منچستریونایتد در این فصل نتایج پر فراز و نشیبی کسب کرده و شاید فن‌خال خیلی زودتر از پایان فصل این باشگاه را ترک کند. اگر چه او را مقصر اصلی ناکامی شیاطین سرخ می‌دانند اما نباید نقش بازیکنان را در این میان نادیده گرفت.

مقصران اصلی سقوط شیاطین سرخبه گزارش مشرق،‌ منچستریونایتد پنجشنبه شب برابر تیمی از دانمارک یکی از تحقیرآمیزترین شکست‌های اروپایی خود را تجربه کرد. لوئیس فن‌خال که روزهای سختی را در جزیره سپری می‌کند توقع نداشت شاگردانش برابر تیمی که از سال 1999 و همزمان با قهرمانی خاطره‌انگیز یونایتدها در اروپا مشغول فعالیت است و سابقه‌ای 17 ساله دارد بازنده باشند. او حالا بیش از هر زمان دیگری خطر اخراج را در نزدیکی خود می‌بیند و حتی گفته می‌شود پیش قرارداد مورینیو با این تیم به امضا رسیده و فقط زمان حضور او در اولدترافورد نامشخص است.

یکی از مهمترین انتقاداتی که از این مربی هلندی می‌شود تغییرات زیادی است که او در هر بازی در ترکیب تیمش انجام می‌دهد. او در این فصل تنها در چهار مسابقه تیمش را بدون جابجایی نسبت به بازی قبل راهی میدان کرد. فن خال در این فصل از 30 بازیکن در دیدارهای تیمش استفاده کرده که البته بعضی از آنها قرضی یا قطعی از این باشگاه جدا شده‌اند. در ادامه به بررسی عملکرد این بازیکنان تا اینجای فصل می‌پردازیم.

دروازه‌بان‌ها:
داوید دخه‌آ: او پس از کش و قوس‌های فراوان و در حالیکه در آستانه پیوستن به رئال‌مادرید بود در منچستریونایتد ماندگار شد. دخه‌آ در این فصل نمایش بسیار خوبی داشته و یکی از بهترین‌های تیمش بوده است. در بعضی از مسابقات او به تنهایی تیمش را نجات داده و این پرسش مطرح است که منچستریونایتد بدون او چه جایگاهی در جدول لیگ برتر داشت.
امتیاز: 8.5 از 10

مقصران اصلی سقوط شیاطین سرخ

سرخیو رومرو: با توجه به شرایط دخه‌آ در ابتدای فصل و مشخص نبودن وضعیت او، رومرو در 4 بازی ابتدایی یونایتد در ترکیب این تیم به میدان رفت و پس از آن و با بازگشت دروازه‌بان اسپانیایی، همیشه انتخاب دوم فن‌خال بود. البته با مصدومیت احتمالی دخه‌آ، او می‌تواند خیال کادر فنی را از بابت دروازه راحت کند.
امتیاز: 6 از 10

مدافعان:
فیل جونز: مصدومیت‌های زیاد او در طول فصل باعث شد تا نتواند در فرم ایده‌ال خود قرار گیرد. البته زمانیکه او به عنوان زوج کریس اسمالینگ در قلب خط دفاع قرار می‌گرفت عملکرد نسبتا خوبی داشته است. او نیاز به حضور بیشتر در ترکیب دارد تا بتواند به دوران اوجش برگردد.
امتیاز: 5 از 10

مارکوس روخو: او هم مصدومیت‌های زیادی را متحمل شده و کمتر در ترکیب این فصل منچستریونایتد قرار گرفته است. هواداران آینده‌ای درخشان برای او در منچستریونایتد پیش بینی می‌کردند اما او باید بیش از این آنها را متقاعد کند. روخو گاهی اوقات تمرکزش را در بازی از دست داده و جاگیری‌های اشتباهی دارد که در مسابقات مهمی چون لیگ برتر می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
امتیاز: 5 از 10

کریس اسمالینگ: یکی از معدود بازیکنان این فصل منچستر که توانسته انتظارات را برآورده کند. نمایش قابل تحسین او در این فصل خیال منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس را از داشتن یک مدافع میانی مطمئن راحت کرده است. در پایان عصر فن‌خال در اولدترافورد، رساندن اسمالینگ به این سطح خوب می‌تواند یکی از دستاوردهای مرد هلندی باشد. حالا باید بدنبال یک زوج مناسب برای او گشت.
امتیاز: 8.5 از 10

لوک شاو: او تا پیش از مصدومیت شدیدش برابر آیندهوون در لیگ قهرمانان، به خوبی توانسته بود در ترکیب تیمش تاثیرگذار باشد. شاو در جمع یونایتدها بسیار بدشانس بوده و هواداران امیدوارند این مدافع چپ‌پای 20 ساله خیلی زود بهبود یافته و قوی‌تر از گذشته برگردد.
امتیاز: 6 از 10

مقصران اصلی سقوط شیاطین سرخ

پادی مک‌نیر: پس از اینکه او توانست فصل گذشته خودش را به ترکیب تیم برساند انتظار می‌رفت که در فصل جدید زمان بیشتری به او داده شود اما این اتفاق رخ نداد. حضور گاه و بیگاه او در ترکیب تیم با شکست‌های بدی همراه بود، از بازی با بورنموث گرفته تا دیدار اخیر با میدیلند دانمارک که تردیدهایی را در مورد او و اینکه آیا در حد و اندازه‌های چنین تیم بزرگی است را مطرح کرد. شاید اگر مک‌نیر با قراردادی قرضی راهی تیم دیگری شود راه پیشرفت را بهتر طی کند.
امتیاز: 5 از 10

متیو دارمیان: این مدافع راست خیلی زود در لیگ برتر جا افتاد و بدون تردید بازیکن خوبی است. او قابلیت‌های خوبش را در کناره خط نشان داده و بازیکن دیدارهای بزرگ است و در دیدار با لیورپول نیز بسیار تاثیرگذار بود.
امتیاز: 7 از 10

دالی بلیند: مصدومان زیاد یونایتد در خط دفاعی او را مجبور کرد که تغییر پست داده و به عنوان یک مدافع به میدان برود. بلیند سعی کرده خود را با پست جدید خود وفق دهد. این بازیکن هلندی عملکرد قابل دفاعی در این فصل داشته و تردیدی در توانایی‌های او وجود ندارد.
امتیاز: 7.5 از 10

مقصران اصلی سقوط شیاطین سرخ

دونالد لاو: فن‌خال به تازگی بیشتر از بازیکنان جوان استفاده می‌کند و این بازیکن 21 ساله هم پس از اینکه نیم فصل نخست را بصورت قرضی در ویگان سپری کرده بود، در دیدارهای اخیر برابر ساندرلند و میدیلند به میدان رفت. هنوز برای قضاوت درباره او و عملکردش زود است.
امتیاز: 6 از 10

کامرون برادویک ‌جکسون: جوان 19 ساله شیاطین سرخ پس از مصدومیت لوک شاو این فرصت را پیدا کرد که در سمت چپ خط دفاعی به میدان برود و به خوبی توانست توانایی‌هایش را در فوتبال سخت جزیره نشان دهد. اگر او بتواند همین روند را ادامه دهد می‌تواند یکی از معدود نقاط مثبت فصل کابوس‌وار یونایتد باشد.
امتیاز: 7 از 10

اشلی یانگ: پس از رنسانس فصل گذشته، فن‌خال تصمیم گرفت یانگ را به یک مدافع – هافبک تبدیل کند و او هم به خوبی در پست جدیدش جا فتاده است. یانگ با سرعت خوب و کنترل خوبی که روی توپ دارد به خوبی در حملات شرکت می‌کند و در کارهای دفاعی هم سخت تلاش می‌کند تا بهترین نمایش را داشته باشد.
امتیاز: 7.5 از 10

گیرمو وارلا: مدافع راست اروگوئه‌ای منچستر در دیدارهایی که به میدان رفته به خوبی از عهده وطایفش برآمده و بخصوص در فاز تهاجمی عملکرد بهتری دارد. البته او قطعا نیاز به بازی‌های بیشتری دارد تا بتواند خود را ثابت کند.
امتیاز: 7 از 10

هافبک‌ها:
خوان ماتا: این ستاره اسپانیایی هنوز هم در بازی‌های تیمش تاثیرگذار است اما در این فصل از فرم مطلوبش به دور بوده و شاید حتی در تابستان از این تیم جدا شود. او در دانمارک یکی از بدترین‌ نمایش‌های خود برای منچستریونایتد را داشت و اگر می‌خواهد نقش شماره 10 تیم را ایفا کند باید خیلی بهتر از اینها باشد.
امتیاز: 6 از 10

مقصران اصلی سقوط شیاطین سرخ

مایکل کریک: با توجه به سیستم چرخشی هافبک‌های تدافعی منچستریونایتد، او این فصل کمتر در ترکیب تیمش به میدان رفته اما هر زمان که این هافبک 34 ساله در زمین حضور داشته، یونایتد نمایش بهتری ارائه کرده است. منچستریونایتد بدنبال جانشینی مناسب برای این هافبک پا به سن گذاشته است تا در سال‌های آینده جای خالی او را پر کند.
امتیاز: 6.5 از 10

آنتونیو والنسیا: دیگر قربانی مصدومیت که در ابتدای فصل در پست مدافع راست به میدان می‌رفت و حتی در صورت بهبود مصدومیتش کار سختی برای بازگشت به ترکیب اصلی این تیم دارد.
امتیاز: 5 از 10

مروان فلینی: واقعا مشخص نیست او چه چیزی به تیم کنونی یونایتد افزوده است. فن‌خال امیدوار بود او بتواند به بحران خط میانی تیم خاتمه دهد اما بازی کند و تاخیری او نتوانست کمکی به این تیم کند. فلینی سمبل بازی کند و راکد منچستریونایتد بخصوص در اولدترافورد است و به احتمال فراوان در صورت حضور یک سرمربی جدید در این تیم، راهی باشگاه دیگری خواهد شد.
امتیاز: 4 از 10

مقصران اصلی سقوط شیاطین سرخ

مورگان اشنایدرلین: یک هافبک جنگنده که توانسته در ترکیب این فصل یونایتد بیشتر از سایر هم پستی‌هایش اعتماد فن‌خال را جلب کند. البته هنوز نمی‌توان او را جانشینی شایسته برای کریک دانست اما این امیدواری را بوجود آورده که بتواند در سال‌های آینده یکی از ستاره‌های تیمش در خط میانی باشد.
امتیاز: 6.5 از 10

باستین شواین‌اشتایگر: فن‌خال امید زیادی داشت تا ستاره سابق بایرن‌مونیخ بتواند بخش عمده‌ای از مشکلات این تیم را حل کند اما در فوتبال جزیره نتوانست تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. این هافبک 31 ساله نتوانست خود را با فوتبال سریع انگلستان وفق دهد و فن‌خال هنوز نمی‌داند در کدام پست خط میانی تیمش از شواینی استفاده کند. در این شرایط آینده او در منچستر چندان روشن نیست.
امتیاز: 5 از 10

آندر هره‌را: یک بازیکن فوق‌العاده که اگر کادر فنی بتواند از تمام توانایی‌های او استفاده کند می‌تواند به اسلحه‌ای مرگبار برای تیم تبدیل شود. کاری که فن‌خال هنوز نتوانسته انجام دهد. او این فصل هم زیاد در ترکیب اصلی قرار نگرفته و اگر بتواند فرصت مناسب را پیدا کند، توانایی‌هایش را به رخ خواهد کشید.
امتیاز: 7 از 10

مقصران اصلی سقوط شیاطین سرخ

عدنان یانوزای: پس از سپری کردن یک دوره قرضی ناامیدکننده در دورتموند، این هافبک بلژیکی مجددا به اورلدترافورد برگشته و در چند مسابقه نیز برای یونایتد به میدان رفته است. او بی‌شک یکی از جوانان آینده‌دار باشگاه است اما سخت است که در سیستم کنونی منچستر، جایی برای او پیدا کرد و فن‌خال نیز برنامه‌ای برای او ندارد. یانوزای باید امیدوار باشد که مربی بعدی دیدگاه متفاوتی نسبت به داشته باشد.
امتیاز: 5 از 10

نیک پاول: او در جریان دو شکست مهم این فصل یونایتد در ترکیب حضور داشت: دیدار با وولفسبورگ در لیگ قهرمانان و شکست برابر بورنموث در لیگ برتر. پس از آن با انتقالی قرضی به هال‌سیتی رفت که به نظر می‌رسد انتخاب هوشمندانه‌ای بود.
امتیاز: 5 از 10

جسی لینگارد: خیلی صبر کرد تا در نهایت توانست فرصت حضور در ترکیب اصلی تیمش را پیدا کند و این بازیکن 23 ساله به خوبی از فرصت بدست آمده استفاده کرد و تاثیرگذاری بالایی در گلزنی‌های تیمش داشته است. گل‌هایش برابر وست‌برومویچ، نیوکاسل، استوک‌سیتی و چلسی نشان داد که می‌تواند به بازیکن سطح بالایی برای تیمش تبدیل شود.
امتیاز: 7 از 10

آندریاس پریرا: در چند مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد و برابر ایپسویچ در جام اتحادیه هم موفق به گلزنی شد. این جوان 20 ساله هم می‌تواند در آینده عملکرد بهتری داشته باشد به شرطی که از فرصت‌هایش استفاده کند.
امتیاز: 6 از 10

مهاجمان:
وین رونی: فصل پر فراز نشیبی را تا اینجا پشت سر گذاشته و این سوال وجود دارد که آیا دوران او به پایان رسیده؟ اما او با گلزنی‌هایش در هفته‌های اخیر و پیش از مصدومیتی که باعث دوری 2 ماهه‌اش از فوتبال شده ثابت کرد که هنوز یک مهاجم تاثیرگذار است. البته این تاثیرگذاری در کمتر دیداری در این فصل دیده شد. هواداران امیدوارند که او پس از مصدومیت هم همچنان رونی هفته‌های اخیر باشد.
امتیاز: 6 از 10

آنتونی مارسیال: وقتی منچستریونایتد در تابستان گذشته در ازای مبلغی هنگفت این مهاجم فرانسوی را به خدمت گرفت بسیاری تعجب کردند اما او ثابت کرد که ارزش این هزینه را داشته و مهاجمی عالی است. او در این فصل 11 گل و 8 پاس گل در کارنامه‌اش ثبت شده و در ترکیب این تیم بسیار مثمرثمر بوده است.
امتیاز: 8.5 از 10

مقصران اصلی سقوط شیاطین سرخ

ممفیس دپای: نخستین فصل حضور این مهاجم مستعد هلندی در لیگ برتر اصلا مطابق انتظار پیش نرفت. انتقادات زیادی از نوع بازی او و حواشی زیادی که در این فصل داشته، شده و هنوز نتوانسته توقعات هواداران و کادر فنی را برآورده کند. به نظر می‌رسید او می‌تواند یکی از خریدهای خوب فن‌خال باشد اما به نظر می‌رسد به مشاوره‌های بیشتری نیاز دارد.
امتیاز: 5 از 10

خاویر هرناندز: چیچاریتو در ابتدای فصل چند بازی با پیراهن منچستریونایتد انجام داد و پس از آن راهی بایرلورکوزن شد. فروش او یکی از بزرگترین اشتباهان فن‌خال در یونایتد بود. هرناندز از آن زمان 22 گل برای لورکوزن به ثمر رسانده و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این فصل بوندس‌لیگا بوده، گل‌هایی که می‌توانست منچستریونایتد را از بحران فعلی خارج کند.
امتیاز: 5 از 10 در منچستریونایتد و 9 از 10 در لورکوزن

جیمز ویلسون: او نتوانست شانسی برای حضور در ترکیب اصلی یونایتد پیدا کند و به همین دلیل با قراردادی قرضی راهی برایتون شد. در تیم جدیدش او سه گل به ثمر رسانده و اگر یونایتد در تابستان مهاجم جدیدی جذب کند، آینده این بازیکن در اولدترافورد در هاله‌ای از ابهام خواهد بود.
امتیاز: 4 از 10 در منچستریونایتد و7 از 10 در برایتون

ویل کین: او در جریان شکست هفته گذشته برابر ساندرلند به میدان رفت و پس از مدتی حضور قرضی در پرستون، حالا منتظر فرصت است تا قابلیت‌های خود را فن‌خال نشان دهد. غیبت چند هفته‌ای رونی بهترین موقعیت برای اوست تا به ترکیب اصلی نزدیک شود.
امتیاز: 6 از 10

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    آخه انصافا فن خال چیکار کنه با این بازیکنا از این لیست فقط سه نفرشون سرشناس بودن بقیه یا مصدوم بودن یا اصلا ناشناخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس