کد خبر 538741
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

با گسترش نفوذ طالبان و نبود استراتژی لازم برای ادامه حضور نیروهای استرالیایی در افغانستان، برخی از رسانه‌های این کشور از تلاش برای یافتن «استراتژی خروج» خبر می‌‌دهند.

 به گزارش مشرق به نقل از «وی‌.ای.تودی» استرالیا، وخیم‌تر شدن وضعیت امنیتی، بقایای القائده، طالبان و نفوذ افراد وابسته به داعش، فساد و فقر در افغانستان از جمله دلایل روشن نبود استراتژی مناسب در 15 سال اخیر است. استرالیا هنوز هم تلاش می‌کند تا استراتژی خروجی از این کشور بیابد.

حدود 15 سال از حضور نیروهای استرالیایی و همکاری با ناتو در افغانستان می‌گذرد.

رسانه‌های استرالیایی با انتقاد از حضور طولانی مدت و بیهوده نظامیان این کشور در افغانستان دولت، سیاستمداران و مقامات ارشد نظامی این کشور را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

استرالیا در حال حاضر حدود 270 نظامی در افغانستان دارد و ظاهرا حضور این نظامیان به حضور آمریکا در این کشور گره خورده است.

جنگ افغانستان طولانی‌ترین جنگ تاریخ استرالیا محسوب می‌شود.

حدود 30 هزار نظامی استرالیایی از سال 2001 میلادی تاکنون در افغانستان در ماموریتهای ناتو شرکت کرده‌اند.

این در حالی است که چندی پیش «مالکولم ترنبال» نخست وزیر استرالیا در سفر از پیش اعلام نشده خود به کابل در دیدار با اشرف‌غنی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که نیروهای خود را در این کشور افزایش می‌دهد.

ترنبال گفت: استرالیا تعداد نیروهای خود را برای حمایت از نیروهای ناتو در افغانستان افزایش خواهد داد.

در طول 12 سال حضور نیروهای استرالیایی در افغانستان حدود 41 نظامی این کشور کشته شدند.

استرالیا قصد دارد تا 20 نظامی دیگر به نیروهای خود در افغانستان اضافه کند که تعداد کل نیروهای این کشور را به 270 تن می‌رساند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس