عضو ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم با بیان اینکه پس از برجام نیز توجه دولت بیشتر به سرمایه‌گذاری بیرونی است تا داخلی گفت: اصولگراها اولویت اول سرمایه‌گذاری داخلی و سپس سرمایه‌گذاری خارجی است.

کوثری: امنیت ایران امتیاز ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران خارجی است
به گزارش مشرق، محمد اسماعیل کوثری عضو ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ملت ایران در رابطه با امنیت همه هستی‌شان را به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره توجه خاصی به مقوله امنیت داشته‌اند، خاطر نشان کرد: مردم همواره ضمن توجه به امنیت نگذاشته‌اند خدشه‌ای به آن وارد شود و آن را تقویت کرده اند.

کوثری با تاکید بر اینکه دومین شعار ائتلاف اصولگرایان امنیت است، گفت: این مقوله از اهمیت بالایی برخوردار است و مجلس آینده باید بر اساس این تفکر کار خود را شروع کند تا ملت ایران در آرامشی امنیتی قرار گیرد.

این نماینده مجلس در ادامه این نشست تاکید کرد: امنیت مقوله‌ای است که همه موضوعات اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به آن مربوط می‌شود و اگر امنیت وجود نداشته باشد این موضوعات نیز لطمه می‌بینند و در واقع نبود امنیت کارها را مختل می‌کند.

وی افزود: اگر امنیت وجود نداشته باشد و در عین حال سرمایه‌های بسیاری نیز در کشور باشد تمام فکر انسان‌ها بر روی این موضوع است که خود را سالم نگه دارند و اگر احساس شود که در کشور ناامنی وجود دارد قطعا فکرها خوب کار نمی‌کنند و نمی‌توانند تدبیر کنند و تنها به این فکر می‌کنند که از محدوده ناامنی خارج شوند پس اگر سرمایه‌ای هم وجود داشته باشد بیهوده هدر می‌رود بنابراین امنیت از امتیاز بالایی برخوردار است.

کوثری با بیان اینکه ایران از لحاظ امنیتی بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری است گفت: اگر سرمایه‌گذاری به دنبال سرمایه‌گذاری باشد و در عمل صداقت نشان دهد، نمی‌تواند بهتر از ایران برای سرمایه‌گذاری پیدا کند چرا که ایران از امنیت بالایی برخوردار است. در حالیکه در کشورهای منطقه به دلیل توطئه‌ها و وجود تروریست و ارتجاع منطقه ناامنی وجود دارد و نمی‌توان سرمایه‌گذاری کرد. حتی عربستان هم که برای خوشامد به کشورهای استکباری در راستای ناامن کردن منطقه اموری را انجام می‌دهد نیز از این موضوع مستثنی نیست و خودش هم ناامن شده است و سرمایه‌گذاری در این کشور نیز پایین آمده است لذا عربستان برای کشورهای منطقه ناامنی می‌آورد، این ناامنی دامن خودش را هم گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر کشوری ناامن باشد، سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد، ایران را بهترین جا برای سرمایه‌گذاری برشمرد و گفت: گرچه امنیت برای سرمایه‌گذاران صددرصد اهمیت دارد اما اگر این سرمایه‌گذاران بخواهند به اسم سرمایه‌گذاری کار دیگری انجام دهند، قطعا ضرر خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس،  امنیت موجود در کشور را مرهون افرادی از جمله سردار قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: کسانی مانند قاسم سلیمانی و برادران دیگر که در مقابل جنایتکاران از جمله داعش و تروریست‌ها در سوریه و عراق ایستاده‌اند، باعث ایجاد امنیت در داخل ایران شده است چرا که هدف این تروریست‌ها ایران بود و حالا ما امنیت خود را مرهون این افراد هستیم. همچنین اگر دولت هم می‌تواند اقداماتی را انجام دهد و یا اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیالی آسوده در ایران سرمایه‌گذاری کنند به دلیل این امنیت است که در کشور وجود دارد.

کوثری در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در مورد خلاءهایی که در برجام وجود دارد و مانع ناامنی و عدم سرمایه‌گذاری می‌شود گفت: اینکه در برخی از جاهای برجام سبب می‌شود ناامنی بوجود آید، کاملا درست است چرا که ما تعهدات خود را کامل انجام دادیم اما طرف مقابل این تعهدات را به صورت کامل و در عمل انجام نداده است وحتی اگر سرمایه‌گذاران قبول کنند که در این توافق ظاهری در ایران سرمایه‌گذاری کنند از سوی آمریکا تهدید می‌شوند که تا زمانی که ما مجوز قطعی نداریم اگر در ایران سرمایه‌گذاری کنید جلوی آن را می‌گیریم بنابراین این انجام نشدن تعهدات مقابل مانعی بر سر راه سرمایه‌گذاری است.

کوثری در پاسخ به این سوال که چه فرقی بین مجلس اصولگرا و مجلس اصلاح‌طلب در بحث سیاست خارجی است، گفت: ما در این زمینه دو تفکر داریم، اصولگرایان در درجه اول معتقد به توانمندی داخلی براساس ظرفیت داخلی هستند. معتقدیم که سرمایه‌های خودمان را باید فعال کنیم و سپس به سراغ سرمایه‌گذاری خارجی برویم. در صورتی که تفکر اصلاح‌طلب معتقد است که از ابتدا به فکر سراغ خارجی‌ها رفت و اعتقاد محکمی به توانمندی داخلی ندارند.

وی افزود: این تفکر هم‌اکنون در دولت نیز دیده می‌شود و حضرت آقا نیز مسئله اقتصاد مقاومتی را به همین دلیل مطرح کرده است که باید از سرمایه خودمان استفاده کنیم و در کمبودها و نیازها از آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پس از برجام نیز توجه دولت بیشتر به سرمایه‌گذاری بیرونی است تا داخلی گفت: اصولگراها اولویت اول سرمایه‌گذاری داخلی و سپس سرمایه‌گذاری خارجی است.

کوثری در پاسخ به سوال دیگری درباره تحریم‌های برداشته شده نیز گفت: از نظر مسئولین دولتی تحریم‌ها برداشته شده است اما مجلس فعلی دنبال این است که همه مسئولین مربوطه را اعم از بانک مرکزی و کسانی که در مسئله برجام دخیل بودند را به مجلس بکشانیم و بفهمیم که چقدر این موضوع عملیاتی شده و چقدر در حد شعار بوده است بنابراین تلاش می‌کنیم هفته آینده این مسئله را پیگیری کنیم.

وی در خصوص دخالت انگلیسی‌ها در انتخابات 7 اسفند نیز گفت: انگلیسی‌ها هنوز خیال می‌کنند ایام جنگ جهانی دوم است که قدرت دارند تا در امور دیگر کشورها دخالت کنند آنها فراموش نکنند که داعش را به وجود آوردند و باید ابتدا این جنایت‌ها را جمع کنند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم کسانی که مورد حمایت انگلیسی‌ها قرار گرفته‌اند از آنها سریعا برائت جویند وگرنه مردم در پای صندوق‌های رای مشت محکمی بر دهان امثال بی‌بی‌سی خواهند زد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس