کد خبر 540099
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۱

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با شاه اردن انتقال سیاسی را برای ثبات سوریه یک ضرورت دانست.

به گزارش مشرقبه نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما  در دیدار با عبدالله دوم  پادشاه اردن در واشنگتن گفت: انتقال سیاسی موضوعی ضروری برای پایان جنگ داخلی در سوریه است.

اوباما گفت: مایه مسرت ما است که از یکی از بی باک ترین متحدان خود در جهان یعنی ملک عبدالله پادشاه اردن و هیات همراه وی را استقبال می کنیم. ما مثل همیشه درباره چالش های زیادی که وجود دارد با هم مشورت های قابل توجهی داریم. پادشاه و مردم اردن در زمانه دشواری در ارتباط با  وضع موجود در کشورهای همسایه خود به سر می برند.

ما بخش زیادی از زمان دیدار  خود را به گفتگو درباره وضع  سوریه ،عراق و تلاش های مشترک برای مبارزه با داعش گذراندیم.اردن یکی از هم پیمانان فوق العاده ما در مبارزه با داعش بوده است.

وی افزود: من در این دیدار وی را در جریان مذاکرات خود با پوتین درباره توقف خصومت ها در سوریه گذاشتم. ما درباره رسیدن به انتظارات لازم از این موضوع بسیار محتاط هستیم. اوضاع میدانی بسیار دشوار است اما پیشرفت های ملایمی در هفته گذشته در خصوص ارسال کمک های بشردوستانه برای افرادی که مورد تهدید بودند، وجود داشت.

اوباما افزود: در هفته های آینده می توانیم شاهد کاهش خشونت ها در این کشور که ویران شده است باشیم و سپس این موضوع می تواند سبب آتش بس بلند مدت هم برای شمال و هم برای جنوب  شود و به ما اجازه دهد که در جهت انتقال سیاسی که موضوعی ضروری برای پایان جنگ داخلی در سوریه است  به جلو حرکت کنیم.

در این دیدار همچنین عبدالله دوم پادشاه اردن گفت: به راستی زمانی که دارم واشنگتن را ترک می کنم از حمایت های آمریکا بسیار خوش بین هستم. با نقشی هدایتگرانه که رئیس جمهور اوباما درباره موضوع سوریه از خود نشان داده است و گفتگوهایی که وی با روس ها در این باره داشته است ما می توانیم در مسیر درست حرکت کنیم و دورنمایی گسترده تر را پیش روی خود متصور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 0
    بی شک دنیا بدون اوباما امن تر خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس