نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که گروه شبه‌نظامی یگان‌های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان در بمب‌گذاری آنکارا با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که گروه شبه‌نظامی یگان‌های مدافع خلق در سوریه از گروه پ.ک.ک دستور می‌گیرند و به دنبال ایجاد شورش در جنوب شرق ترکیه و استقلال کردستان هستند.

داوداوغلو در پارلمان اعلام کرد مقصر معرفی کردن پ ک ک در بمبگذاری یک خودرو که منجر به کشته شدن دستکم 28 تن در آنکار شد تلاشی در جهت تبرئه کردن یگان‌های مدافع خلق کرد بود. به اعتقاد نخست‌وزیر ترکیه این دو گروه با همکاری یکدیگر این بمبگذاری را انجام داده‌اند.

جب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  نیز پیش از این در سخنانی گفته بود: ترکیه حق دارد تا در سوریه یا هر جای دیگری که ممکن است سازمان های تروریستی در آن حضور داشته باشند، عملیات انجام دهد.

وی در ادامه افزود: ترکیه حق دارد تا در سوریه و مکان هایی که سازمان های تروریستی مستقر شده اند، عملیات انجام دهد، ان هم با توجه به تهدیداتی که آنکارا با آن روبرو است.

اردوغان مدعی شد: اوضاع سوریه مساله حق حاکمیت کشورهایی نیست که قادر به کنترل همگرایی سرزمین خود نیستند. بر عکس، این مساله نشانگر عزم ترکیه برای حفاظت از حقوق حاکمیتی خود است. هیچ کس نمی تواند حق ترکیه برای دفاع از خود در برابر اقدامات تروریستی که ترکیه را هدف قرار می دهد، محدود کند، آنها نمی توانند ترکیه را از استفاده از این حق خود منع کنند.

ترکیه از 13 فوریه گلوله باران مواضع کردهای سوریه را آغاز کرده است. پیشروی کردهای سوریه به سوی مرز ترکیه و بیرون راندن تروریست های داعش از این مناطق موجب نگرانی و هراس مقام های آنکارا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    8 0
    این باز حرف زد
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    خب راست میگه پژاک هم از اونا دستور میگیره کلا پ ک ک خط دهنده کردستانهای این 4 کشور هستند برای تجزیه فقط بارزانی فهمیده نیتشون چیه باهاشون گرم نیست
  • ایرانی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    55 0
    اون کسی که کامنت میذاره ترکها مغول نیستند خوب به قیافه داوود اغلو نگاه کنه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس