کد خبر 539836
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

سخنگوی ائتلاف ضدداعش آمریکا گفت:ما معقتدیم که شکست داعش شروع شده است. ما آنها را در موضع دفاعی می بینیم. اما با تحت فشار قرار گرفتن آنها در عراق و سوریه ممکن است شاهد باشیم که آنها برای نشان دادن خود به سراغ کشورهای دیگر بروند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری اکسپرس،‌ سرهنگ استیو وارن، سخنگوی ائتلاف ضدداعش تحت‌ رهبری آمریکا تاکید کرد: این تروریست‌ها از فرط استیصال ممکن است بخواهند به جهان نشان دهند که همچنان مطرح هستند. یکی از کارهای آنها ممکن است این باشد که دست به یک حمله بسیار چشمگیر در خارج از مرزهایشان بزنند.

وی همچنین به کسانی که قصد رفتن به سوریه به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش را دارند به ویژه انگلیسی‌ها هشدار داد که در صورت این کار یا در حملات هوایی و یا از سوی تروریست‌های دیگر کشته خواهند شد.

وارن گفت: آنها در حملات هوایی ائتلاف یا به دست تروریست‌های دیگر کشته خواهند شد. داعش تحت فشار حملات بی وقفه علیه پایگاه‌هایش در سوریه و عراق در حال شکست خوردن است.

با این حال وی خاطرنشان کرد که جنگ در سوریه چندین سال به طول خواهد انجامید و از آنجا که افراطگران داعش در حال شکست خوردن هستند احتمالا به حملات تروریستی به سبک حملات ماه نوامبر پاریس در کشورهای غربی رو خواهند آورد.

استیو وارن که در بغداد مستقر است، خاطرنشان کرد که چنین حملات تروریستی نشانه قدرت نیست. ما دقیقا آن را به عکس علامت ضعف می دانیم.

وی افزود: از آنجا که این تروریستها تحت فشار قرار گرفته و شروع به تزلزل کرده‌اند تلاش دارند که با این کار ثابت کنند هنوز به آخر خط نرسیده‌اند. حملات هوایی باعث ایجاد پارانویا در قلب گروه تروریستی داعش شده است به ویژه بعد از کشته شدن جان جهادی، جلاد انگلیسی داعش در یک حمله پهپادی در ماه نوامبر گذشته این مساله تشدید شده است.

وارن خاطرنشان کرد: هنگامی که ما جان جهادی را کشتیم شاهد یک سری فعالیت دیوانه وار از سوی آنها بودیم. آنها شروع به دستگیری نیروهایشان کرده و اعدامهای آنها به یکباره افزایش یافت. به گفته وارن، حملات هوایی سبب "ترس و پارانویا" در میان گروه تروریستی داعش شده و از تابستان گذشته تاکنون بیش از 100 تن از رهبران داعش کشته شده‌اند.

وارن خطاب به افراطگران انگلیسی هشدار داد: شما در سوریه کشته خواهید شد، یا از جانب شرکایتان اعدام شده و یا در حملات نیروهای زمینی یا ائتلاف کشته خواهید شد.

به گفته وارن به رغم نشان داده شدن مساله جذب نیرو در ویدیوهای تبلیغاتی داعش تعداد شبه نظامیان خارجی کمتری در حال رفتن به خاورمیانه برای پیوستن به داعش هستند.

وی ادامه داد: داعش 40 درصد از اراضی خود در عراق و 10 درصد از اراضی خود در سوریه را از دست داده است. در 18 ماه گذشته بالغ بر 20 هزار شبه نظامی داعش در حملات هوایی کشته شده‌اند.

شاشنگ جوشی، کارشناس موسسه سلطنتی "رویال یونایتد سرویسز" گفت: این ها افرادی نفرت انگیز هستند. آنها در جاهایی مثل یخچال و دستشویی بمب گذاری کرده اند. آنها حتی در قرآن مقدس نیز بمب گذاشته‌اند و ما چنین چیزی را در چندین مورد در شهر رمادی دیدیم.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس