کد خبر 540328
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۰

دولت آلمان انتظار دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع بیش از ۳.۶ میلیون پناهجو وارد خاک این کشور شوند که این رقم معادل ۵۰۰ هزار پناهجو در هر سال خواهد بود.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آلمانی نوشت: در حالی که تنها طی سال 2015 میلادی بیش از 1.1 میلیون مهاجر و پناهجو وارد خاک آلمان شده اند ولی دولت برلین انتظار دارد تا سال 2020 میلادی در مجموع 3.6 میلیون پناهجو وارد این کشور شود.

این آمارها بر اساس برآوردهای وزارت اقتصاد آلمان با هماهنگی سایر وزارتخانه ها ارائه شده است. وزارت اقتصاد آلمان با هدف پیش بینی روند توسعه اقتصادی طی سال های آینده، برآوردی را در خصوص وضعیت مهاجران و پناهجویانی که طی سال های آینده وارد این کشور می شوند، انجام داده است.

در حالی که آمارهای منتشر شده در آلمان در خصوص تعداد مهاجرانی که طی سال های آینده وارد این کشور می شوند، به شدت نوسان دارد، هیچ برآورد رسمی از سوی دولت آلمان تاکنون منتشر نشده است.

البته ورود 1.1 میلیون مهاجر و پناهجو طی سال گذشته در آمارهای وزارت اقتصاد آلمان لحاظ شده است.

سیاست درهای باز آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در قبال پذیرش مهاجران با انتقادات زیادی در داخل این کشور و همچنین رهبران اروپایی از جمله نخست وزیر فرانسه روبرو شده است.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا "فرانتکس"، بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.

حدود نیمی از این آوارگان و پناهجویان را اتباع سوری تشکیل می دهند که از جنگ داخلی این کشور به اروپا پناه آورده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس