کد خبر 538377
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

در حالی که آمریکا از کرد های درگیر با گروه تروریستی داعش در خاک سوریه حمایت می کند، ترکیه خواستار حمایت واشنگتن از آنکارا در برابر کردها شده است.

به گزارش مشرق، احمد داود اغلو روز شنبه از آمریکا خواست بدون هیچ شرطی از ترکیه در جنگ با گروههای مسلح کرد سوری موسوم به " یگان های مدافع خلق" حمایت کند، که این موضع او نشان دهنده وجود تنش شدید بین واشنگتن و آنکارا درباره شمال سوریه است.

وی همچنین اعلام کرد که ترکیه در سراسر کشور به ویژه در آنکارا پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده همه تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ خواهد کرد.

ترکیه مدعی است که " یگان های مدافع خلق" که در جنگ با داعش مشارکت داشته و مورد حمایت آمریکا هستند، در این انفجار با همکاری حزب کارگردان کردستان شرکت داشته اند.

واشنگتن که یگان های مدافع خلق را گروهی تروریستی قلمداد نمی کند اعلام کرد که نمی توان درباره اتهام های ترکیه علیه این گروه اطمینان حاصل کرد.

داود اغلو در کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست امنیتی با اعضای دولت و سایر مسئولان برگزار کرد گفت «تنها چیزی که ما از متحد خود آمریکا انتظار داریم این است که بدون هیچ تردید و شکی از ترکیه حمایت کند.»

اختلاف بین ترکیه و واشنگتن درباره این گروه ترکیه احتمال دارد که به ایجاد بحرانی بین آنها منجر شود که هر دو عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام مکرد که واشنگتن به حمایت از گروه های سوری مورد اعتماد در جنگ علیه داعش ادامه خواهد داد که به طور واضح منظور وی گروه کرد «یگان های مدافع خلق» بود.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • داریوش ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    ترکیه ایها تنها بوی پول را استشهام می کنند.ترکیه ایها با تمام همسایگان خود نیز سر جنگ دارند برای مثال با ارمنستان و عراق و سوریه و یونان و قبرس و ایران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس