خط رسانه ای که از سوی رسانه های عمده انگلیسی و آمریکایی در خصوص انتخابات روز جمعه ایران دنبال می شود تاثیرگذاری مستقیم بر نتایج و بیانگر گوشه های از اهداف پشت پرده آنها است.

به گزارش مشرق، رسانه های آمریکایی و انگلیسی در ادامه تلاش های خود برای تاثیرگذاری در روند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری امروز به انتشار گزارش هایی در این خصوص پرداختند که مداخله و جانبداری محسوسی در آنها مشاهده می شود.

رسانه انگلیسی دیلی تلگراف در تلاش برای خط دهی انتخاباتی با پرداختن به پیام اینترنتی رئیس دولت اصلاحات، این اقدام وی را «تلاشی در برابر سعی محافظه کاران برای ساکت کردن وی» خوانده و با اشاره به نزدیکی گروه های اصلاح طلب به وی، رئیس دولت اصلاحات را سرمایه ای برای اصلاح طلبان معرفی کرد.

این رسانه انگلیسی با اشاره به درخواست رئیس دولت اصلاحات مبنی بر رای دادن به لیست اصلاح طلبان، محمد رضا عارف معاون رئیس دولت اصلاحات را رهبر ائتلاف اصلاح طلبان معرفی میکند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نیز در مطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی را آزمونی برای سنجش عملکرد دولت حسن روحانی خواند که تعیین خواهد کرد که آیا وی چراغ سبز برای ادامه برنامه های اصلاحی سیاسی و اقتصادی خودش را دارد یا خیر.

در ادامه این مطلب با هدف جهت دهی انتخاباتی و زیر سوال بردن نهاد قانونی شورای نگهبان آمده است: با اینکه خیلی از اهالی اصلاحات رد صلاحیت شدند احتمال پیروزی برای طرفداران حسن روحانی که با وعده اصلاح روابط با غرب و افزایش آزادی های اجتماعی روی کار آمده است، بالاست.

این روزنامه نیز همسو با برخی رسانه های انگلیسی به طور تلویحی به هدف احتمالی برخی جریان ها در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرده و می نویسد: وظیفه اصلی مجلس خبرگان تعیین رهبری و نظارت بر آن است که شاید در 8 سال آینده اصلی ترین وظیفه آن تعیین رهبری جدید ایران باشد.

این رسانه در ادامه برای تقویت خط رسانه ای خود برای نفوذ در مجلس خبرگان با بالا عنوان کردن سن رهبری، در اقدامی مزورانه و خلاف واقع سعی در بیمار نشان دادن آیت الله العظمی خامنه ای می کند.

آسوشیتد پرس دیگر رسانه عمده آمریکایی، در گزارشی به کمپین تبلیغاتی محمد رضا عارف در متروی تهران پرداخته و به نقل از وی نوشت: در صورتی که در انتخابات پیروز شوم تمرکزم بر حل مشکلات اقتصادی کشور از طریق ایجاد شغل از طریق جذب سرمایه های داخلی و خارجی خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است اصلاح طلبان امیدوار هستند به خاطر دستیابی به توافق هسته ای و لغو تحریم های بین المللی علیه کشور در انتخابات نتایج خوبی به دست آورند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در رابطه با دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هفتم اسفند ۹۴ در گزارشی یک سویه و تفرقه افکنانه نوشت: این انتخابات در مقطع حساسی صورت می گیرد زیرا محافظه کاران بیش از یک دهه است که بر نهادهای سیاسی ایران مسلط هستند و پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۲۰۱۳ این روند را تغییر داد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به رد صلاحیت شماری از داوطلبان فاقد شرایط توسط شورای نگهبان، با حمله به این نهاد قانونی، شرایط انتخابات را ناعادلانه خوانده و در عین حال اذعان کرده است که این انتخابات رقابتی است.

این رسانه انگلیسی همچنین با هدف تضعیف جایگاه مجلس خبرگان رهبری در اهانتی آشکار به این نهاد قانونی می نویسد: نماینده های این نهاد جنبه نمادین دارند و در حقیقت نماینده های رهبر ایران هستند!!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس