کد خبر 540147
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

وزیر خارجه مصر از مخالفت کشورش با هرگونه عملیات نظامی در داخل مرزهای سوریه خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آلمان، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری خود با وزیر خارجه یونان گفت، درگیری‌ها در سوریه با مداخله برخی طرف‌های خارجی و نیروهای تروریستی شعله ور می‌شود.

وی در ادامه افزود: مصر با هرگونه عملیات نظامی خارج از چارچوب سازمان ملل در مرزهای سوریه مخالف است. این مسئله غیر قابل قبول است و پیشتر اتحادیه عرب بیانیه‌هایی علیه مداخله‌های ترکیه در عراق صادر کرده بود.

شکری تاکید کرد: مسائل پیش آمده در دوره‌های گذشته نشان می‌دهد که هیچ راهکار نظامی نمی‌تواند بحران سوریه را حل و فصل کند اما راهکار سیاسی که بتواند رضایت مردم سوریه را جلب کند و این کشور را از نو بسازد همان راهکار برتر است. ملت سوریه در حال حاضر شاهد آوارگی و ویرانی هستند و جامعه بین الملل باید به تلاش‌های خود برای توقف این روند ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: تلاش‌ها باید برای توقف عملیات‌های خصمانه افزایش یابد و بر روی مسائل مربوط به اوضاع انسانی تاکید شود.

وزیر خارجه یونان نیز عنوان داشت: مهاجرانی که در زمان‌های مختلف به یونان آمده‌اند از جنگ‌های صورت گرفته در کشورهایشان فرار کرده‌اند و یونان تاوان وقوع جنگ در دیگر کشورها را می‌پردازد.

این وزیر یونانی ترکیه را مسئول به وجود آمدن اوضاع کنونی درباره آوارگان در اروپا می‌داند و معتقد است برخی از افراد از این مسئله سوء استفاده کرده و شبکه‌هایی را برای اعزام مهاجران به کشورهای اروپایی تشکیل داده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس