انتخابات در کل کشور اظهار داشت: تا یک ساعت قبل، آمار شرکت کنندگان در انتخابات حدود 28 میلیون نفر آمار اعلام شده که این آمار بر اساس میزان مصرف تعرفه‌ها به دست آمده است.

در این انتخابات 54 میلیون و ٩١٥ هزار و ٢٧ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که باید نمایندگان خود را برای مجلس شورای اسلامی از میان ٤ هزار و ٨٤٤ کاندیدا و منتخبین خود برای مجلس خبرگان را از میان 161 نفر انتخاب کنند.

22:35

اطلاعیه شماره 35 ستاد انتخابات کشور
شعب اخذ رأی ابتدا نسبت به شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری اقدام کنند
وزارت کشور در اطلاعیه شماره 35 اعلام کرد که شعب اخذ رأی ابتدا اقدام به شمارش آرا و تکمیل صورتجلسه انتخابات مجلس خبرگان رهبری کنند.

22:05

زمان اخذ رای در تهران تا ساعت ۲۳ امشب تمدید شد

طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور زمان اخذ رای از رای دهندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تا یکم ساعت دیگر (ساعت 23 امشب) تمدید شد.

21:44

استاندار تهران: اصرار دولت بر عدم تعطیلی مدارس به نفع جریان سیاسی خاص نبود

استاندار تهران با بیان اینکه به نظر من هنوز هم می‌توان تعدادی از مدارس را تعطیل نکرد، گفت: اصرار دولت بر عدم تعطیلی مدارس به نفع جریان خاص نبود.

21:01

زمان اخذ رأی تا ساعت 22 تمدید شد

زمان اخذ رأی از رأی‌دهندگان تا ساعت 22 امشب تمدید شد.

طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور زمان اخذ رأی از رأی‌دهندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تا یک ساعت دیگر یعنی ساعت 22 امشب تمدید شد.

تصاویر/ موسپیدان انقلاب در میدان انتخابات‎

زمان اخذ رأی تا ساعت 22 تمدید شد/ تعطیلی مدارس 19 گانه شهر تهران در دقیقه 90/ ذوالفقاری: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد + تصاویر

20:21

تعطیلی مدارس 19 گانه شهر تهران در دقیقه 90

سخنگوی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدارس ۱۹ گانه شهر تهران و صرفا اسلامشهر و شهرری فردا تعطیل است.

مسعود ثقفی سخنگوی سازمان آموزش و پرورش در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: کلیه مدارس 19 گانه شهر تهران فردا (شنبه 8 اسفند ماه) تعطیل است.

اعلام تعطیلی مدارس درحالی است که صبح امروز محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه روز شنبه (۸ اسفند) مدارس تعطیل نیستند، بیان داشت:‌ «به ادارات آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم، با توجه به شرایط مدرسه، یک یا دو اتاق را به عوامل انتخابات برای شمارش آراء اختصاص دهند و مدرسه به فعالیت آموزشی خود ادامه دهد.»

اما به نظر می‌رسد که دولت در دقایق آخر به این نتیجه رسید که فعالیت مدارس هنگام شمارش آرای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی تدبیر درستی نیست. تردید دولت در تعطیلی مدارس تهران درحالی بود که کارشناسان ذی‌ربط توصیه کرده بودند که برای بهتر عمل کردن در شمارش آرا بایستی نسبت به تعطیلی مدارس حوزه انتخابیه تهران که کار متداولی در این زمینه است باید اقدام شود.

19:48

زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ٢١ تمديد شد

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ ذوالفقاری: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد +تصاویر

19:22

فرصت ۷روزه شورای نگهبان به کسانی‌ که شکایت انتخاباتی دارند

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: کسانی‌ که نسبت به برگزاری انتخابات شکایتی دارند می‌توانند از امروز تا ۱۳ اسفند شکایات مستندشان را به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه کنند.

18:48

درخواست تعرفه از فرمانداری به دلیل حضور پرشور مردم در انتخابات

معاون سیاسی فرمانداری تهران گفت: تاکنون حضور مردم در پای صندوق‌های رای چشمگیر بوده و از فرمانداری درخواست تعرفه شده است.

علی‌اصغر ناصربخت معاون سیاسی فرمانداری تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون حضور مردم در پای صندوق‌های رای چشمگیر بوده است. از فرمانداری درخواست تعرفه شده و ما نیز در حال انجام اقدامات لازم در زمینه هستیم.

عکس/ خبرنگاران خارجی در حاشیه انتخابات

روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ ذوالفقاری: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد/ زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ٢١ تمديد شد + تصاویر

18:45

امیری: شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام رای‌گیری آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت کشور گفت: هروقت روند رای‌گیری رسما به پایان برسد، شمارش آرا آغاز خواهد شد.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که روند شمارش آرا از چه زمانی آغاز خواهد شد؟ گفت: روند شمارش بعد از اتمام روند رای‌گیری در تمامی حوزه‌ها آغاز خواهد شد.

تصاویر/ سلفی در صف اخذ رای

روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ ذوالفقاری: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد/ زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ٢١ تمديد شد + تصاویر

17:52

واکنش ره‌پیک به تخلف‌هایی مبنی بر خرید و فروش رأی

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با اشاره به گزارش تخلف‌هایی مبنی خرید و فروش رأی، گفت: این تخلفات گسترده نبوده و اگر گسترده بود، باید نسبت به توقف و ابطال انتخابات تصمیم‌گیری می‌کردیم.

سیامک ره‌پیک عضو شورای نگهبان و سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، عصر امروز در جمع خبرنگاران در محل این ستاد با بیان اینکه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات به طور مستمر و دائم با تمام مراکز ارتباط دارد و گزارش‌های مختلف را دریافت می‌کند، اظهار داشت: اگر نیاز باشد، برای بررسی و حل مشکلات، ارشاد و توصیه می‌شود.

17:43

انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد

طبق اطلاعیه وزارت کشور زمان اخذ رای از رای دهندگان تا 2 ساعت دیگر و تا ساعت 20 تمدید شد.

امروز دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه‌ها در سراسر کشور تمدید شد.

عکس/ رأی مادر بر دوش فرزند

روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ ذوالفقاری: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد/ زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ٢١ تمديد شد + تصاویر

17:09

آمار رای اولی‌ها از زبان سخنگوی وزارت کشور

سخنگوی وزارت کشور گفت: آمار رای اولی‌ها را تا کنون به تفکیک اعلام کرد.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفت: در این دوره از انتخابات تاکنون به تفکیک 1574460-1513796 خانم و اقا «رأی اولی» هستند، که بیشتر این تعداد آقایان هستند.

16:57

لطف‌الله فرزونده: اصلاح‌طلبان هم اکنون آزادانه در حوزه‌های رای‌گیری کارت تبلیغاتی توزیع می‌کنند

لطف‌الله فرزونده کاندیدای انتخابات مجلس دهم، اظهار داشت: در ایام تبلیغات شاهد بودیم که نسبت به تبلیغات اصول‌گرایان در سطح شهر تهران کم لطفی می‌شد.

وی افزود: بیش از 400 بنر مربوط به تبلیغات این گروه از سطح شهر جمع شد و شب آخر تقریباً اثری از بنرهای تبلیغاتی زرد رنگ این گروه وجود نداشت، همه پوسترهای تبلیغاتی جمع آوری شده بود در حالی که پوسترهای جریان رقیب روی دیوارها و کف خیابان‌ها بود.

فروزنده خاطرنشان کرد: این موضوع را چندین بار به فرماندار تهران متذکر شدیم.

عکس/ رأی گیری در مترو 

روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ ذوالفقاری: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد/ زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ٢١ تمديد شد + تصاویر

16:45
زاکانی آرای خود را به صندوق انداخت

علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش آرای خود را برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صندوق رای انداخت.

16:12

تاکنون چند میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند؟

 یک منبع آگاه گفت که تا ساعت 15 امروز بیش از 17 میلیون تعرفه در کل کشور مصرف شده است.

در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری تعداد 161 نامزد و در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 4 هزار و 844 نامزد به رقابت می‌پردازند.

عکس/ اخذ رأی در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)

زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ٢١ تمديد شد/ روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ ذوالفقاری: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد + تصاویر

15:59

ذوالفقاری: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد

معاون امنیتی انتظامی وزیرکشور گفت: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه از امروز تمامی فضای مجازی و غیرمجازی را لحظه به لحظه رصد می‌کنیم، تصریح‌کرد: در استان‌های مرزی هم از جمله سیستان و بلوچستان وضعیت امنیتی عالی وجود دارد. همچنین در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی فضا کاملاً امن است و انتخابات در یک فضای آرام در حال برگزاری است.

15:30

اعتراض آقایان مصباح‌یزدی و مصباحی‌مقدم طبق قانون حل می‌شود

فرماندار تهران درباره اینکه رئیس ستاد انتخابات گفته است نامه‌های آقایان مصباح‌یزدی و مصباحی‌مقدم را به فرمانداری منعکس کرده‌است، گفت: مشکلی وجود ندارد و این مسئله طبق قانون حل می‌شود.

عیسی فرهادی فرماندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رئیس ستاد انتخابات گفته است نامه‌های آقایان مصباح‌یزدی و مصباحی‌مقدم را به فرمانداری منعکس کرده‌اند، گفت: مشکلی وجود ندارد و این مساله طبق قانون حل است.

14:58

حضور یکی از مسئولین دولتی در ستاد انتخاباتی یک حزب + عکس

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ستاد انتخاباتی یک حزب حضور یافتند.

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ حضور مراجع تقلید در پای صندوق‌های رای +تصاویر

محمد رضا عارف رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و مرتضی بانک عضو حزب اعتدال و توسعه در ستاد انتخاباتی این حزب حضور یافتند. در این دیدار همسر عارف نیز حضور داشته است.

14:27

آیت‌الله موحدی کرمانی رای خود را به صندوق انداخت + عکس

 آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز  رای خود را به صندوق رای انداخت.

عکس/ عروس و داماد پای صندوق رأی

زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ٢١ تمديد شد/ روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ ذوالفقاری: هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی تا قبل از اعلام نتایج قطعی را ندارد + تصاویر

14:04

 احمدی‌نژاد رای خود را به صندوق انداخت

 احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق جمهوری اسلامی با حضور در مسجد جامع نارمک رای خود را به صندوق انداخت.

13:16

ره‌پیک: حادثه‌ای که در سطح طرح در شورای نگهبان باشد، گزارش نشده است

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت:‌ تاکنون اتفاق و یا حادثه‌ای که در سطح طرح در شورای نگهبان و قابل تصمیم‌گیری باشد، گزارش نشده است.

13:04

تبلیغ انتخاباتی رئیس‌جمهور به نفع یک جناح خاص

حسن روحانی در صفحه شخصی خود در توئیتر با تاکید بر کلیدواژه "امید" نوشته است: رای امروز ما فردای پر "امید" ایران را می‌سازد. رئیس‌جمهور همچنین در این پیام توئیتری خود مجددا از کلیدواژه "افراطی" استفاده کرده است.  رسانه‌های ضدانقلاب و برخی دولتی‌ها و طرفدارانشان رسماً منتقدان برخی سیاست‌های دولت را "افراطی" می‌خوانند. کلیدواژه "امید" در انتخابات امروز(7 اسفند) کلیدواژه و شعار اصلی یک جناح سیاسی در انتخابات است.

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ حضور مراجع تقلید در پای صندوق‌های رای +تصاویر

12:51

فرمانده کل سپاه رای خود را در مسجد قبا به صندوق‌ انداخت

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه با حضور در مسجد قبا رای خود را به صندوق‌های رای مجلس خبرگان و شورای اسلامی انداخت.

12:36

آیت‌الله جنتی: همه نامزدها به قانون عمل کنند

آیت الله احمد جنتی  رای خود را در صندوق سیار شماره 1588 در شورای نگهبان انداخت. دبیر شورای نگهبان پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران افزود: به من گزارش داده‌اند که برخی نامزدها در خیابان‌ها فعالیت‌های تبلیغاتی غیرمجاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر بنا باشد این افراد از روز اول که هنوز رای نیاورده‌اند قانون را زیر پا بگذارند در مجلس می‌خواهند چکار کنند؟

12:23

آیت‌الله جوادی‌آملی: نمایندگان امانت ملت را حفظ کنند

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: امیدواریم این انتخابات برای همگان مبارک باشد؛ نمایندگان باید امانت را حفظ کرده و نظام را به اهداف اصلی خود برساند تا دشمن بیگانه در دستیابی به اهداف خود ناامید شود کشور با همدلی و همزبانی به نتایج مطلوب برسد.

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ حضور مراجع تقلید در پای صندوق‌های رای +تصاویر

12:01

دفتر آیت‌الله مصباح یزدی خواستار اصلاح‌ بنرهای شبهه‌ناک شد

دفتر آیت‌الله مصباح یزدی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تماس‌های متعدد مردمی به این دفتر و ابراز گلایه و نگرانی از درج عنوان «مصباح» برای یکی دیگر از کاندیداها توسط وزارت کشور، اعلام کرد: در نامه‌ای رسمی به ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان به صورت قانونی به این موضوع اعتراض کرده و پیگیر اصلاح بنر نصب شده در شعب اخذ رای و اصلاح این اشتباه در مرحله شمارش آراء شده است.


 بدل مستر‌بین در صف انتخابات

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ روسای قوا پس از رای دادن چه گفتند؟/ حضور مراجع تقلید در پای صندوق‌های رای +تصاویر

11:53

آیت‌الله مصباح یزدی در شهرک شهید محلاتی رای داد

آیت‌الله تقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی - پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور در مسجد انصار شهرک شهید محلاتی رای خود را به صندوق انداخت.

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ روسای قوا پای صندق رای چه گفتند؟/ حضور مراجع تقلید در پای صندوق‌های رای +تصاویر

 11:42

آیت‌الله یزدی: نمایندگان ملت دغدغه نظام و زندگی مردم را داشته باشند

 آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت در گفت‌وگو با خبرنگاران به اهمیت مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: نمایندگانی باید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند که دغدغه زندگی مردم و نظام را داشته باشند و تنها به فکر منافع شخصی و حوزه انتخابیه خود نباشند.


اخذ رأی در حرم رضوی(ع)

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ روسای قوا پای صندق رای چه گفتند؟/ حضور مراجع تقلید در پای صندوق‌های رای +تصاویر




11:38

آیت‌الله نوری و آیت‌الله صافی رای خود را به صندوق انداختند

آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت، اظهار کرد: همه مردان، زنان و اقشار مختلف مردم افرادی را برگزینند که متعهد، دارای سابقه انقلابی بوده و مشکلات را درک کرده باشند.

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ روسای قوا پای صندق رای چه گفتند؟/ حضور مراجع تقلید در پای صندوق‌های رای +تصاویر

همچنین  آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی لحظاتی قبل رأی خود را به صندوق انداخت و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

11:17

حضور 95 هزار نماینده نامزدها بر سر صندوق‌های رای

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان گفت: نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حدود 95 هزار نماینده به سر صندوق‌های رای گیری فرستاده‌اند.

11:12

آملی‌لاریجانی: ملت ایران توجهی به خط‌دهی بیگانگان ندارند

آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه پس از رأی دادن گفت: ملت ایران هفتم اسفند اعلام می‌کنند توجهی به خط‌دهی‌های بیگانگان ندارند و رای واقعی خود را به صندوق‌های رأی خواهند ریخت.

10:52

حدادعادل در مسجد لرزاده تهران آرای خود را به صندوق انداخت

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همزمان با آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در مسجد لرزاده تهران آرای خود را به صندوق انداخت.


رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ انتخابات خبرگان و مجلس در 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور



10:35

روحانی: مجلس با هر ترکیبی بر اساس نظر مردم برای ما محترم است

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه مجلس با هر ترکیبی با نظر مردم به وجود آید برای ما محترم است، اظهارداشت: همه مردم به آراء اکثریت احترام می‌گذارند؛ اتکای ما به اکثریت آرا است و نگاه ما به آرای انتخابات امروز است.


احراز هویت الکترونیکی در یکی از شعب اخذ رای در اراک

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ انتخابات خبرگان و مجلس در 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور

10:23

رییس قوه قضاییه رای خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله صادق لاریجانی‌آملی رییس قوه قضاییه دقایقی پیش با حضور در مسجد غریب الغربای آمل رای خود را به صندوق انداخت.


10:03

آیت‌الله سبحانی رای خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله سبحانی رای خود را به صندوق انداخت و در انتخابات مجلس و خبرگان شرکت کرد.

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ انتخابات خبرگان و مجلس در 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور


9:58

شرکت رئیس جمهور در انتخابات

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور در محل ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ انتخابات خبرگان و مجلس در 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور

9:43

لاریجانی: حضور مردم در انتخابات کارآمدی بیشتر کشور را رقم می‌زند

علی لاریجانی در نخستین ساعات آغاز رأی‌گیری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پس از اینکه رأی خود را در مسجد امام حسن عسکری به صندوق 23 حوزه انتخابیه قم انداخت، در جمع خبرنگاران حضور مردم در انتخابات را مناسب دانست و اظهار کرد: این حضور مایه خوشبختی است، زیرا نشان می‌دهد مردم نسبت به سرنوشت خود حساس هستند و می‌توانند هماهنگی و کارآمدی بیشتر را در کشور رقم بزنند.

9:38

قالیباف: مجلس آینده باید به فکر معیشت و اقتصاد مردم باشد

محمدباقر قالیباف صبح امروز با حضور در مسجد لرزاده تهران، آرای خود را به صندوق رأی انداخت. شهردار تهران در جمع خبرنگاران و در خصوص معیارهای مجلس آینده، گفت: مجلس آینده، مجلس خوبی خواهد بود و از یک طرف باید به فکر معیشت و اقتصاد مردم که مهمترین چالش امروز ماست، باشد.


عروس و داماد یاسوجی پای صندوق رأی

عروس و داماد یاسوجی جزو اولین افرادی بودند که صبح امروز زندگی مشترک خود را با مشارکت در پای صندوق های رای آغاز کردند.

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ انتخابات خبرگان و مجلس در 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور


اطلاعیه‌های هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات

ستاد انتخابات و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نیز طبق روال گذشته در فواصل زمانی کوتاه، با انتشار اطلاعیه‌هایی به اطلاع رسانی درخصوص روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان می‌پردازند.

برای خواندن این اطلاعیه ها روی لینک ها کلیک کنید.


هنگام نوشتن آرا مشخصات کامل نامزدهای مورد نظر قید شود

مهر انتخابات باید در اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات زده شود

عکسدار بودن شناسنامه الزامی نیست

نام نامزد مورد نظر حتما در برگ مربوط به همان انتخابات درج شود

امکان اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه

امحای هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها در شعب اخذ رأی

مورد عمل قرار دادن دستور العمل‌های فوری ستاد از طریق صدا و سیما

9:14

ظریف: انتخابات به ما اجازه داد با قدرت در مذاکرات حضور پیدا کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان پس از انداختن رای خود در داخل صندوق اظهارات داشت: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی است و همین انتخابات بود که به ما اجازه داد با قدرت در مذاکرات حضور پیدا کنیم.

رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ انتخابات خبرگان و مجلس در 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور


9:10

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: حضور مردم در انتخابات مایه ناامیدی دشمنان می‌شود

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق شماره ۵۰۵ در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که حضور باشکوه مردم در این انتخابات مایه خوشحالی دوستان نظام و ناامیدی دشمنان می‌شود.


رهبر انقلاب: مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت کنند/ انتخابات خبرگان و مجلس در 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور

9:04

چاووشی: تاکنون تخلفی گزارش نشده است

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تاکنون تخلفی گزارش شده است یا خیر، گفت: تاکنون تخلفی گزارش نشده است.

8:42

نظارت بر انتخابات صرفا بر عهده شورای نگهبان است

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ شماره ۱ خود آورده است:
با تشکر و سپاس از خداوند متعال و ارج نهادن به شرکت حماسی و حضور پرشور ملت قهرمان ایران اسلامی، به اطلاع می‌رساند از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفا بر عهده شورای نگهبان می‌باشد، هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت بر امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

8:31

رهبر انقلاب: انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که دشمن را مأیوس و ناامید کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از انداختن رای به صندوق مردم را به حضور در انتخابات با نیّت خیر و با قصد ایجاد اعتبار فزاینده برای کشور و استقلال کامل کشور و پاسخ به عزت ملی فراخواندند و گفتند: نتیجه حضور در انتخابات، عزت و استقلال ملی است و ما دشمنانی داریم که چشم طمع دوخته‌اند و انتخابات باید به‌گونه‌ای باشد که دشمن را مأیوس و ناامید کند.

رهبر انقلاب: همه مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت و دشمن را مأیوس کنند/ وزیر کشور: نیاز باشد زمان انتخابات را تمدید می‌کنیم


برای مشاهده فیلم سخنان رهبر انقلاب اینجا کلیک کنید.

8:23

وزیر کشور: نیاز باشد زمان انتخابات را تمدید می‌کنیم

وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران و پس از دستور آغاز فرآیند اخذ رأی در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل زمان اخذ رأی 10 ساعت است اما در هر کدام از شعبی که نیاز باشد این مدت تمدید خواهد شد.


رهبر انقلاب: همه مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت و دشمن را مأیوس کنند/ وزیر کشور: نیاز باشد زمان انتخابات را تمدید می‌کنیم

8:02

 رهبر معظم‌ انقلاب‌ رأی خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

رهبر انقلاب: همه مردم به قصد افزایش اعتبار و عزت ملی در انتخابات شرکت و دشمن را مأیوس کنند/ وزیر کشور: نیاز باشد زمان انتخابات را تمدید می‌کنیم

8:00

آغاز انتخابات خبرگان و مجلس در 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور لحظاتی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور دستور آغاز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دره انتخابات خبرگان رهبری را صادر کرد.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است.

به جهت سهولت فرایند ثبت نام رأی دهندگان جهت اخذ رأی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی علاوه بر شناسنامه همراه داشتن شماره ملی نیز ضروری می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من رای دادم و همین الان برگشتم به فهرست اصولگرا و فهرست خبرگان مورد تایید مراجع عظام رای دادم
  • علی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    منم به دستور آقا رای دادم ولی بر عکس ناشناس 8:51 به فهرست اصلاح طلب رای دادم.
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من هم رفتم به لیست رای ندادم اما به جنتی و مصباح و محمد یزدی رای دادم و برگشتم.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    انشاالله کسانی رای بیارن که با برخورد مقتدرانه با غرب راه نفوذ فرهنگی و حمله نظامی -که دیگه فقط آمریکا و حرامزاده اش رژیم صهیونیستی نیس بلکه دیگه از فرط اقتدار داعش و عربستان وسومالی و... هم برامون رجزمیخونن- رو روی دشمنان ببندن.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    انشاالله کسانی رای بیارن که با برخورد مقتدرانه با غرب راه نفوذ فرهنگی و حمله نظامی -که دیگه فقط آمریکا و حرامزاده اش رژیم صهیونیستی نیس بلکه دیگه از فرط اقتدار داعش و عربستان وسومالی و... هم برامون رجزمیخونن- رو روی دشمنان ببندن.
  • مهدی ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    سلام من هم رفتم به لیست ا صول کراها در تهران ولیسست جامعتین برای خببرگان تهران رای دادم در تهران انشاالاه رای میاورند این دو لییست
  • امین ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من هنوز رای ندادم ولی حتما رای خواهم داد. به لیست اصولگراها هم رای خواهم داد.
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من به اصول گرایان رای دادم.اصول گرا به کسی میگن که مطیع تمام دستورات قران باشه نه اینکه یه قسمتی رو قبول داشته باشه
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من رای دادم ، اما چقدر خوب می شد که انتخابات الکترونیکی برگزار می شد چرا که وارد کردن نام 30 نفر مجلس و 16 نفر برای خبرگان همراه با کد 15 دقیقه وقت می خواهد تازه اگر صندلی هم نباشد چقدر برای افراد با سن بالا سخت می شود.
  • فائزه ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من هم ب ليست اصولگراها در استان خودم راي دادم...
  • رهرو ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من هم رأی دادم. اما لیستی رأی ندادم. بیشتر مردمی برای رأی دادن اومده بودن یکی از دو لیست اصولگرایان و یا اصلاح طلبان رو داشتن و بقیه هم اسامی مدنظرشون رو توی برگه ای نوشته بودن.
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من رای دادم ، اما چقدر خوب می شد که انتخابات الکترونیکی برگزار می شد چرا که وارد کردن نام 30 نفر مجلس و 16 نفر برای خبرگان همراه با کد 15 دقیقه وقت می خواهد تازه اگر صندلی هم نباشد چقدر برای افراد با سن بالا سخت می شود.
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    مثبت میدم چون رای دادین
  • محسن ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    منم لیست اصولگرا رای دادم یا علی
  • مسعود ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من به اصلاحطلب ها رای دادم و افتخار میکنم
  • ناشناس ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    عزیزم در انتخابات الکترونیکی امکان تقلب هست و به همین خاطر شورای نگهبان این مسئله را رد کرد.
  • ناشناس ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    به امید پیروزی اصولگرایان و لیست ضد انگلیسی انشاءالله .
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من هم رای ندام ولی میخام برم رای بدم از صبح سر کار بودم بریدم خدا کنه خستگیم در بره یا تا ساعت 12 تمدید بشه
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    كجا بودي آقاي ذوالفقاري سال ٨٨ كه ببيني بعضي ها هنوز آرا شمارش نشده بود بريدن و دوختن كه بله ما با نسبت بالايي پيروز انتخاباتيم و شروع فتنه رو كليد زدن ؟!!!! خدا رو شكر ما ازوناش نيستيم، اگرچه هنوز ازوناش الان سر كارن و به وقتش دوباره قبل از شمارش آرا خودشون رو برنده ميدونن !!!
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من هم همراه خانواده به لیست اصولگرایان رای دادم. مرگ بر انگلیس
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من رای دادم و اصولگراها خیلی بیشتر بودن اما چند تا اصلاح طلب نمایشی هم بودن. من تونستم نزدیک 7 8 نفر رو با استدلال منطقی به لیست اصولگراها بیارم. در این راه برخی شیطنت ها و شرارت های دنیا طلبان بسیار کمکم کرد.
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من هم همراه خانواده به لیست اصولگرایان رای دادم. مرگ بر انگلیس
  • منوچهر ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من رای دادم امیدوارم اصولگراها پیروز بشن
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    شخصی حین پر کردن تعرفه از من نظر خواست من هم شخص اصول گرا به او معرفی کردم واو هم نوشت ان شاء الله اصولگرایان پیروز انتخابات هستند
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    منم به لیست اصولگراها توی مجلس و لیست کامل آقای جنتی توی خبرگان رأی دادم چون میدونستم اگه این لیست کاریم برا مردم نکنن حداقل مملکتو رهبری رو تنها نمیذارن و مدافع خون شهدامون هستن ان شاالله که رأی میارن
  • عرشیا ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    من فقط به عشق خدا و عشق رهبری رای دادم
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    بی قانونی های اصلاح طلبان خیلی بود. از اون دو نفر که میگفتن نماینده خانه کارگر هستن که 2 هفته قبل از اجازه تبلیغات شروع کردن تا پخش لیست در حین رای گیری. اما تو حوزه ما اصوگراها خیلی بیشتر بودن و حتی بعضی از اصلاح طلبها که دیدن من دارم کاندیداها رو به پدر دوستم توضیح میدم لیست اصولگرایان رو از من خواستن.
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    حالا که رای دادی چرا به قانون شکن ها رای دادی؟
  • سجاد ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    این مملکت باید به دست صاحب الزمان برسه ، برای خدا و نظام و انقلاب اسلامی رای دادم. به جبهه متحد اصولگرا در مجلس و اونایی که تو شورای نگهبان پشت رهبر انقلاب خواهند بود. ی برای خون هایی که هر روز ریخته میشه ، ای کاش مسئولان قدر این ظرفیت بزرگ الهی رو بدونن. یک پیرمرد در حوزه انتخابی ما داشت می مرد بخاطر سختی که به خودش داد. اللهم عجل الولیک الفرج ما با خداییم ، مدام در تبلور ...
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    کلامی بود از زن داونه در پاورچین
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    اینایی که شما مینویسید همش تبلیغات و شانتاژ رسانه ایه . وگرنه حقیقتا آمار شرکت کننده ها بسیار بسیار پایین بود. تو شهر 200 هزار نفری ما خود مسئول صندوق آرا گفت شما نفر 700 ام هستی که اومدی رای بدی. نفرات آخر هم بودیم. یعنی تو کل شهر ما فقط 700 نفر رای داده بودن.!!!!!!!!!!!!!!!
  • دانشجو ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    چرا دانشگاهارو تعطیل نکردن؟ تکلیف دانشجوی های بدبخت سرصندوق چیه که تا صبح باید رای بشمارن صبحم برن سرکلاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس