کد خبر 538472
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

‌معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در حال حاضر هوای همدان در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش مشرق، "رضا دانش‌پژوه" افزود: از هشت صبح روز گذشته به مدت 24 ساعت، به طور متوسط شاخص غلظت ذرات کمتر از 10 میکروگرم در هر مترمکعب یا به صورت پی‌ام 10، به عدد 281 رسید که نشان‌دهنده این مسأله بود که همدان در وضعیت اضطرار قرار داشت و نسبت به کل ایام سال می‌توان گفت این شهر یک شب آلوده را تجربه کرد.

وی یادآور شد: در ساعت 12 شب گذشته، بیشترین غلظت آلودگی با حدود 6 تا هفت برابر حد استاندارد بود و از این ساعت تا اوایل صبح امروز این آلودگی به یک سوم رسید و در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

دانش‌پژوه در ادامه تنها عامل آلودگی در شهر همدان را ذرات کمتر از 10 میکروگرم دانست و تصریح کرد: منشأ اصلی این آلودگی، مناطق خارج از استان، مناطق غرب و جنوب غربی مانند کشورهای عراق و حتی عربستان و اردن بوده است.

وی به روند ادامه آلودگی در همدان اشاره کرد و گفت: براساس تجربه‌های به دست آمده، از اسفند تا اواخر اردیبهشت‌ماه با توجه به جریانات جوی از سوی مدیترانه و غرب کشور این وضعیت در صورت وزش بادهای شدید و خشک بودن زمین‌ که سوغات این فصول بوده، مشاهده شده است و کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه آلودگی هوا، شهرستان‌های دیگر را تحت تاثیر قرار داده، عنوان کرد: این رویداد در نیمه جنوبی استان نیز مشاهده شد.

دانش‌پژوه در بخش دیگری با اشاره به آلودگی همدان در ابتدای سال تا کنون، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون، همدان سه روز هشدار را تجربه کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غلظت ذرات تا 150 میکروگرم وضعیت عادی، 150 تا 250 وضعیت هشدار، 250 تا 350 اضطرار و بیشتر از این میزان نشان‌دهنده وضعیت بحرانی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس