کد خبر 540275
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند ضمن دفع شدیدترین حمله گروه تروریستی داعش به فرودگاه دیرالزور، ۵۰ تن از عناصر این گروه را به هلاکت برسانند.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه شدیدترین حمله تروریستهای داعشی به محور شرقی فرودگاه نظامی دیرالزور در شمال شرق این کشور را دفع کرد.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش برای حمله به فرودگاه دیرالزور شمار زیادی از عناصر خود و تعدادی از خودروهای بمبگذاری شده را به خدمت گرفته بود.

در همین راستا یک منبع نظامی تاکید کرد که داعش اخیرا تلاش‌های خود برای تصرف فرودگاه دیرالزور را گسترده‌تر کرده و برای رسیدن به این هدف خود از خودروهای بمب گذاری شده برای باز کردن روزنه ای در اطراف این فرودگاه و روستاهای مجاور استفاده می کند. داعش همچنین برای رسیدن به این هدف محلات مسکونی شهر دیرالزور را هدف حملات خمپاره ای خود قرار داده است.

این منبع گفت که حمله اخیر داعش شدیدترین حمله در نوع خود به فرودگاه نظامی دیرالزور و روستاهای اطراف بود، اما ارتش سوریه موفق شد این حمله را از طریق مستحکم کردن مواضع دفاعی خود دفع کند. همچنین مدافعان فرودگاه با موشک زمین به زمین یک تانک بمب گذاری شده در سمت شرقی فرودگاه نظامی و یک خودروی بمب گذاری شده دیگر را قبل از رسیدن به مواضع ارتش منهدم ساختند.

همچنین درگیری‌های شدیدی بین ارتش و تروریستها در مناطق "الجفره"، "حویجه صکر" در حومه دیرالزور در گرفت و این در حالی است که جنگنده های سوریه مواضع تروریستهای داعشی در مزارع "المریعیه" را بمباران کردند. همچنین جنگنده‌های سوریه ستونی از خودروهای داعش در نزدیکی پل "السیاسیه" را هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از این خودروها منهدم شدند.

داعش در حمله اخیر بیش از 50 تن از عناصر خود از جمله سرکرده‌های میدانی را از دست داد. «ابواسامه» تروریست عراقی و «ابوسیاف» تروریست لیبیایی و مسئول انبارهای مهمات نظامی در منطقه الشرقیه از جمله برجسته ترین سرکرده‌های داعش بودند که در  حمله به فرودگاه نظامی دیرالزور به هلاکت رسیدند.

 ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروه‌های تروریستی در حومه شمالی شهر لاذقیه در غرب این کشور، روستای "یرزه التحتانی"، منطقه "کتف الزیتونه"، "ضهر سندو"، "تل غویرات" و همچنین کوه "ابوعلی" را بعد از درگیری با گروههای تروریستی و از بین بردن شماری از آنها به کنترل کامل  خود در آورد.

و خبر دیگر اینکه جنگنده‌ها، اعلامیه‌هایی در مناطق تحت کنترل افراد مسلح در برخی از مناطق پخش کردند و از آنها برای هماهنگی جهت آتش بس بین المللی دعوت به عمل آوردند. در این اعلامیه شماره تلفن مرکز تماسها در پایگاه نظامی حمیمیم در شهر لاذقیه ثبت شده است.

بر اساس توافق بین المللی بین آمریکا و روسیه از هر گروه مسلحی که مایل به حل و فصل است خواسته می شود که با اتاق عملیات در پایگاه نظامی حمیمیم ارتباط برقرار کرده و اسم گروه و مناطق تحت کنترل خود را اعلام کند تا از سوی جنگنده‌های روسیه و ارتش سوریه هدف قرار داده نشود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشاد ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    خدا شفات بده پسروی هم میکنن میگه پیشروی تل حداد رو که عقب نشستین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس