کد خبر 539210
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

در حالی گزارش‌ها از قطع یارانه نقدی برخی اقشار کم‌درآمد حکایت دارد که سخنگوی دولت گفت: تحت هیچ شرایطی یارانه افراد کم درآمد قطع نمی‌شود.

 به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت امروز در همایش «تبیین سیاست‌های برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی» در تهران گفت: تحت هیچ شرایطی یارانه افراد کم درآمد قطع نمی‌شود. در حال حاضر بیش از ۷۵ میلیون نفر ایرانی یارانه دریافت می‌کنند و پرداخت یارانه نقدی به این تعداد توسط دولت به این معنی است که به خاطر عدم دسترسی به اطلاعات کافی، محرومین از دریافت یارانه نقدی بازنمانند.

سخنگوی دولت افزود: سیاست پرداخت یارانه‌ نقدی با تاکید در دولت ادامه خواهد یافت برای اینکه این جامعه هدف؛ یعنی محرومین و فقرا مورد نظر است و پرداخت یارانه برای توانمندسازی این افراد مهم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، یکی از مقوله‌های بسیار مهم در برنامه ششم توسعه را اشتغال ذکر کرد و افزود: اگر تصور شود که برای ایجاد اشتغالزایی، رشد و سرمایه‌گذاری را باید دو مقوله جدا از هم در نظر بگیریم، اشتباه کرده‌ایم و از این طریق اشتغالزایی امکان‌پذیر نخواهد شد.

وی، ایجاد ۹۰۰ هزار فرصت شغلی در سال‌های برنامه ششم توسعه برای نیروی بازار کار که غالباً هم تحصیل‌کرده هستند را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای رسیدن به نرخ بیکاری ۷ درصد هدف‌گذاری شده در پایان سال ۹۹؛ یعنی سال پایانی برنامه ششم توسعه باید تمهیدات و مقدمات آن از هم‌اکنون فراهم گردد.

نوبخت با تاکید بر اینکه دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی بدون توجه به تامین مالی مناسب، امکان‌پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: با توجه به رشد اقتصادی، دغدغه دیگر، بهبود معیشت مردم است.

وی، یکی از دلایل نوسانات ارزی را افزایش قدرت پول ملی و قدرت خرید و تثبیت آن ذکر کرد و گفت: برای برنامه ششم توسعه ۱۲ موضوع فرابخشی و ۱۷ موضوع بخشی به عنوان اهداف کلی مدنظر است، در عین حال اهداف کمی نیز برشماری شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، برنامه ششم توسعه را سومین برنامه سند چشم‌انداز و اولین برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: مبانی نظری ما، سیاست‌های ابلاغی است.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به رشدهای بالاتر از ۸ درصد باید خود را آماده کنیم. همچنین برای تدوین برنامه ششم توسعه، از آسیب‌شناسی‌های برنامه‌های قبلی استفاده شده و جداول کمیِ کلانِ فرابخشی و بخشی در برنامه مد نظر قرار گرفته است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • دلسوز ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    سلام. قسم حضرت عباس را مردم باور کنند یا دم خروس را؟ در مملکتی که کار نیست و روز به روز بر تعداد بیکاران اضافه میشود . رانت و ثروت دست تعداد بسیار محدودی قرار دارد. اگر فرمایش جناب نوبخت را بخواهیم باور کنیم دولت برای ساماندهی این مردم بیکار با این گرانی بایستی عنایت ویِژه داشته باشد ولی آیا دارد؟ اقشار گم در آمد علی الخصوص بازنشستگان که به دیزی دولت و پاداش های انچنانی وصل نیستند. هستند؟
  • الف رسول پور ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    بفرمایند آدرس بدم اینجا توی یه روستا به یه خانومی که با یه پسر معلول زندگی میکنه یارانشو قطع کردید.
  • فرهنگي ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    من فرهنگي پدر خانومم يك خانه معامله كرده يارانه اش رو قطع كردن، الان كه من يارانه خودم و خانمم رو جدا كردم، به خانمم يارانه نمي دن! اگر بر فرض پدر خانمم پولدار باشه من بايد يارانه خانمم رو از او بگيرم.
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    گاهی لحظه های سکوت پر هیاهوترین لحظه های زند گی هستند مملو از آنچه میخواهیم بگوییم ولی نمی توانیم
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    نه تورو خدا بفرمایید قطع کنین
  • معلم ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    جناب آقای نوبخت ،ربیعی ،میدری به استحضار شما می رسانم من یک معلم ساده هستم با پنج سر عائله ویک پسر دانشجو ودو دختر در حال تحصیل و همسرم هم خانه دار است هرچه گفتم من بیش از یک ماشین پراید ندارم آن هم وامش تمام نشده است قبول نکردند که مرغ یک پا دارد که تو سه تا ماشین به نامش است من ماندم که در روز قیامت چه جوابی به بچه های من خواهند داد من خیلی ها را می شناسم چندین مغازه و ماشین وباچندین میلیون در آمد یارانه شان قطع نشده است فقط زور شان به فقیر و بیچاره می رسد علم برزخ خیلی نزدیک است شاید لحظه دیگر باشد .........
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    منم سراغ دارم به خدا
  • ساکن رفسنجان ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    به نظر من باید یارانه همه افراد قطع بشه،این چقدر پوله که براش سر ودست میشکنند
  • یاسر ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    این آقا در دوره احمدی نژاد کارش چی بود. من نمیدونم چکاره هست که در تمام مسائل دخالت میکنه. اون کلیدی که میگن فکر کنم دست ایشون باشه که هنوز درو باز نکرده.
  • علی ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    این دولت اگه یارانه ها را حق مسلم مردم است قطع کند دیگه رای نمیاره. راستی اقای روحانی و اقای نوبخت و دولتیان عزیز امروز که برجام دیگه به سر انجام رسیده و دوستی با امریک و کشورهای خارجی در حال رونق است.خوب بهتر است یارانه ها را از 45 هزار به نفری صد هزار برسانید. ما کارمندان بدبخت که ماهانه حمه کل درامدمان 2 میلیون است و خالص دریافتی یک میلیون پانصد هزار است.دلمان به یارانه هاخوش است. اگر این راهم قطع کنید پس دیگه از چشم ما این دولت و دوستانش خواهند افتاد
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    رییس اتاق بازرگانی ایران بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس