علی نوبخت، کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا در لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت یک اقتصاددان نیز حضور ندارد، گفت: بالاخره همه پزشکان اقتصاددان نیز هستند و از طرفی همه ملت خودشان را در موضوع اقتصاد صاحب تخصص می‌دانند و حتی در این باره راه‌حل‌هایی را نیز ارائه می‌کنند بنابراین می‌توان گفت هر 30 نفر لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت اقتصاددان هستند.

نوبخت: چون همه ملت خودشان را اقتصاددان می‌دانند پس هر 30 نفر لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت هم اقتصاددان هستندبه گزارش مشرق، علی نوبخت عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه انتخابات برای تعیین حق حاکمیت مردم برای سرنوشت آنهاست، گفت: 7 اسفند با حضور در پای صندوق‌های رای نسبت به تعیین سرنوشت خود اقدام خواهیم کرد تا در آینده کشوری مقتدر، دارای امنیت داشته باشیم.

وی در خصوص علت حضور خود در انتخابات گفت: بنده احساس تکلیف کردم که باید در صحنه مشارکت ملی حضور داشته باشم و صدای ملت را از درون خانه ملی آنها به اطلاع برسانم و در اتخاذ تصمیمات برای فردای بهتر کشور تاثیرگذار باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: تامین سلامت آحاد ملت ایران و درمان رایگان از برنامه‌های آینده بنده است. همچنین ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، کمک به سلامت مادران و کودکان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین تداوم طرح تحول نظام سلامت که یک طرح اثربخش برای مردم ایران است را جزو مهمترین اولویت‌های کاری خود در مجلس آینده قرار داده‌ام.

نوبخت تاکید کرد: با توجه به مشی اعتدالی که امروز در کشور فراگیر شده است امیدوارم با توجه به امکانات کشور نسبت به حل معضلات اقدام و تلاش کنم.

وی در ادامه با اشاره به سابقه کاری خود گفت: بنده در دولت سازندگی معاون درمان وزارت بهداشت بودم و در آن زمان درآمدهای ما از نفت محدود بود اما هیچ بیمارستان دولتی و دانشگاهی حق دریافت وجه در بدو ورود را از بیماران نداشتند و تنها مبلغ اندکی گرفته می‌شد که اگر بیماری امکان پرداخت آن را نداشت نیز این مبلغ گرفته نمی‌شد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل تاخیر حضورش در لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت گفت: برای طی مراحل قانونی و تایید صلاحیت باید مراحل متعددی طی شود تا تایید صلاحیت نهایی اعلام شود. در وهله اول نامم در لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت قرار نداشت ولی زمانی که دوستان متوجه شدند حضور بنده در صحنه انتخابات قطعی شده است که با انتقال آقای سلیمانی‌راد از حوزه انتخابیه خدابنده امکانپذیر نبود، نام بنده را جایگزین ایشان در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت شد و حضور بنده در این فهرست ناشی از تقدیر الهی است.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان مردم گفت: بنده در دوران انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد آقای روحانی اعلام کرده بودم که اگر ایشان انتخاب شوند وضع درمانی را از اوضاع فلاکت‌بار کنونی نجات خواهند داد و این وابسته به تجربه‌ام در دولت سازندگی بود و اگر به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب شوم طرحی که مبتکر اصلی آن بودم اجرایی خواهم کرد تا مردم دیگر نگرانی از وضعیت بهداشت و درمان خود نداشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت یک اقتصاددان نیز حضور ندارد گفت: بالاخره همه پزشکان اقتصاددان نیز هستند و از طرفی همه ملت خودشان را در موضوع اقتصاد صاحب تخصص می‌دانند و حتی در این باره راه‌حل‌هایی را نیز ارائه می‌کنند بنابراین می‌توان گفت هر 30 نفر لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت اقتصاددان هستند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه بنده هنوز به داخل مجلس نرفته‌ام از خیلی‌ها سوال دارم تاکید کرد: بنده به هیچ وجه چشم بسته از هیچ احد و جناحی حمایت نمی‌کنم و ملاکم عملکرد افراد است البته بنده با همه جناح‌های سیاسی کار کرده‌ام و اگر مجلس با هر جناح سیاسی و فردی تشکیل شود بنده قطعا با آنها همکاری خواهم کرد.

نوبخت تصریح کرد: بنده از دولت حمایت می‌کنم اما این به آن معنا نیست که اگر هر کاری در دولت انجام شود خوب است و منتقد هر مجموعه‌ای هستم که اصول قانونی و تامین رفاه اجتماعی مردم را رعایت نمی‌کند.

وی افزود: بنده خودم را یک مسلمان و فرد آزاده می‌دانم و با همه نمایندگان مجلس تعامل مثبت و سازنده خواهم داشت و همچنین از همه جناح‌های سیاسی نیز دوستان خوبی دارم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه  در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در لیست اصلاح‌طلبان تخصص‌های مختلف دیده نمی‌شود گفت: لزوم ندارد افرادی خاص با تخصصی خاص وارد مجلس شود بلکه برای هر کاری که یک نماینده قصد انجام آن را دارد و به آن موضوع عالم باشد کافی نیست و شرط داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای ورود به مجلس لازم است البته در این بین باید از مشاوران امین و متخصص برای انجام کار استفاده شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اینکه نشد حرف که ملت همه اقتصاد دان هستن این توجیه نیست ملت در همه زمینه ها خوب هستند این دلیل نمیشود که شما واردمسولیتی شوید که درآن تخصص ندارید مردم مشکل اقتصادی دارند
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    من اقتصاد دان نیستم ولی یک سفره دارم که از هراقتصاد دانی اقتصاد دانتر است وهر چه امار وارقام برایش میخوانم روز به روز کوچکتر میشود
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    من الان قانع شدم!!!!!!!!!!!
  • ناشناس ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    نظرات مردم عادی و حتی پزشکان در مورد اقتصاد تخصصی نیست و نظرات تخصصی را باید از اقتصاد دانان شنید .
  • ناشناس ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دمت گرم . خخخخخخخخ .
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اصلاح طلبان دغدغه اصلی شون سیاسی کاری و منافع جناحی میباشد و دغدغه معیشت زندگی مردم را ندارند.
  • قضنفر ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ینی تیکه انداخته بلا!!!! نه فقط اخوی گرام و اعوان وانصار کارگزارانی تو این مملکت اقتصاددانن و بقیه کشک !!!
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    استدلال نوبخت گونه یعنی این! الحق که داداشن!
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    +100000

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس